• Albertina83

Vad skriva i vigelringar?

Jag och min fästman har varit förlovade i snart 1 år. Vi har inte bestämt när vi ska gifta oss men vi har börjat planera lite. Min fästman har sagt att han med vill ha en ring till.
    I min förlovningsring står det Karl Sommaren 2010. 
    I min fästmans Albertina Sommaren 2010.
    Sen har vi 2 hjärtan i våra ringar efter texten. Men vi har inte bestämt vad det ska stå i vigselringarna än. Min fästman har sagt att han med vill ha en ring till. Jag skulle kunna tänka mig nån mer personlig text i vigselringarna men vet inte vad som skulle passa. Datum vill jag ha med men att det ska stå nåt personligt innan. Jag älskar dig, jag tänker på dig, du är söt, puss och kram säger vi rätt ofta till varandra.  Några andra förslag vad vi kan ha för text? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad skriva i vigelringar?
  • Tobbelina

I våra ringar står det Medelhavet (det var där han friade) och datumet när vi förlovade oss. Vi kommer att ha våra förlovningsringar som vigselringar. Men det skulle nog vara fint att gravera in något om vigseln, synd bara att ordet Medelhavet tillsammans med datum är så långt, finns inte mycket utrymme kvar :)

• tweety

hejsan!

I min förlovningsring står det   À toi pour toujours och hans namn och datum
    I hans står det   Din för evigt  och mitt namn och datum

Då han bara ska ha sin förlovningsring ska han gravera in datumet när vi gifter oss
    Men i min vigselring vet vi inte riktigt ännu vad det ska stå men något i stil med tills hjärtat  slutar slå

• TerrorMorsan

va  mkt ni får plats med i era ringar, gick inte för oss =/

• Niini
    TerrorMorsan skrev 2011-06-03 07:19:44 följande:
    va  mkt ni får plats med i era ringar, gick inte för oss =/
    Tror många inte visat upp ringarna ännu för gravering, har märkt att många fått korta ner singravering pga diamanter, stämpeln osv.. Så även vi, blev evighetstecknet följt av vigseldatum för vår del :)
  • magiska16juli

i våra ringar står det ...Andreas *Min kärlek* + 16/7 2011...samma i hans med mitt namn då sara...;)..

• wiii

i min står det ett hjärta och sedan datum. i förlovningsringen hans namn och datum

• Jossis81
    Niini skrev 2011-05-19 08:03:15 följande:
    Mitt råd är att vänta tills ni hittat ringarna! Vi hade tänkt en sak men eftersom det finns ett antal diamanter i min + gulstämpeln då så rymdes det inte på långa vägar det vi tänkt oss..
    samma här! Tänkte det skulle stå "from here to eternity" Men icke det fick inte plats så det fick bli A <3 J + datum!
  • mahj26

Som någon skrev tidigare..välj ringen först.. Pga diamanter och guldstämpeln kommer jag inte få plats med mer än min blivandes namn och vårt datum. Ev. Skulle det få plats bådas namn (5 bokstäver vardera) och datum.

• Invincible

I min förlovningsring står det Kärlek 2/7 2010.

I hans står det Stina 2/7 2010

I min vigselring så kan jag nog glömma att gravera nåt överhuvudtaget. Det är för mkt stenar för det. Så jag ska se om vi kan få plats med vigseldatumet i min förlovningsring som bara har en sten. Annars låter jag bli, helt enkelt. Han lägger till vigseldatumet i sin förlovningsring.

And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • Nikkita

I min vigselring kommer det stå "namnHjärtanamn 30/6 2012". Men har inte hittat min ring än så vi får väl se om det får plats Glad Har förstått att många har fått ändra sig...

• Albertina83

Vi har inte valt vigselringar än så vi får se vad som får plats. Kanske få det bli namn och datum, vi får se om vi har plats med nåt annat.

• pimory

vi har bara namn och datum i våra :)

• zadde

Min blivande kommer att få en helt ny ring då han valde att smälta ner förlovningringen.
    Det kommer både stå mitt och hans namn i samt datum för vigsel. men ska det även stå datum när vi förlovade oss?

• Vikingprinsessan

I våra ringar står det datum samt "per aspera ad astra" genom svårigheter når vi stjärnor...det var min man som kom på det pga att det var lite stormigt i våra liv när vi möttes! Vi har stålringar så vi fick rum med en hel del...

Lycka till

• kikki kikki

Jag har nu hämtat min ring och jag ändrade mig i sista stund så det står....Tredje gången gillt....i ringen.

jag har vart gift 2 gånger innen och vi har fått flytta fram vårt bröllop 2 gånger så det passar med tredje gången gillt

Svar på tråden Vad skriva i vigelringar?