Godis skrev 2011-05-18 17:33:44 följande:
Smashbox till ansiktet och antingen smashbox eyeprimer till ögonen lr Urban Decays.....
Jag rek. inte Smashboxs vanligt primer om man lätt blir glansig. Jag har testat att ta olika mängd av den och ser ut som en oljad säl efter typ 10 minuter
Clarins beauty Flash balm är den bästa jag testat hittills, kommer nog att köra med det säkra kortet. Den kan man dessutom använda som ansiktsmask efter bröllopet
I övrigt satsa på detta.
Foundation + löst puder + fast/pressat puder att ha i väskan och dutta på t ex näsan under dagen (man kommer väl svettas av nervositet och greja

)
Rouge, det skulpterar ansiktet, ger fin glöd och så. Är det sommar och varmt får det gärna vara i mousseform eller i ett "stick"/kaka som man smetar på kinderna. Det ser bättre ut än puderrouge. Men jag gillar också I.D Bare Minerals olika rouger som är i löspuderform.
Ögonskuggor, gärna i minst två nyanser som ligger nära varann typ ljus och mörkare lila.
Nå´t på läpparna. Jag kör med läppenna och läppstift. Det är mer hållbart under dagen än läppglans, vill inte sminka mig hela tiden och vill vara sminkad hela tiden
Nagellack. Jag ska ha franska manikyr eller ett ljust rosa glittrigt lack (lite galet OPI-lack, teenage-dream heter det

)
Om ögonbrynen ä är ljusa kan man fylla i dem med en mörkare penna (man ska också plocka dem lite, helst på salong tycker jag, om man är ovan) eller ögonbrynsskuggor (finns på t ex Åhlens och kicks) eller kan man färga dem. Det ramar in ögonen superfint.
Jag ska ha lösögonfransar också. Det gör otroligt stor skillnad med lösögonfransar, även på mig som faktiskt har naturligt rätt långa fransar!
Cover all mix är bra om man inte är rynkig under ögonen. Jag ska dock köra med Lancomes concealer på tub som är berömd för att täcka fint utan att framhäva skrynklor
Kan också säga att köp dyrare produkter till denna dag. Tänk "Lancome" snarare än Nivea när det kommer till sminket. Dyrare smink sitter faktiskt bättre! Det kommer att bli dyrt, men förhoppningsvis blir det fler fester framöver