• Sebastiána

Hjälp med gästpresentationen!

Nu är jag nästan klar med gästpresentationen. Jag har faktiskt bara en gäst kvar som jag inte riktigt vet vad jag ska skriva om. Det enda jag vet om honom är att han läser till byggnadsingenjör, men om han blir klar nu eller nästa år vet jag inte. Det jag har skrivit hittills är att han är bra på hållfasthet, men det är alldeles för lite. Det känns trist om alla andra fått två långa rader som beskriver dem och han bara några ord.

Något mer man kan skriva som knyter an till det där med byggnadsingengör? Han har varit arbetslös en längre period innan detta så text på temat "ingen gör" känns inte så bra.

• Svar på tråden Hjälp med gästpresentationen!
  • Miceme

Konstruktionskunnig, stundande konstruktionsexpert

• Sebastiána

Tack!

Äsch. Jag har kommit på en till. Det är en tjej som gillar hårdrock. Hon brukar åka på Sweden rock vad jag vet. Sedan vet jag en hel del annat, men det är definitivt inget man vill ha med i en presentation.

• Melóra

Angående den första: ta med vad han bor i presentationen Glad T.ex. säg att han bor i Göteborg och läser på chalmers; chalmerist med koll på konstruktion
    eller stockholm: östkust-student med koll byggnaders konstruktion....

Angående tjejen; tuff brud med vinnarskalle som gillar att hänga på Sweden Rock Tungan ute

• Miceme

Ska det vara seriösa presentationer eller har du presentationer med lite humor?

• Sebastiána
    Melóra skrev 2011-05-20 08:30:33 följande:
    Angående den första: ta med vad han bor i presentationen Glad T.ex. säg att han bor i Göteborg och läser på chalmers; chalmerist med koll på konstruktion
    eller stockholm: östkust-student med koll byggnaders konstruktion....

Angående tjejen; tuff brud med vinnarskalle som gillar att hänga på Sweden Rock Tungan ute
    Tack! Nu läser han inte på Chalmers utan mest troligt på en mindra högskola i Skånetrakten, alternativt Lund, tyvärr är jag osäker där. Bra tips att ta med var han bor. Det där med tuff tjej passar bra. Hon är faktiskt ganska tuff när jag tänker efter.

Lite skojiga ska presentationerna vara, men inte typ "käftmakare" istället för tandläkare och så.
  • Melóra
    Sebastiána skrev 2011-05-20 10:02:43 följande:
    Tack! Nu läser han inte på Chalmers utan mest troligt på en mindra högskola i Skånetrakten, alternativt Lund, tyvärr är jag osäker där. Bra tips att ta med var han bor. Det där med tuff tjej passar bra. Hon är faktiskt ganska tuff när jag tänker efter.

Lite skojiga ska presentationerna vara, men inte typ "käftmakare" istället för tandläkare och så.
    http://www.studentum.se/__byggnadsingenj%C3%B6r___.html 

slängde ett öga på studentum.se, och om han håller till i skåne så är det nog troligtvis Hässleholm han pluggar i då...

"Student i skåneland med koll på byggnaders konstruktion"?  Skrattande

Bara säg till om du villha hjälp med fler gästpresentationer; tycker sådant är rätt kul Glad
  • Sebastiána

Tack så myckt för tipsen! Nu har jag fått ihop det. Läste igenom allt en extra gång och tur var det. Jag höll på att göra en tvåbarnsfar till trebarnsfar

Svar på tråden Hjälp med gästpresentationen!