• SaraErik

Bröllopstårta i Göteborg/Alingsås/Lerum/Partille

Hej!
    Jag är lite splittrad över detta med bröllopstårta, man vill ju ha en fantastisk tårta men ändå inte bli fullkomligt ruinerad.
    Är det någon som har tips på några ställen som har fina och prisvärda tårtor, eller kanske cupcake tårtor?
    Det behöver absolut inte vara mitt i Göteborg om någon känner till ett bra ställe utanför stan eller i Alingsås så skulle det vara toppen!

xoxo Sara

• Svar på tråden Bröllopstårta i Göteborg/Alingsås/Lerum/Partille
  • SaraErik

Hallååå!? Någon måste väl ha någon bra erfarenhet av tårtbagare i gbg området? :D

• vickan1976

Vi ska också köpa av Susanne! Vi har provsmakat och det var helt ljuvligt!
    Vi kommer ha smakerna hallon och vitchoklad och det kommer blöi en helt fantastisk tårta. Hon är otroligt trevlig och vi har beställt 45 bitar och får den utkörd till Alingsås för 1500kr! Tycker det är ett mycket bra pris!

Kolla in hennes blogg! Hon anpassar sig och gillar utmaningar.

• vickan1976
    Joffan skrev 2011-05-16 18:07:52 följande:
    susannestartor.blogspot.com/

Har hört både bra och dåligt om henne. Men hon är billig och vi ska åka och krovsmaka om 2veckor.
    Vad har du hört för dåligt om henne? Har inte kollat upp henne så noga.
  • Joffan
    vickan1976 skrev 2011-05-16 19:10:46 följande:
    Vad har du hört för dåligt om henne? Har inte kollat upp henne så noga.
    Nån i en annan tråd tyckte de var tårra och gräddiga, men annars har jag läst bra. Kul att höra att du var nöjd, vilka smaker provsmakade ni?
  • vickan1976
    Joffan skrev 2011-05-16 22:44:47 följande:
    Nån i en annan tråd tyckte de var tårra och gräddiga, men annars har jag läst bra. Kul att höra att du var nöjd, vilka smaker provsmakade ni?
    Vi smakade hallon, vit choklad och exotisk. Torra låter konstigt för hon bakar dem dagen innan och har bara en tunn botten och massor med glasskräm, som det kallas. Gräddig var inte de vi provade i alla fall, vi åt upp allt. Det var som mousse. Men smaken är ju alltid som baken ;)
  • tyralainen

Aludden providore i Lerum har bröllopstårtor.

• labbalabba

oo jag hakar på! vi vill absolut ha mousstårtor men hörde att susanne har någon form av pulvermix som hon gör sin mousse med o det låter ju inte så himla roligt.. vi har kollat på steinbrenner & nyberg men då blir man ju smått ruinerad, även om det känns som ett säkert kort.. någon som vet mer???

• Lompan

ICA Kvantum i Lerum har vi beställt våra ifrån! Man fick visserligen inte provsmaka men vi har köpt tårtor därifrån innan som varit supergoda!

• Joffan
    labbalabba skrev 2011-05-17 17:36:48 följande:
    oo jag hakar på! vi vill absolut ha mousstårtor men hörde att susanne har någon form av pulvermix som hon gör sin mousse med o det låter ju inte så himla roligt.. vi har kollat på steinbrenner & nyberg men då blir man ju smått ruinerad, även om det känns som ett säkert kort.. någon som vet mer???

Om man i
  • Joffan

*inte vill ha pulvermix å gör hon riktiga mousser som är super goda!!!!!

• Lillis82

Jag skulle vilja tipsa om att vända dig till Burgården!! Deras elever gör jätte bra tårtor. Plus att de blir övervakade så man vet att det blir bra =)

Om du vill komma ännu billigare undan så är min syster utbildad konditor och bakar bröllopstårtor som hobby tror hon tar ca 10kr billigare/per bit än hos konditorier samt att det bara är färska ingredienser, bär mm..

Svar på tråden Bröllopstårta i Göteborg/Alingsås/Lerum/Partille