• Bröllop201187

Sådant jävla gnäll på allt!!!!!!

Min svärmor ringde idag, och skulle gnälla av sig angående bröllopet, för vi har juh planerat så dåligt enligt henne men hon är den enda som gnällt..

Vi skrev i våran inbjudan att dom fixa boende själv, men vi skickade med telefon nr och ställen som ligger nära festlokalen... Men det duger inte, hon tycker att vi ska stå för boendet åt alla för det är juh våran uppgift.. What a fuck?

Det jag vill komma är att henne söner som fortfarande bor hemma är 21 år och har heltidsjobb, hon tycker inte att dom ska behöva ta av sina pengar.... Och sedan att det blir så jobbigt för dom svärföräldrarna att sova på campingen från fredag till lördag, och sedan byta ställe till festlokalens ställe med husbilen..

Och som sagt, från fredag till lördag ska toastmastern, M2B och Svågern bo hemma hos mina föräldrar eftersom jag inte vill ha dom hemma...... Så det blir jag Svägerskan och min dotter.. Bara ha en tjejkväll...

Det tyckte hon oxå va konstigt...

Och sedan kom frågan om dom kunde duscha hos oss på lördagen? Men hur ska det gå?

Jag kommer att ha svägerskan här mina  3 tärnor och dottern och jag själv som ska duscha, och frisörskan..

Jag vill inte att svärmor svärfar, och mina andra 2 svågrar kommer hit då på lördagen för då får dom juh se mig samtidigt...

Förlåt om det blev lång behövde bara gnälla av mig...... 

• Svar på tråden Sådant jävla gnäll på allt!!!!!!
  • MrsT2011

Hemska människa, stå på dig säger jag bara! Hon har inte ett skit med att göra var ni eller några andra gäster väljer att övernatta, och de får banne mig lösa sitt boende själva.

Att man ens kan med att ta upp sånt här trassel direkt med brudparet? Måste väl finnas någon annan att bolla idéer med och ställa frågor till??

• In Wonderland

Jag blir så arg på sånt där. Att inte folk fattar bättre. Håller med ovanstående - stå på dig. Självklart får de skaffa eget boende och hitta någon annanstans att duscha.

• Blivande fru Swärdh

Stå på dig! Ni gör precis som ni vill och har tänkt er! Blir så lättad att jag har så problemfria svärföräldrar när jag läser såna här trådar...

• Chicita

Det brukar väl finnas dusch där man har husvagn / husbil?
    Och det är väl upp till dom om dom väljer att campa istället för att ta in nånstans där det finns duschar och där dom kan göra sig i ordning Foten i munnen

• MrsT2011
    Chicita skrev 2011-05-21 08:46:01 följande:
    Det brukar väl finnas dusch där man har husvagn / husbil?
    Och det är väl upp till dom om dom väljer att campa istället för att ta in nånstans där det finns duschar och där dom kan göra sig i ordning Foten i munnen
    Precis vad jag tänkte! =) Duger det inte med de allmänna duschrummen på campingen får de väl för tusan ta in på hotell istället!
  • MrsT2011
    Blivande fru Swärdh skrev 2011-05-21 08:15:52 följande:
    Stå på dig! Ni gör precis som ni vill och har tänkt er! Blir så lättad att jag har så problemfria svärföräldrar när jag läser såna här trådar...
    Eller hur! Mina verkar snarare rörda och tacksamma över att vi bjudit in till bröllopsfest, de hade förberett sig på att vi lika gärna kunde åkt iväg ensamma till västindien...!
  • himeko81

Jävla gnälleri.
    Min m2b familj - 15 personer - flyger in från Holland och betalar resa och boende helt själva. Bland dem är det flera som inte är direkt gjorda av pengar. Vill man komma får man helt enkelt prioritera.
    Ingen av dem gnällde. Det var till och med flera av hans familj som frågade om de kunde få komma på vår stora dag som vi inte bjudit in (trots avstånd och kostnad). Vi var väldigt oroliga innan att de inte skulle kunna komma pga just det - avstånd och kostnad.

Jag låter nog lite aggressiv men guuuuuuuuuuuuuuud vad folk ska gnälla. 

• Bröllop201187

Jag föstår inte heller vad det sitter i men enligt henne så har vi juh inte tänkt på dom som reser lång väg för detta bröllop..

Men samtidigt hade alla ett val när vi skickade ut inbjudan att antingen tacka ja eller nej....

Jo det finns juh självklart dusch på campingen...... =) Många av våra vänner från Sthlm har juh oxå bokat där antingen vandrarhem eller Vantell lr Campingstuga...

Jag vet juh lixom inte hur jag ska bete mig snart för vi planerar juh så dåligt enligt henne...

Men som sagt bara hon som har gnällt.....

Dom and´ra tycker att det är självklart att dom ska boka boende själv... 

• Bröllop201187

Hon ringde juh till honom och gnällde, och han blir så förbannad med det biter juh inte på henne

• Chicita

Om det inte passar så kan dom ju stanna hemma...

Det kanske är hårt att säga det, men om hon fortsätter gnälla så får ni väl säga att hon är den enda som gnäller och att hon kan välja att stanna hemma om det inte duger, så kan hon få ett par kort från bröllopet sen istället då Tungan ute

• Bröllop201187

Jo det

Chicita skrev 2011-05-22 06:49:27 följande:

Om det inte passar så kan dom ju stanna hemma...

Det kanske är hårt att säga det, men om hon fortsätter gnälla så får ni väl säga att hon är den enda som gnäller och att hon kan välja att stanna hemma om det inte duger, så kan hon få ett par kort från bröllopet sen istället då Tungan ute

Jo det skulle vara ganska skönt om man kunde be hon fara dit det inte snöar, och sedan skicka kort ;)
  • Loche

Du kan ju tipsa henne om att om hon tycker att ni ska fixa och bekosta boendet för gästerna, så kanske hon är snäll och tar hand om det, både vad det gäller att boka rum och stå för kostnaderna? Flört

• Mirjami

På min m2bs sida är det många som är exakt likadana, men de slipper resa då bröllopet hålls nära. Min familj måste däremot resa 40-80 mil för bröllopet. Och de gör de gärna. Samtidigt som de själva bokar boende efter bla tipsen vi lämnat. Har lämnat efter allas plånböcker, från camping, stugor, vandrarhem till mellanklass och dyrare hotell. Något för alla alltså! På min sida tyckte ingen det var konstigt att de får betala resa och boende för sig själva, de är bara ärade att få komma då även vi kunde tagit en snabb-vigsel borgerligt eller dragit till Vegas som gubben ville.

Men på hans sida försöker de finns allt möjligt att gnälla på, bara för sakens skull. Tex skrev jag ingenstans i inbjudan om vem man ska kontakta för att hålla tal. Vill någon hålla det så kontaktar de oss eller, troligare, toastparet som de fick kontaktuppgifter till. Men min svåger, som ändå själv varit toastmaster och känner till regelverket, var tvungen att gnälla på att jag inte gett ut den infon, för som toatmaster vill man ju gärna planera dagen. Att vi redan räknat in tal tid för alla vi vet kommer tala och gjort plats för fler, som planering spelade ingen roll. Han var tvungen att ta upp det för han hade inget annat att gnälla på just då. Han LETAR saker att gny på hela tiden. Hittar han inget hittar han på själv. Ovanstående vara bara ETT exempel. Svärmor gnydde att maten inte var bra, för hon kan inte äta allt då hon är opererad. Jag sa bara att "Är det du kan då, det är ju därför vi har buffé!!!" Andra gnäller på att det blir så dyrt med nya kläder och tycker vi kunde väntar (i 18 månader har de vetat). Vi har KAVAJ som klädsel, ta bara ett finare linne och ett par snygga jeans då!!! VI bryr oss inte om klädseln så, och kavaj är "lite finare än vardagsklädsel" bara. Varför måste de då lägga dyra pengar på kläder? TA NGT UR GARDEROBEN!!! Vad har de annars på sig vid fester. Och klädkod kavaj är inte dyrt nytt heller, behöver inte vara. Vi har ju inte smoking direkt, DÅ hade jag förstått det gnället.

Ja, det finns många fler exempel, bara från hans sida. Varför LETAR vissa fel för att få gnälla? Har de verkligen ett så tråkigt jävla liv? Ja, de måste de ha!

Svar på tråden Sådant jävla gnäll på allt!!!!!!