• Snurran

Var var var? (Södra Halland, Skåne)

Hej.

Vi är ett par som skall gifta oss sommar 2012.  Vi letar nu efter lokal att hålla bröllop i skåne/ södra hallands tragten.

Vi har tittat på Fribergs lada (Torekov)- trist byggnad, Strandpensionatet (Skummeslöv)- trist byggnad & läge, Norrvikens trädgårdar (Båstad)- dyrt, Skottorps Slott- dyrt... o börjar nu få lite småpanik över att vi inte kommer hitta något som vi gillar för de pengar vi har.

Är det någon där ute med tips!!?? Vi är i desperat behov av hjälp!

Plats: Skåne/södra Halland
    Antal inbjudna: Ca. 60 (många långtresande).
    Budjet: Max 100 000 totalt inkl allt.
    Annat: Vill ha något med karaktär och själ. Då vi har många långtåkande gäster vill vi gärna bjuda på alla alkohol därför kan en flaska vin INTE koste 300kr (som på strandpensionatet).

Vi vill ha en oförglömlig kväll med när o kära från när o fjärran- men är det möjligt med den budget vi har?

TACK på förhand- Snurran. 

• Svar på tråden Var var var? (Södra Halland, Skåne)
  • 20090801

Vi hade vår bröllopsfest på Hemmeslövs Herrgård, vettiga priser (blomdekorartioner på borden ingick), supergod mat och dryck samt möjlighet att sova över.

Kolla deras hemsida http://www.hemmeslovsherrgard.se/Hemmeslov/Start.html de flesta bilderna på dukningar, mat och menyer är från vårt bröllop.Glad

Vi bodde där på brollopsnatten och de bjöd oss på gratis boende med mousserande vin samt godis och färsk frukt på rummet. Det var tända ljus och rosblad strödda på sängbord samt att vi på morgonen fick frukosten serverad på rummet.

• förlovadflicka

Är Halmstad för långt norrut? Vi ska vara på svarta örnshuset, jättefint och förhållandevis billigt! svartaornshuset.se. Annars lär det vara väldigt fint på heagårds skafferi :) 

• idahall

Hejsan!

Jag tänkte bara tipsa om Flädie Mat och Vingård: fladiematvingard.com/
    Jag har aldrig varit där själv så kan inte uttala mig om hur mycket själ stället har. Men jag har hört gott om det och när jag var i kontakt med dem själv för några dagar sedan angående mitt eget bröllopsfirande så ingår tydligen fri bar i kuvertpriset. Så då slipper ni oroa er för att vinet ligger på 300 kr...
    Lycka till i bröllopsplanerna! 
  • lunagarden

Vi ska gifta oss om fyra veckor på Ellinge slott, www.ellinge.se

Där tar man själv med sin alkohol och ordnar med cateringfirma.

Vi räknar med att festen kostar oss ca 800 kr/person inkl allt och med fri bar (vi har köpt alkoholen i Tyskland).

Totalt hamnar vi ändå på ca 110.000 kr för 50 gäster, men då är bröllopsresan inräknad  

• drumelz

hejsan!!

Strandhotellet i mellbystrand har jag hört är mysigt. Sök på strandhotellet i mellbystrand på google!

• andersson1970

Alnarps restaurang, var där i maj på bröllop. Har kollat deras sida, inte jättedyrt med en väldigt vacker omgivning.

• 20090801
    drumelz skrev 2011-08-14 21:18:53 följande:
    hejsan!!

Strandhotellet i mellbystrand har jag hört är mysigt. Sök på strandhotellet i mellbystrand på google!

Vet inte hur det är där nu men det blev inget för oss eftersom de gick i konkurs och dessutom på ett tidigare bröllop samma år hade haft slut på dricka till maten. Det är jättefint där så jag kommas de har bättre standard nu.

Svar på tråden Var var var? (Södra Halland, Skåne)