• Smilla07

Bordsplacering

Vi ska både ha en toastmaster och en toastmadame (de är inte ett par) Hur hade ni placerat dem? Nära varandra så att de kan kommunicera med varandra eller vid varsitt bord?  Vi ska även ha 7 tonåringar på middagen och undrar om det kan vara dumt eller smart att sätta dem bredvid varandra? De tycker säkert det är bäst men risken finns kanske att det blir lite stojigt vid deras bord, eller inte.... de är ju ändå 13 år...? Svårt, hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Bordsplacering
  • Chicita

Jag skulle satt toastmastern och toastmadamen vid samma bord. Mitt emot varandra kanske om ni har långbord.
    Det är nog en fördel om dom kan samtala ifall dom ska hjälpas åt under kvällen. Annars kanske ni skapar mer problem genom att separera dom än vad ni vinner på att ha två...

Jag skulle blandat in lite äldre med dom tonåringarna. Och med äldre menar jag inte mamma och pappa eller mormor och morfar. Utan några som är vuxna nog att inse att man behöver lugna sig lite, men inte så pass gamla att tonåringarna tycker att dom är mossiga...
    Har ni långbord så kan ni sätta ett par tonåringar bredvid varandra och sen varva med nån lite äldre och sprida ut dom på så sätt, men att dom ändå har nån att prata med i sin egen ålder 

Svar på tråden Bordsplacering