• Beautiful Disaster

Viktnedgång?

Har kämpat nu i lite över en månad med de där extra kilona.
    Det har inte hänt ett skit! Eller har gått ner 1,5kg. (Äter mindre, rör mig mer.) 
    Har panik att det inte ska ge mer resultat, jag måste gå ner för att klänningen ska sitta bra i augusti.

Någon som har ett tips? Någon som provat typ bantningspiller?

Snälla hjälp mig!

Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-20 21:34
    Med lite över en månad, menar jag snart två! Senaste månaden har jag stått stilla
  • Svar på tråden Viktnedgång?
  • Pendragon

* Ställ klockan en timme tidigare en vanligt och gå ut och gå en timme INNAN frukost
    * Drick massvis med vatten
    * Skaffa hem mindre tallrikar (då ser det ut som att man har mer mat på tallriken än vad man har, och hjärnan ställer in sig på att man blir mätt)
    * Mer grönsaker än resten som finns på tallriken, enkel matematik :)
    * Ha bara en dag i veckan när du får äta godis och sånt (om du äter det)

..Fast jag är skitdålig på att följa detta själv.
    Men det funkar!

• forceprincess

Min första tanke när jag läste ditt inlägg va: Varför hakar du upp dig på VIKTEN? Jag menar, du har börjat träna och ändrat din kost....Har du tagit dina mått? När man börjar träna så omvandlas fett till muskler. Muskler väger...därför kan de verka som att de inte händer något.

Jag har själv nyligen börjat ta tag i träning och att äta nyttigare. Första veckan tog jag mina mått och vägde mig och 2 veckor senare gjorde jag det igen. Vikt -0.6 kg. Omkrets på låren -7cm(!!!), magen -1,5 cm.....du ser, hade jag bara vägt mig hade jag nästan gett upp...den lilla vikten är ju ingenting! Men när man mäter så ser man verkligen resultat.

Skippa dieter och kämpa på! Glad I längden finns inga genvägar....
    Lycka till!

• mikaela86

Jag rekomenderar LCHF fungerar jätte bra, jag gick ner 5 kilo på 2 1/2 månad och jag är inte överviktig!! MEN det kräver lite planering och är du mycket stressad kan det bli problem, ska man äta det strikt så krävs mycket egen matlagning så att man vet exakt vad man får i sig, men det funkar om man äter som man ska!!
    Köpte föresten hem naturdiets drinkar (choklad) i förra veckan för att jag är väldigt stressad och de va inte goda!! Drack en och klöktes nästan =) 

• Beautiful Disaster

Tack för alla tips och all peppning!

Gjorde som några skrev och tog mina mått.. igen..
    Förberedde mig på fler centimeter eller ingen skillnad,
    då vågen säger som den gör.

Jag har minskat 2cm överallt :-O
    Det hade jag aldrig kunnat tro!

Nu fick jag en liten motivationskick  

• angelapa

Googla LCHF, var stenhård och håll dig ifrån kolhydrater.
    Om du har problemhy innan så kan en trelivg "bieffekt" vara att du får en vackrare hy. Å andra sidan märker du ganska strax om du "fuskar" då problemen återkommer.

• angelapa
    angelapa skrev 2011-05-21 00:40:01 följande:
    Googla LCHF, var stenhård och håll dig ifrån kolhydrater.
    Om du har problemhy innan så kan en trelivg "bieffekt" vara att du får en vackrare hy. Å andra sidan märker du ganska strax om du "fuskar" då problemen återkommer.
    Jag glömde ju den bästa biten, du behöver inte vara hungrig och sugen hela tiden.
    Du är mätt och nöjd.
  • PimPim83
    Beautiful Disaster skrev 2011-05-20 23:24:01 följande:
    Tack för alla tips och all peppning!

Gjorde som några skrev och tog mina mått.. igen..
    Förberedde mig på fler centimeter eller ingen skillnad,
    då vågen säger som den gör.

Jag har minskat 2cm överallt :-O
    Det hade jag aldrig kunnat tro!

Nu fick jag en liten motivationskick  
    Åh vad kul! Grattis! Härligt med en motivationskick! :)

Jag har lite samma problem som dig. Kilon som sitter som berget efter graviditet och på snart 6 månader har jag "bara" gått ner 6 kilo. Har fortfarande ca 6 kg kvar att gå ner till inskrivningsvikten. De sitter som berget.  Jag har lagt om min kost och går minst 12 000 steg om dagen (oftast 15 000 och över).  Det suger när "alla andra" tappar sina graviditetskilon hur snabbt som helst (jag är den enda i mammagruppen som inte gått ner allt jag gick upp). Börjar inse att jag måste låta det ta tid.

Lycka till TS! Jag tror det kommer gå hur bra som helst, även om det kanske tar lite tid :)
  • tesso77

Så frusterande när vågen inte visar det man vill!! Prova att skriva ner exakt allt du äter under flera dagar och var ärlig och skriv verkligen ner allt. Många gånger tror jag man äter mer än man tror att man gör så slinker både det ena å andra ner utan att man tänker på det.

Sen kan det ju vara så att du äter för lite  då ställer kroppen in sig på svält och du går inte ner.
    Jag är lite motståndare till allt som har med pulverdieter att göra, jag tror inte på det  helt enkelt. I långa loppet så är det kost och motion som är det enda rätta, och det som håller dig sund.

Lycka till och hoppas kilorna snart rasar Solig

• Beautiful Disaster
    PimPim83 skrev 2011-05-21 06:02:43 följande:
    Åh vad kul! Grattis! Härligt med en motivationskick! :)

Jag har lite samma problem som dig. Kilon som sitter som berget efter graviditet och på snart 6 månader har jag "bara" gått ner 6 kilo. Har fortfarande ca 6 kg kvar att gå ner till inskrivningsvikten. De sitter som berget.  Jag har lagt om min kost och går minst 12 000 steg om dagen (oftast 15 000 och över).  Det suger när "alla andra" tappar sina graviditetskilon hur snabbt som helst (jag är den enda i mammagruppen som inte gått ner allt jag gick upp). Börjar inse att jag måste låta det ta tid.

Lycka till TS! Jag tror det kommer gå hur bra som helst, även om det kanske tar lite tid :)
    Jag blir så arg, men glad för mammorna i den mammagrupp jag skulle ha varit i.
    En av mammorna har gått ner 16kg, kanske mer. Men då är alla mammor ute och går
    med sina bebisar i vagnarna flera gånger om dagen.
    Tänk om det hade varit så enkelt, då hade man garanterat varit smalare idag.

Jag tror ibland att en bidragande del till att jag inte går ner är att jag inte
    mår psykiskt bra. Även om jag tycker att det borde göra att jag rasar.

Lycka till du med, vi SKA tappa de där kilona!  
  • mrs pitt

Jag vill tipsa om GI-dieten, den är inte lika extrem som LCHF (i mina ögon) och ett bra alternativ om du vill gå ner snabbt. Jag provade också sån där diet-shake någon gång men den åkte upp lika snabbt... Tror dessutom inte på sådana saker, utan mer på en långsiktig anpassning av kosten.

Tänk också på att kroppen anpassar sig efter ett tag med mindre mat/färre kalorier. Det är därför väldigt lätt att stanna i vikt och tappa motivationen. Det är då du måste lägga in en extra växel i din träning och jag hade försökt byta ut några promenader mot mer intensiv träning. Enligt flera personliga tränare jag pratat med är intervallträning bästa sätt att bränna fett och få bra kondition. Det är dessutom mindre tråkigt än vanlig joggning, då det blir lite omväxling. De snabba intervallerna ska då vara längre än de långsammare intervallerna, kanske 3 minuter snabbt tempo, 1 minut långsammare för återhämtning. Hoppas du finner den psykiska och fysiska orken att kämpa dig igenom vad som verkar vara en tuff tid.

Lycka till!

• MrsT2011
    mrs pitt skrev 2011-05-21 14:29:29 följande:
    Jag vill tipsa om GI-dieten, den är inte lika extrem som LCHF (i mina ögon) och ett bra alternativ om du vill gå ner snabbt. Jag provade också sån där diet-shake någon gång men den åkte upp lika snabbt... Tror dessutom inte på sådana saker, utan mer på en långsiktig anpassning av kosten.

Tänk också på att kroppen anpassar sig efter ett tag med mindre mat/färre kalorier. Det är därför väldigt lätt att stanna i vikt och tappa motivationen. Det är då du måste lägga in en extra växel i din träning och jag hade försökt byta ut några promenader mot mer intensiv träning. Enligt flera personliga tränare jag pratat med är intervallträning bästa sätt att bränna fett och få bra kondition. Det är dessutom mindre tråkigt än vanlig joggning, då det blir lite omväxling. De snabba intervallerna ska då vara längre än de långsammare intervallerna, kanske 3 minuter snabbt tempo, 1 minut långsammare för återhämtning. Hoppas du finner den psykiska och fysiska orken att kämpa dig igenom vad som verkar vara en tuff tid.

Lycka till!
    Helt rätt, enda sättet att se resultat är att chocka kroppen. Om man alltid promenerar en timme tre gånger i veckan kommer man till slut kunna promenera till månen utan att nånting händer. Det är intensiteten och variationen i träningen som avgör. Ett tag löptränade jag endast, och jag höll mig till mina trivselrundor på 5-7 km i ett tempo på ca 6 minuter per km. Hände inte ett förbannat dugg med vikten när jag hållit på så i några månader, två dagar i veckan.

Nu inför bröllopet har jag kört en del bodypump för att fokusera mer än vanligt på armarna och bålen. Här kommer det viktiga: Jag har lagt på en halv gång mer på stången än vad jag brukar ha. Sjukt jobbigt och sanslös träningsvärk, men jävlar vilka resultat!
  • Thessa01

Någonting är ju fel. Troligen äter du ju fortfarande för mycket i förhållande till hur mycket du rör dig (enkel matematik). Klassisk enkel bantning är ju dock: Halva tallriken med grönsaker och så 1/4 ris eller potatis och 1/4 kött eller fisk. Då måste man i stort sätt vara sängliggande för att misslyckas

• Minuz

Viktväktarna...........

Jag har gått ner 11,8 kg sedan mitten av januari och då har jag inte följt det till 100% utan även gått upp vissa veckor när jag haft "svulla" veckor...... Vill gå ner 10 till men är nöjd om jag går ner 7 kg till innan bröllopet i november, eller iaf så att jag kommer i klänningen som är beställd i en alldeles för liten stl.

• TerrorMorsan

jag ska nog köra noka 2 ggr om dagen + en måltid å massa barnvagnspromenader =S 

• Happy72

Söta ni ,säger bara en sak HOPPA ÖVER BANTNINGSPILLER!!!!! LÄs biverkningarna på "Alli tex......min kompis mamma gick på dem och det som hända vara att så fort hon ätit något så fick hon rusa på toaletten....Inte så kul... Noka o liknande är bra för en kickstart, när man gått ner de första så får man motivationen!!! Lycka till!

• Bridezilla11

Jag är ett levande exempel på att viktnedgång funkar utan att hårdträna varje dag och äta efter någon viss metod.
    Jag har ändrat min kost (jag äter vad jag vill, men koncentrerar mig på att äta ca 1700-1900 kcal per dag)
    Jag cyklar till affären fram och tillbaka typ 1 gång per vecka. Och tar halvlånga promenader några gånger i veckan. Jag har nu gått ner 15 kg på 10 veckor. På min blogg har jag till höger där jag skrivit upp hur mycket jag gått ner, vecka för vecka.

Man behöver inte anstränga sig som en dåre och träna flera gånger per vecka, det räcker att hålla koll på kaloriintaget ;) Man går inte ner i vikt av att äta för lite kalorier heller, så lagom är bäst.

• NeutronStar
    Bridezilla11 skrev 2011-05-23 08:24:26 följande:
    Jag är ett levande exempel på att viktnedgång funkar utan att hårdträna varje dag och äta efter någon viss metod.
    Jag har ändrat min kost (jag äter vad jag vill, men koncentrerar mig på att äta ca 1700-1900 kcal per dag)
    Jag cyklar till affären fram och tillbaka typ 1 gång per vecka. Och tar halvlånga promenader några gånger i veckan. Jag har nu gått ner 15 kg på 10 veckor. På min blogg har jag till höger där jag skrivit upp hur mycket jag gått ner, vecka för vecka.

Man behöver inte anstränga sig som en dåre och träna flera gånger per vecka, det räcker att hålla koll på kaloriintaget ;) Man går inte ner i vikt av att äta för lite kalorier heller, så lagom är bäst.
    Precis den erfarenhet jag har, gick ner 6 kilo på tre veckor genom att bara äta rätt, inga bantingspiller eller sånt skräp.

Jättebra sida med många kalorisnåla maträtter: deffmat.blogspot.com/
    Why is it that, as a culture, we are more comfortable seeing two men holding guns than holding hands?
  • tyralainen

Jag ville oxå gå ner några kilo och sa att lyckas jag inte nu så ska jag aldrig mer försöka. Självklart klarade jag inte att sluta äta godis, mackor och allt annat gott. Men de sista veckorna, gifter mig om 5 dagar(!!!), så verkar det ha skött sig själv. Man är väl stressad och har mycket att tänka på. Nu är det istället så att jag inte vill gå ner mer, för då ramlar väl klänningen av =). Efter bröllopet kan det gärna få fortsätta ner mer...

Alltid är det nåt.

Svar på tråden Viktnedgång?