• lenalong

Köpa lösa diamanter?

Hallå alla hjälpsamma människor!

Det är så att jag skall gifta mig nästa år och skulle vilja ha en diamant i min vigselring, trots en inte allt för stor budget.. Undrar om någon av er vet var man kan köpa lösa diamanter? Till inte allt för hemska priser? Eller funkar en cubic zirkon? Håller de livet ut (man hoppas ju att man skall ha ringen så länge)? Jag vill ju att stenen skall vara fin hela livslängden och inte bli ful o repig efter några år..

Jättetacksam för svar från er töser o pöjkar därute!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-23 14:44
    Åh tack för infon, ska kolla upp dessa ställen. Kände liksom på mig att zirkonerna inte skulle funka livet ut, nån baksida måste de väl ha eftersom det är billigare o ändå ganska lika diamanter.. Ska kolla upp det där med guldsmeden! Bra tänkt! Tack!

• Svar på tråden Köpa lösa diamanter?
  • cityalven

hej!
    Det du får tänka på om du köper diamanter själv och vill ha dem infattade i en ring/skena hos en guldsmed är att du måste ha kontakt med en guldsmed som tycker att det är okej. Min guldsmed bad mig att få hitta egna diamanter som passar till min ring för att vi båda skulle bli så nöjda som möjligt. Det handlar inte om att hon vill tjäna pengar då vi redan i princip har bestämt priset utan för att hon kan sånt bättre än mig.

vill du ha prinsessdiamanter så ska du tänka på att köpa systerdiamanter då dem har kanter som ska passa ihop med varandra.

hoppas att du hittar vad du söker och lycka till :)

• lenalong

Hihi inlägget skulle visst ligga här ;) Är liksom ny på det här..

Åh tack för infon, ska kolla upp dessa ställen. Kände liksom på mig att zirkonerna inte skulle funka livet ut, nån baksida måste de väl ha eftersom det är billigare o ändå ganska lika diamanter.. Ska kolla upp det där med guldsmeden! Bra tänkt! Tack

Svar på tråden Köpa lösa diamanter?