• cc2011

Dagen efter bröllopet, vad ska ni göra då?

Vi bor i Gävle men ska gifta oss i Hälsingland. Våra gäster kommer från Tyskland, Gävle, Chile. Vi är inte så många, bara 20st och då är vi (som ska gifta oss) inräknade.

Nu till saken. Dagen efter tänkte vi ha lite trevligt och mysigt tillsammans. Kanske grilla, åka båt (då vi kommer att vara vid vattnet) men vad kan man göra mera?
    Har ni några förslag?

Bröllopsdagen är 6/8-2011
  • Svar på tråden Dagen efter bröllopet, vad ska ni göra då?
  • niamh

Om det är fint väder kan det väl vara trevligt att kombinera grillning & båtåkning med lite typiska "klassens-dag-lekar"; brännboll, kubb etc. Speciellt eftersom ni blir ungefär lika många som en skolklass ;) 

• tweety

hejsan!

Vi ska anordna brunch för de gästernasom är kvar i stan då nästan alla åker långt ifrån, andra länder mm.
    Efter det kanske vi tänkte anordna grillning på kvällen, så man akn träffas lite. Vi kommer nämligen ha huset fullt med släktingar så vi är inte ensamma direkt.

låter som en trevlig dag tillsammans ni planerat. 

• Freakie

Vi kommer också att försöka att dra ihop en brunch dagen efter, men de som är sugna på att ses lite mer

• helsingebrud

vi kommer också köra med brunch och presentöppning
    om du vill ha tips men är osäker på saker i hälsingland så kan jag
    gärna vara bollplank!!

• Sebastiána

Vi ska ha brunch med de gäster som sovit över, sedan ska lokalen städas. På eftermiddagen börjar vi resan upp genom Sverige med några mysiga stopp på vägen Bröllopsresan tar vi nästa år.

• Joffan

Vi kommer att ha en brunch ca kl 11. Sedan får vi se hur många som är kvar på kvälen, svårmor och svårfar äger en ridskola så kanske de som vill får ta en ridtur.

• pimory
    Joffan skrev 2011-05-18 21:19:21 följande:
    Vi kommer att ha en brunch ca kl 11. Sedan får vi se hur många som är kvar på kvälen, svårmor och svårfar äger en ridskola så kanske de som vill får ta en ridtur.
    svårmor och svårfar? låter jobbigt.. :/

vi har inte planerat ngt till dagen efter. ligger nog i sviten och bara myser och kramas ♥
  • cc2011

Vilka bra idéer! Klasslekar var ju bra! Kubb har jag också tänkt på men det är svenskt va? Får man lära ut till alla, men det går! Skrattande

Helsingebrud: Tack jag kanske återkommer Glad Vi kommer att vara i Näsviken iallafall.

• Moemoe

Vi kommer stänga av våra mobiler (men prata lite med närmsta familjen först) och bara vara för oss själva efter allt ståhej. Sedan åker vi på bröllopsresa dagen efter dagen, vilket också är vårt förlovningsdatum. Solig

• Paper Feed

Vi kommer bjuda de som hjälp till med bröllopet på brunch som tack för hjälpen. De som kommit långt ifrån är också bjudna så att vi kan umgås med dom lite mer. Troligtvis öppnar vi eventuella presenter då. Men jag vette fan hur jag ska orka, kommer ju vara helt färdig dagen efter.

• Krazzzy

Vi har hyrt ett hotell, så nästan alla gäster sover kvar Skrattande Så dagen efter börjar med frukost och sedan hänger vi där vid havet så länge vi kan med de som stannar kvar. Senare på em/kväll åker vi hem till våra barnHjärta Tagit ledig även på måndagen (gifter oss på en lör), så vi kan vila ut då hela familjen.

• GeneralElectric

Va, finns det en dag efter bröllopet?!?!?!??!

• Mirjami

Vi ska dagen efter bara slappa och mysa med de släktingar som vill vara med. Inget speciellt. Men på måndagen efter (två dagar efter) så ska alla som vill bege sig till Liseberg! Då ska alla barn med och vi vuxna får bli barn på nytt, hi hi :)  Sockervadd, läsk-rör och karuseller :)

• GeneralElectric

Vi ska ha en brunch dagen efter, särskilt för alla utländska gäster -- men alla som vill får komma. Sedan blir det bröllopsresa dagen efter detta.

• SnartFruSir

Vi kommer ha brunch och presentöppning dagen efter. Jag och blivande maken kommer ta det väldigt lugnt med alkohol på själva bröllopsdagen, men dagen efter festar vi nog till det lite mer, beroende på vad som är över. Helt enligt den Polsk/tjeckiska/Bohusländska traditon som nu blir en familj efter 20 augusti.

• elingillberg

Vi kommer att ha gäster från USA och långt bort i Sverige så vi tyckte det kändes snopet att sticka på morgonen efter bröllopet,men samtidigt var vi överrens om att vi förmodligen skulle vara så trötta att vi inte ville styra upp någon brunch/ liknande.. Så vi bestämde att alla som har lust och tid samlas i Lunds stadspark dagen efter vid 12/13 tien och har picknick ihop. På  så sätt hinner vi prata med alla gäster ordentligt och göra något som blir lite avslappnat och trevligt.

Alla får själva stå för sin picknick-korg och filt så slipper vi organisera det hela så mycket.
    Hoppas bara på fint väder!!!! :)

Sedan åker vi på smekmånad på kvällen...

• cc2011

Vad ni verkar ha planerat bra Glad

Mirjami: Vilken mysig idé att sticka iväg med barnen och bara få njuta tillsammans!

Härligt för er andra som åker på bröllopsresa sådär på en gång, det skulle ha varit något! Men vi har en bebis som är 9 månader (då 1år) och vår andra flicka som är 10 år. Nä det får vänta till att lillan fyllt 3 år sen drar vi på egen hand! Innan kommer vi dock att resa som familj Skrattande Det brukar vi göra.

• Binis11

Vi ska ha ett litet kyrkbröllop med bara dom närmsta + barn och middag på restaurang efteråt, ett konferansställe som bla har hand om bröllop. Sen sover jag och Niklas på stället =) Dagen efter hämtar vi barnen hos mormor och morfar  där dom sovit och åker till lalandia hela familjen och stannar där tre nätter. Det är viktigt för oss att barnen också får ta del av allt

• prinsessanogrodan

Vi äter frulle ihop med de gäster som sover över på hotellet (jag och m2b sover över där hela helgen ) och så öppnar vi eventuella presenter då tror jag. Och sen ska vi åka hem och bara mysa och njuta av att vara nygifta Senare i veckan efter drar vi iväg på övernattning på herrgård...som weekend fast mitt i veckan

• kåbe

Tänk bara på att inte planera för mycket. Vi gifter oss imorgon och jag är helt slut redan - tror jag kommer somna med huvudet i förrätten imorgon, haha (och då har vi ändå låga ambitioner, får massa hjälp samt har catering!). Så hitta gärna på lite lekar eller annat mys men unna er en riktigt lång sovmorgon först!

Svar på tråden Dagen efter bröllopet, vad ska ni göra då?