Tips på sång som 6/7-åring kan sjunga i kyrkan
Vi har en dotter som blir sju år i juli som vi gärna hade velat skulle sjunga i kyrkan på vårt bröllop den 18 juni men vad? Har ni tips
Vi har en dotter som blir sju år i juli som vi gärna hade velat skulle sjunga i kyrkan på vårt bröllop den 18 juni men vad? Har ni tips
Idas sommarvisa kanske, det är väl en sång hon redan kan och passar kanske i juni och passar att ett barn sjunger.
Den blomstertid nu kommer kanske?
Tack för tipsen, har funderat på Idas sommarvisa för hon heter Ida =) men passar den in på ett bröllop?
Den blomsertid tycker min sambo är en skolavslutningslåt =/
Det lättaste är att ta en låt som hon redan kan. Sitta och lära henne en text är nog inte det enklaste.....
VILL er dotter sjunga? Jag tycker att ni ska samla på er ett antal låtar och låta henne vara med och bestämma.
Jag tycker att den passar på brollop. När jag gifte mig första gången så sjöng vår brudnäbb den. Sen tycker jag inte att det är så noga med vad man sjunger, alla kommer bli jätteimponerade ändå. Sommarvisor är ju klassiska på bröllop annars. Jag menar 'Den blomstertid nu kommer' och 'Nu grönskar det i dalens famn' och 'En vänlig grönskas rika dräkt. Alla desa har jag hört på flera bröllop.
Ida vill sjunga självklart, inte så att jag skulle tvinga henne
Hon sjunger i kör och där sjunger dom en sång vi tänkt på som heter "Håll mitt hjärta" Men enligt körledaren är det en begravningssång?
Den här?:
Håll mitt hjärta Håll min själ
Lägg mitt huvud i ditt knä
Säg att du menar
och vill mig väl
Som jag väntat alla år
Du kan läka mina sår
Ta mina händer och gör mig hel
Ta mitt hjärta
Ta min själ
Låt mig bara stanna här
Så allt jag ber dig allt jag begär
Håll min själ
japp!
Men dom sjunger enbart dom två första verserna
puffar lite
Jag vet inte riktigt vad en 6-7 åring kan sjunga men jag var på ett bröllop där brudparets barn sjöng låten från Nils karlsson pyssling
">
Jag har aldrig bölat så på ett bröllop som när de sjöng den..
Jag tror att många kopplar ihop den med begravning, men framförd av en 6-7 åring kan det säkert bli väldigt fint ändå, texten passar ju bra.
Hosianna, davids son!
Kantorn spelade på piano till den