• snartfru

Roligt arrangemang för kvällen?

Vi befinner oss nu i skedet i planeringen då vi finputsar detaljer och lägger till det där som gör att festen känns som någonting alldeles extra.

Men det återstår fortfarande att skapa något trevligt arrangemang för kvällen när alla suttit ner i 5 timmar och ätit middag och vill ha lite omväxling.

Vi ville ursprungligen ha fyrverkerier men lokalen är K-märkt och det är därför förbjudet. Men eldskrift eller kinesiska lyktor var tilltåtet.

Kinesiska lyktor kändes som ett acceptabelt förslag men det känns lite svårt att arbeta in.

Andra saker vi funderat på:

* Uppvisning med volter etc.
    * Spökpromenad
    * Lugn och trivsam cigarr/whiskey/vinprovning

Några förslag vad som kan hittas på? Helst något som känns oväntat och inte är klassiskt för bröllop.

• Svar på tråden Roligt arrangemang för kvällen?
  • förlovadflicka

Åh, denna tråden tänker jag följa. Vi vill också ha något men det känns svårt att hitta något som passar alla åldrar. (våra gäster är mellan tre och sjuttiosex...) Föreslog för min blivande någon form av amerikansk dans, ni vet sån som man går in i mitten och snurrar eller klappar, som inte kräver så mycket, och bara ta dit en instruktör som kan lite men han var inte på :P 

• snartfru

Bygger på med ytterligare en fråga. Just nu riktar det sig mest åt en häftig tillställning. Involverande dans från tidigt 1900-tal, chokladfontän och såklart en show! Därför undrar jag vart vi kan hitta personer som är duktiga på volter. Vi vill inte söka på högskolor och så utan via hemsidor. Några förslag?

• Tinzi

Vi ska nog be min syster köra en eld show hon jobbar m. sånt vid sidan av, vackert i mörkret :)

• salsa775

Vi ska ha karaoke , efter middag, tårta o vals...
    sen blir det dans!! 

• Willowfield

Intressant tråd. har inga ideér att komam med just nu i alla fall...men kommer att kika in

• snartfru

Jag har efter letande hittat en kille som verkar grymt bra. Han är fakir, eldslukare, akrobat och varit med i talang 2008. Tony saru hadders. Verkade dessutom vara" billigt". 2500 för en timma var priset jag hittade.

• RosaMaggan

Jag känner en kille som gör jongleringsföreställningar, både 'vanliga' och med eld (utomhus), och som gärna gör lite udda saker. Han kan nog sätta ihop något som passar just er. Det finns en film på hemsidan.

www.emildahl.com/

Svar på tråden Roligt arrangemang för kvällen?