• Höstbröllop 2011

Herrskor i små storlekar med osynlig höjd-sula?

Har snart letat halvt ihjäl mej efter ett par skor till min blivande man som han ska ha på vårt bröllop i september men det verkar omöjligt att hitta skor som är mindre än 39 till män. Vi skulle  vilja ha såna skor med osynligt inbyggd sula som gör att han blir upp till 10 cm längre men de verkar bara finnas i stl 39,5 eller större.

Han har några par finskor redan men utan sula och jag har letat efter sån också men de jag hittade på ebay var på max 5 cm och jag oroar mej hur de ligger i en vanlig sko, känns som om en sko som har sulan inbyggd blir bekvämare.

Har ni några tips? Svårt eftersom detta är ett så ovanligt bekymmer för folk, inte ofta en man är så kort som min är och har stl 38 i skor...

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Herrskor i små storlekar med osynlig höjd-sula?
  • Tårtsmula

Inte för att jag har med saken att göra, men varför är det så viktigt? Han duger väl precis som han är, eller?

Har du tittat i Stockholm? Där finns det en skoaffär på Drottninggatan som har udda skor. Minns inte var, men det går säkert att googla fram.

• Höstbröllop 2011

Nej, du har inte med det att göra och självklart duger han som han är - annars skulle jag väl inte valt honom? Annars skulle jag väl knappast skaffat barn med honom och gift mej med honom?! Men det är en enda dag som han vill känna sej längre och jag vill kunna ha en liten klack på skorna utan att känna mej som en giraff. En enda dag. Att som man vara 158 cm och alltid vara kortare än de flesta, även tjejer (inkl mej) är inte det lättaste. Jag tror det är så lätt för andra som inte själva är i den sitsen att döma och det tror jag man ska akta sej för.

Jag undanber mej alltså inlägg ang. huruvida min blivande underbara man "duger som han är", det var inte därför jag startade tråden! Om ni har åsikter i den frågan får ni gärna hålla dem för er själva. Jag vill helt enkelt bara ha lite tips på var man hittar dessa skor. Tack!

• Strawberry

Kanske kan ni hitta något på http://www.tallmenshoes.com/dress.html eller http://www.increasingshoes.com/ ?

Tjejer använder underkläder som håller in, inlägg i bh som lyfter upp, skor som påverkar längd och smink som täcker och förändrar. Duger inte vi då? Självklart är det helt upp till din blivande hur han vill se ut på sin bröllopsdag och om ett par skor med extra sula kan göra att han njuter extra mycket av dagen ser jag inte problemet!!

Lycka till och hoppas ni får ett underbart bröllop!!

• Höstbröllop 2011
    Strawberry skrev 2011-05-24 13:55:46 följande:
    Kanske kan ni hitta något på www.tallmenshoes.com/dress.html eller www.increasingshoes.com/ ?

Tjejer använder underkläder som håller in, inlägg i bh som lyfter upp, skor som påverkar längd och smink som täcker och förändrar. Duger inte vi då? Självklart är det helt upp till din blivande hur han vill se ut på sin bröllopsdag och om ett par skor med extra sula kan göra att han njuter extra mycket av dagen ser jag inte problemet!!

Lycka till och hoppas ni får ett underbart bröllop!!
    Tack för länkarna, ska kolla in dem!

Du har verkligen en poäng i det du säger, sällan är det nån som ifrågasätter att bruden (eller tjejer i allmänhet) har slimmande underkläder, vadderade bh:r eller helt enkelt smink. Stort tack till dej och din förståelse {#emotions_dlg.flower}
  • Sebastiána
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-05-24 14:18:06 följande:
    Tack för länkarna, ska kolla in dem!

Du har verkligen en poäng i det du säger, sällan är det nån som ifrågasätter att bruden (eller tjejer i allmänhet) har slimmande underkläder, vadderade bh:r eller helt enkelt smink. Stort tack till dej och din förståelse {#emotions_dlg.flower}
    Precis... och hur mycket gör inte vi brudar just inför bröllopet!

Han kanske inte vill ha klack, annars finns här dansskor/finskor med lite klack: www.dansshopen.nu/shop/index.php&catId=3  2-4 cm. det plus något ilägg kanske kan funka.
  • Höstbröllop 2011
    Sebastiána skrev 2011-05-24 14:47:10 följande:
    Precis... och hur mycket gör inte vi brudar just inför bröllopet!

Han kanske inte vill ha klack, annars finns här dansskor/finskor med lite klack: www.dansshopen.nu/shop/index.php?act=viewCat&...  2-4 cm. det plus något ilägg kanske kan funka.
    Han är faktiskt dansare, utbildad på balettakademien, så dansskor har han flera par Flört Jag ska dock kolla in din länk ändå, kanske finns något som han inte har sen tidigare Glad
  • zvartaliljan

Jag köpte på e-bay, så kallade "elevator shoes" som min m2b blev 8cm längre i! (dock kom han inte ens då upp i min längd...). De köpte jag i strl.39. Han tycker de är sköna och snygga, dock vill han inte dansa i dom sen för det blir för svårt tror han.

• Höstbröllop 2011
    zvartaliljan skrev 2011-05-24 15:09:40 följande:
    Jag köpte på e-bay, så kallade "elevator shoes" som min m2b blev 8cm längre i! (dock kom han inte ens då upp i min längd...). De köpte jag i strl.39. Han tycker de är sköna och snygga, dock vill han inte dansa i dom sen för det blir för svårt tror han.
    Jag tror det är såna jag tittat på men inte hittat i mindre än just 39, blir lite osäker på hur det ser ut med för stora skor. Kanske kunde man lägga en strumpa där fram eller något så det inte glappar...? Får jag fråga vilken säljare köpte du av och vad kostade dem? Var det lång lev.tid?
  • Biscuit
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-05-24 16:56:15 följande:
    Jag tror det är såna jag tittat på men inte hittat i mindre än just 39, blir lite osäker på hur det ser ut med för stora skor. Kanske kunde man lägga en strumpa där fram eller något så det inte glappar...? Får jag fråga vilken säljare köpte du av och vad kostade dem? Var det lång lev.tid?
    Har ingen koll på den här sortens skor men är lite av en skofantast så skor kan jag. Därför tror jag inte att ni ska lägga en strumpa fram. Om han har 38 normalt och detta är 39, köp silikoninlägg för hälen, de gör skorna mindre. Ligger själv mellan 39-40 men har haft 41 med sånna inlägg.
  • Höstbröllop 2011
    Biscuit skrev 2011-05-24 17:07:01 följande:
    Har ingen koll på den här sortens skor men är lite av en skofantast så skor kan jag. Därför tror jag inte att ni ska lägga en strumpa fram. Om han har 38 normalt och detta är 39, köp silikoninlägg för hälen, de gör skorna mindre. Ligger själv mellan 39-40 men har haft 41 med sånna inlägg.
    Ah, tack för tipset! Vill så klart helst ha i 38 men det verkar nästan omöjligt att få tag på så då kan vi kanske köra på 39 med silkoninlägg i nödfall.
  • Jejkej

Vi köpte på Brandos, helt fantastiska skor. Men han måste gå in dom, min man fick jätte jätte ont i fötterna, vi gifte oss i lördags, och han haltar ännu, stackarn.

Kolla in:  www.brandos.se/angel-infantes/bufalo-98011-negro/a15230  underbart fina skor, och lite längre blir man tom. Vi är nästan lika långa, då jag ville ha en lite klack, så ville han med ha det, och det blev helt perfekt för oss!! :D

Jag vet att det ska finnas i lack med :)

• Tårtsmula
    Höstbröllop 2011 skrev 2011-05-24 13:27:05 följande:
    Nej, du har inte med det att göra och självklart duger han som han är - annars skulle jag väl inte valt honom? Annars skulle jag väl knappast skaffat barn med honom och gift mej med honom?! Men det är en enda dag som han vill känna sej längre och jag vill kunna ha en liten klack på skorna utan att känna mej som en giraff. En enda dag. Att som man vara 158 cm och alltid vara kortare än de flesta, även tjejer (inkl mej) är inte det lättaste. Jag tror det är så lätt för andra som inte själva är i den sitsen att döma och det tror jag man ska akta sej för.

Jag undanber mej alltså inlägg ang. huruvida min blivande underbara man "duger som han är", det var inte därför jag startade tråden! Om ni har åsikter i den frågan får ni gärna hålla dem för er själva. Jag vill helt enkelt bara ha lite tips på var man hittar dessa skor. Tack!
    Jag är uppriktigt ledsen om min ton var dömande och tråkig. När jag läste ditt inlägg så tänkte jag på tjejer som tycker att normen är att killar ska vara längre. Jag var på väg att skriva något om att det är att likställa det med att en tjej skulle ha värsta inläggen för att dölja att hon i självaverket är plattbystad. Precis som många skriver så är alla fria att göra precis hur dom själva vill. Och det du skrev ovan ger mig en helt annan bild och jag håller med. Åter, jag ber om ursäkt.
  • Höstbröllop 2011
    Jejkej skrev 2011-05-24 17:33:23 följande:
    Vi köpte på Brandos, helt fantastiska skor. Men han måste gå in dom, min man fick jätte jätte ont i fötterna, vi gifte oss i lördags, och han haltar ännu, stackarn.

Kolla in:  www.brandos.se/angel-infantes/bufalo-98011-ne...  underbart fina skor, och lite längre blir man tom. Vi är nästan lika långa, då jag ville ha en lite klack, så ville han med ha det, och det blev helt perfekt för oss!! :D

Jag vet att det ska finnas i lack med :)
    Jag har sett dessa förut men de ligger lite högt i pris för oss, men stort tack iaf :)
  • Höstbröllop 2011
    Tårtsmula skrev 2011-05-24 17:46:25 följande:
    Jag är uppriktigt ledsen om min ton var dömande och tråkig. När jag läste ditt inlägg så tänkte jag på tjejer som tycker att normen är att killar ska vara längre. Jag var på väg att skriva något om att det är att likställa det med att en tjej skulle ha värsta inläggen för att dölja att hon i självaverket är plattbystad. Precis som många skriver så är alla fria att göra precis hur dom själva vill. Och det du skrev ovan ger mig en helt annan bild och jag håller med. Åter, jag ber om ursäkt.
    Okej. Nej, hade jag tyckt att min man måste vara längre än mej så hade jag aldrig tittat åt min nuvarande älsklings håll från första början. Jag älskar honom för den han är och det har jag alltid gjort. Visst är han kort och folk man träffar för första ggn kläcker ofta ur sej plumpa kommentarer ang. hans längd i stil med "oj vad kort du är!", öh... jo, jag vet..! Vad folk vill ha sagt med detta kan man undra, precis som om det skulle komma som nån överraskning för honom. Märkligt folk som inte kan tänka tyst för sej själva utan har behovet att kläcka ur sej alla möjliga oförskämdheter.

Jag tog helt enkelt illa vid mej av det du skrev för du fick det att låta som om jag var en av dessa människor och det tycker jag känns ganska absurt för i såna fall skulle jag väl, som sagt, aldrig valt min finaste.

Jaja, nog om det. Jag godtar din ursäkt och förstår verkligen att skrivna inlägg på ett forum lätt kan misstolkas med tanke på att man inte kan höra tonfall etc.

Ha en underbar kväll!
    Glad
  • Tårtsmula

Folk kan verkligen vara riktigt plumpa och tillsammans med flera är en del riktigt elaka. Jag var tidigare tillsammans med en kille som är 167 cm. Jag är 170 cm och har en reslig hållning så det var tydligt att han är kortare än mig, särskilt också när jag hade klackar på skorna. Samtal om längd och storlek kom alltid upp när han var med. Nu har jag insett att det är inte bara korta som lockar fram samtalsämnet, utan även långa. Min pojke är nyss fyllda 14 år och är 186 cm. När folk träffar honom så är det inte alltid med vänlig attityd som längd börjar diskuteras. Folk undar om han ska bli 2 m och han måste börja träna för annars får han dålig rygg. Någon har frågat hur det ska gå för honom som vuxen att hitta en bil som passar, osv osv osv...Jag tror att oavsett vad som går utanför det folk uppfattar som normalt skapar reaktioner. Sen är vissa plumpa och klarar inte att hålla det för sig själva.

Hur som helst, vad bra att du tog till dig av min ursäkt. Jag vill ju ha vänner och inte inleda med att skapa ovänner

Ha det bäst du också och lycka till med bröllop! Föresten, vi ska också gifta oss i september.

• Höstbröllop 2011
    Tårtsmula skrev 2011-05-25 14:46:36 följande:

Folk kan verkligen vara riktigt plumpa och tillsammans med flera är en del riktigt elaka. Jag var tidigare tillsammans med en kille som är 167 cm. Jag är 170 cm och har en reslig hållning så det var tydligt att han är kortare än mig, särskilt också när jag hade klackar på skorna. Samtal om längd och storlek kom alltid upp när han var med. Nu har jag insett att det är inte bara korta som lockar fram samtalsämnet, utan även långa. Min pojke är nyss fyllda 14 år och är 186 cm. När folk träffar honom så är det inte alltid med vänlig attityd som längd börjar diskuteras. Folk undar om han ska bli 2 m och han måste börja träna för annars får han dålig rygg. Någon har frågat hur det ska gå för honom som vuxen att hitta en bil som passar, osv osv osv...Jag tror att oavsett vad som går utanför det folk uppfattar som normalt skapar reaktioner. Sen är vissa plumpa och klarar inte att hålla det för sig själva.

Hur som helst, vad bra att du tog till dig av min ursäkt. Jag vill ju ha vänner och inte inleda med att skapa ovänner

Ha det bäst du också och lycka till med bröllop! Föresten, vi ska också gifta oss i september.

Ja, det är otroligt hur dumma och obetänksamma folk kan vara oavsett vad för "avvikelse från normen" det gäller. Jag kommer lägga ner massor med energi på att uppfostra vår dotter (och framtida syskon), att alltid visa respekt och behandla andra som de själva vill bli behandlade Glad

Roligt att ni också valt årets vackraste månad att gifta er Flört
  • Tårtsmula

Vilket datum ska ni gifta er? Vi gifter oss den 3 september. Anledningen till att det blev september är inte mer romantiskt än att alla kyrkor och festlokaler var uppbokade under augusti och hela sommaren. Vi ville iofs inte gifta oss under sommaren. Jag tänker att man kanske förstör gästernas semesterplaner. Men du har rätt, det är en vacker månad om solen skiner och lite värme finns kvar i luften.

Har ni bokat in bröllopsresa? Vi funderade lite på Taormina, men jag tror att det är galet dyrt där, så vi vet inte riktigt. Jag har läst mycket gott om Dubrownik, men tyvärr går det inga resor dit. Ha det bäst (igen)...

Höstbröllop 2011 skrev 2011-05-25 20:15:01 följande:
    Ja, det är otroligt hur dumma och obetänksamma folk kan vara oavsett vad för "avvikelse från normen" det gäller. Jag kommer lägga ner massor med energi på att uppfostra vår dotter (och framtida syskon), att alltid visa respekt och behandla andra som de själva vill bli behandlade Glad

Roligt att ni också valt årets vackraste månad att gifta er Flört
  • queenelin

Va, finns det såna skor! Häftigt! Var det såna som Tom Cruise hade på sitt bröllop med med Katie, måntro? Jag gjorde en gång när jag var femton ett litet exprement, jag satte på mig ett par högklackade skor (och fick därigenom snyggare ben) och så satte jag de högklackade skorna i ett par gympadojor (och la långa byxben över). Kommer ihåg att det såg jätteroligt ut! Men antagligen inte en lösning som passar din M2B...? Glad

Tyvärr har jag inga tips, men jag önskar dig lycka till!

• BlivandeFruW

Hej!

Kolla www.kingsizeskor.se, där har de skor för alla med små och stora fötter :)
    Jag brukar handla där själv då jag har strl 34 i skor, dock köpte jag brudskorna på www.ids-danceshoes.co.uk
    som säljs av Micas danceline på st eriksgatan i Sthlm.

Lycka till!

• Höstbröllop 2011
    Tårtsmula skrev 2011-05-27 09:34:46 följande:

Vilket datum ska ni gifta er? Vi gifter oss den 3 september. Anledningen till att det blev september är inte mer romantiskt än att alla kyrkor och festlokaler var uppbokade under augusti och hela sommaren. Vi ville iofs inte gifta oss under sommaren. Jag tänker att man kanske förstör gästernas semesterplaner. Men du har rätt, det är en vacker månad om solen skiner och lite värme finns kvar i luften.

Har ni bokat in bröllopsresa? Vi funderade lite på Taormina, men jag tror att det är galet dyrt där, så vi vet inte riktigt. Jag har läst mycket gott om Dubrownik, men tyvärr går det inga resor dit. Ha det bäst (igen)...

Den 24/9, två dagar efter vår 5-årsdag :) Vi bokade allt i feb-10 så vi kunde välja och vraka datum men eftersom september är min favoritmånad och dessutom "vår" månad var den given :)

Vi väntar med bröllopsresa eftersom vi precis fått en liten dotter. Det blir förmodligen nästa år istället men vi har inte bestämt var ännu. Om ni funderar på Kroatien rekommenderar jag starkt ön KRK! Har varit i Kroatien flera ggr och älskar det och Krk är min favorit än så länge. Lycka till!
Svar på tråden Herrskor i små storlekar med osynlig höjd-sula?