• SaJo1981

Löshår och uppsättning?

Ska gifta mig i juli och har hår till axlarna yngefär, på bröllopet är det tänkt att jag ska hatt ocj en stor rufsig "bulle" av hår uppsatt i (så jag kan a v mig hatten efr vigseln och fortfarande vara snygg i håret) nu undrar jagvad man ska köpa för typ av löshår för att kunna sätta upp det och locka dt? Har hittat fint clip on set på rapunzel som jag funderar på men ska man ha clip on när det ska i en uppsättning undrar jag?

• Svar på tråden Löshår och uppsättning?
  • Chicita

Om du ska sätta upp det och inte bara använda det som utfyllnad så tror jag inte att clipons är helt rätt. Bättre med sånt som sitter fast då och som du liksom kan "jobba med" (dra i mm).

Jag har köpt en träns med hår där man kan sy på clips om man vill.
    Jag ska ha en jättestor knut, och har redan långt hår men ville ha lite mer utfyllnad (ska krusa löshåret + att jag använder en "munk" i en sorts skumplast också för att ge volym). Jag kommer att göra en hästsvans av en del av mitt hår och liksom snurra den här tränsen runt svansen och sen våffla hela den biten och dra det genom hålet i "munken"...
    Det funkar ju eftersom mitt eget är så långt så det kommer att täcka över det här sen. Men om inte ditt hår räcker till att täcka själva skarvningen så kan det se konstigt ut...

Svårt att förklara, men jag hoppas du förstår hur jag menar Glad

• prinsessanogrodan

Min frisör har satt i extensions och hon kommer använda en sån där munk som Chicita menar (jag tror att det är samma) och fördelen med mina extensions är att håret räcker till en större knut och hon kan dra i håret och spraya och kamma och borsta ur och börja om och hålla på precis som i mitt egna hår. Jag gillar verkligen mina extensions så det kommer bli svårt att inte sätta i nya när det är dags att ta ur dom här....

Svar på tråden Löshår och uppsättning?