• bubbel­gum
    Äldre 19 May 21:33
    5080 visningar
    9 svar
    9
    5080

    När ska jag grav-testa mig?

    Hejsan!
    Jag åt p-pillret Cilest 28(dem har 3 rader med hormonpiller + 1rad med sockerpiller) fram till den 1:a maj, då åt jag sista hormonpillret. Samma morgon, när jag var på 3:e radens sista piller så kom min mens, vilket är 5dagar tidigare än när den ska komma.
    Fine, inge mer med det tänkte jag eftersom barnmorskan på UM sa att det troligtvis bara var en mellanblödning.

    Jag(och pojkvännen) bestämde sedan innan att jag skulle ta uppehåll med p-piller i maj eftersom min sexlust försvunnit, så jag har inte ätit fler p-piller sen den 1:a maj, samma dag som jag fick min mens-liknande blödning som höll på 1:a maj-5 maj.

    Nästa mens borde komma nu nästa söndag(har alltid haft en 28 dagars menscykel - även innan p-piller användandet) den 29:e maj.

    För att vara på säkra sidan tänker jag grav-testa mig. Men när ska jag testa mig isåfall? Vet att man ska testa med morgon-urin... ska jag testa mig imorgon på morgonen eller vänta till den 29:e ?? Lite förvirrad... 

    Tacksam för svar! Solig
  • Svar på tråden När ska jag grav-testa mig?
  • Beauti­ful Disast­er
    Äldre 19 May 23:30
    #1

    Jag skulle vänta till den 29e
    Även om du är gravid nu så är det så tidigt att det inte
    är säkert att det syns på grav-test.

    De säger att man helst ska testa några dagar efter utebliven mens  


    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • Ankis8­8
    Äldre 19 May 23:36
    #2

    Jag äter också Cilest  28 och sexlusten har försvunnit... Men jag tänker bara byta p-piller, inte sluta helt.

    Hoppas att det blir som du önskar!
     

  • Beauti­ful Disast­er
    Äldre 19 May 23:39
    #3
    Ankis88 skrev 2011-05-19 23:36:48 följande:
    Jag äter också Cilest  28 och sexlusten har försvunnit... Men jag tänker bara byta p-piller, inte sluta helt.

    Hoppas att det blir som du önskar!
    Min sexlust försvann också med Cileste 28. Bytte till Yasmine.
    Två/tre månader efter bytet upptäckte vi att jag var gravid.
    Så jag har gett upp p-piller.
    Efter förlossningen i januari har vi kört med kondom enbart,
    men i augusti blir det bebisverkstad för fulla muggar. 
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • Ankis8­8
    Äldre 19 May 23:48
    #4
    Beautiful Disaster skrev 2011-05-19 23:39:36 följande:
    Min sexlust försvann också med Cileste 28. Bytte till Yasmine.
    Två/tre månader efter bytet upptäckte vi att jag var gravid.
    Så jag har gett upp p-piller.
    Efter förlossningen i januari har vi kört med kondom enbart,
    men i augusti blir det bebisverkstad för fulla muggar. 
    Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
    Jag använde Yasminelle tidigare och vill gärna byta tillbaka. Vi får se om det händer mig samma sak  
  • marime­kko86
    Äldre 19 May 23:55
    #5

    Om du ska få mens 29.e maj, så ska du vänta minst tills dess med att testa, för annars får du inget veta, det är för tidigt.

    14 dagar innan mens har man ÄL, då kan man bli gravid...sedan 7-10 dagar efter att man haft ÄL fäster ägget i livmodern och då börjar graviditetshormonerna bildas. Först några dagar efter det kan man se på gravtest om man är gravid.

    Givetvis kan det skifta på nån dag hit eller dit.

  • Beauti­ful Disast­er
    Äldre 20 May 00:29
    #6
    Ankis88 skrev 2011-05-19 23:48:43 följande:
    Jag använde Yasminelle tidigare och vill gärna byta tillbaka. Vi får se om det händer mig samma sak  
    Kan säga att både jag, M2B och barnmorskan var måttligt förvånade!
    Jag är sånhär som tar pillren på samma tid varje dag,
    så fattade inte alls hur jag ens kunde ha haft ägglossning.
    Men han var så välkommen när han kom nio månader senare
    Tyvärr fick han inte stanna hos oss, så på bröllopsresan
    blir det bebisverkstad igen  
  • bubbel­gum
    Äldre 20 May 13:56
    #7

    Okej men då testar jag mig den 29:e, fan det är 9 lååånga dagar till den 29:e!!! Skrikandes
    jag blir verkligen gaalen. Mina bröstvårtor har varit oootroligt känsliga sen igår, står ut och är dessutom lite röda-aktiga ;( 
    Och jag vet inte vad det beror på, vet att de flesta får så i sammanband med PMS, men jag har aldrig haft PMS förut...  så jag vet liksom inte vad  ömheten i bröstvårtorna beror på, är det ett PMS-symptom?? Eller är det någon typ av biverkning av att jag slutat med p-piller?? 
    någon som haft pms-symptom i brösten och kan förklara hur brösten beter sig då? och när brukar pms-symptomen komma, är det veckan innan mensen ska komma eller? 

  • Beauti­ful Disast­er
    Äldre 20 May 14:25
    #8

    Jag brukar få dessa problem en vecka innan mens. Men fick ännu större problem innan jag fick plus på stickan

  • bubbel­gum
    Äldre 22 May 20:11
    #9

    Idag försvann ömheten i bröstvårtorna, så nu är jag inte längre lika orolig för en ev. graviditet. 
    Men testar mig ändå den 29:e för att vara på säkra sidan. :) 

Svar på tråden När ska jag grav-testa mig?