• Freakie

Blommor i håret, hur funkar det?

Jag funderar på att ha blommor i håret på bröllopsdagen. Skippade slöja då det kändes lite overkill för ett borgerligt bröllop, så nu är jag istället inne på blommor. Jag hade tänkt att ha en halvuppsatt frisyr, typ åt detta hållet:

Jag kommer att ha blåklinter i buketten så tänkte nog ha det även i håret. Men hur fäster man blommorna? I en klämma eller med hårnålar? Ska det vara levande blommor eller tygblommor? Någon mer som har tänkt sig att ha blommor i håret?

• Svar på tråden Blommor i håret, hur funkar det?
  • Bröllop201187

Jag kommer att ha levande rosor, och floristen kommer att sätta en ögla i dom så dom är lätt att fästa med hårnål

• mct73

Jag hade små krysantemum som floristen hade "fixat" så att de skulle hålla hela dagen utan att vissna. vet inte riktigt hur hon gjorde men stjälken var allafall lindad med florist tejp. Frisören satte fast dem i håret med vanliga hålnålar.

• Loche

Jag ska åxå ha blommor och har köpt små söta tygrosor som ser riktigt naturtrogna ut. Hur man sätter fast dom har jag dock inte en susning om, men ska till frissan i slutet av veckan så ska kolla detta med henne då. :)

• Freakie

Tack för tipsen! Hmm.... Jag har en provuppsättning bokad den 7:e Juli. Ska kanske köpa på mig lite tygblommor tills dess, bara för att se hur det ser ut uppsatt i håret. Och blir det bra så får jag kontakta floristen sen och se vad hon kan göra.

• Kattpoet

Min brudtärna hade  blåklint i sitt hår på mitt första bröllop,  det funkade  jättenbra och såg hur snyggt som helst.

• Freakie
    Kattpoet skrev 2011-05-18 21:08:44 följande:
    Min brudtärna hade  blåklint i sitt hår på mitt första bröllop,  det funkade  jättenbra och såg hur snyggt som helst.
    Du råkar inte ha några foton på det? Flört
  • Kattpoet

Tror tyvärr att de är kvar hos exmaken.

• Freakie
    Kattpoet skrev 2011-05-18 22:36:31 följande:
    Tror tyvärr att de är kvar hos exmaken.
    Jag får ta och googla istället
  • Kattpoet

Hennes blommor var så här men blåklint och så hade hon håret lite mera utsläppt.
Svar på tråden Blommor i håret, hur funkar det?