• Etnica

Vad ska ni/skrev ni i era ringar?

Jag o min m2b har bestämt att vi ska skriva något i varandras ringar o jag hade bestämt mig för en grej som var mer humoristisk än romatisk men nu börjar jag bli osäker om det kanske inte är så kul om 20-30 år då vi förhoppningsvis fortfarande är gifta. :)

Vad har ni skrivit eller vad ska ni skriva?

Ringen som min m2b är 10 mm bred så jag får plats med en hel del.

Tips tack!!!

• Svar på tråden Vad ska ni/skrev ni i era ringar?
  • Kosmoskissen

Vi ska skriva Du&jag och sen datumet. Det är för att vi väldigt ofta säger det till varandra.
    Vi resonerade som så att det här med namn som många har var inget för oss, eftersom vi inte behöver bli påminda om vad den andra heter ändå Flört Men man gör precis som man vill såklart!

I våra förlovningsringar som är gjorda av en engelsk guldsmed, har vi varandras fingeravtryck (jag har hans etc) istället för namnen.
    Jag kan tycka att nåt lite humoristiskt kan vara en bra grej, om ni tycker det känns bra förstås. Även om man förändras och så under åren så kanske den där grundhumorn finns kvar hos oss, den man hade när man gifte sig.
    Oj, nu blev det djupt och svårt hehe men iaf..

Ni hittar nog det som känns bra för er Skrattande

• Anna B

vi har våra initialer med ett hjärta mellan AHjärtaA samt datum
    Fick inte plats så mkt mer

• Loppansson

jag kommer att ha tre ringar, och i den ena som jag fick då vi förlovade oss ska det stå "igår" och i den andra "idag" och i den tredje "imorgon", i hans ring står mitt namn och datum då vi förlovade oss. Han vill bara ha en ring...

• awarwen

I våra vigselringar står våra namn och datumet. Fick inte plats mer. Men det blev fint, så vi är jättenöjda.

• Pinkgrape

Vårat "slagord" genom hela vårt förhållande har varit "Vi mot världen!", så vi valde självklart det som gravyr i våra ringar :) Något som vi båda tyckte var ett självklart val. Namn och datum kändes inte riktigt som oss. Vi vet ju vad vi heter och när vi gifter oss ;P hehe

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Albertina83

I min förlovningsring står det Karl Sommaren 2010. 
    I min fästmans Albertina Sommaren 2010.
    Sen har vi 2 hjärtan i våra ringar efter texten. Men vi har inte bestämt vad det ska stå i vigselringarna än. Min fästman har sagt att han med vill ha en ring till. Jag skulle kunna tänka mig nån mer personlig text i vigselringarna men vet inte vad som skulle passa. Datum vill jag ha med men att det ska stå nåt personligt innan. Jag älskar dig, jag tänker på dig, du är söt, puss och kram säger vi rätt ofta till varandra.  

• Loanne

Vi funderade jättelänge på vad det skulle stå i ringarna, grubblade och letade på nätet, läste flera hundra förslag. Jag var helt besatt av att hitta "rätt" ord eller mening som var extra betydelsefull... Men till slut kom vi fram till att våra förnamn var det mest personliga för oss. Mellan namnen har vi evighetstecknet eftersom det har en viktig betydelse för oss båda.

• Hoppe
    Loppansson skrev 2011-05-16 13:39:32 följande:
    jag kommer att ha tre ringar, och i den ena som jag fick då vi förlovade oss ska det stå "igår" och i den andra "idag" och i den tredje "imorgon", i hans ring står mitt namn och datum då vi förlovade oss. Han vill bara ha en ring...
    det var fint!!
  • Hoppe

Vi har också "du å jag xx" i våra ringar och i min andra ring kommer min M2b hitta på något, ska bli spännande att se vad :)

• S och F

Jag ville ha "du o jag på riktigt" i min förlovningsring men med smala fingrar och diamant så fick det inte plats. Så i min förlovninsgring står det du o jag och sen ska det stå på riktigt i vigselringen..

• idaa

Jag funderar på att skriva "Amor vincit omnia" (kärleken övervinner allt) i min vigselring då detta är något vi kommer använda till festen också. Funderar även på att göra en matchande tatuering med detta.
    Efter det ska så klart datumet stå! Då min blivande bara vill ha sin förlovningsring så fyller vi nog bara i vigseldatumet - möjligtvis ett hjärta mellan de båda datumen! 

• Humlan66
    idaa skrev 2011-05-19 23:09:41 följande:
    Jag funderar på att skriva "Amor vincit omnia" (kärleken övervinner allt) i min vigselring då detta är något vi kommer använda till festen också. Funderar även på att göra en matchande tatuering med detta.
    Efter det ska så klart datumet stå! Då min blivande bara vill ha sin förlovningsring så fyller vi nog bara i vigseldatumet - möjligtvis ett hjärta mellan de båda datumen! 
    Så har vi med. samt står det endless love i våra förlovningsringar
  • TerrorMorsan

Grâce à Toi à Nouveau je Respire

vill jag det ska stå i min ring =) men jag tror det är för möe text, så jag o gubben delar påd et i våra ringar =) 

• jazzie78
    Anna B skrev 2011-05-16 13:06:51 följande:
    vi har våra initialer med ett hjärta mellan AHjärtaA samt datum
    Fick inte plats så mkt mer
    Så ska vi också göra Skrattande funderade först på att skriva något som är typiskt oss, men det fick inte plats med mer än våra initialer och ett Hjärta mellan.
  • TerrorMorsan

hmm,,,, får nog inte plats halva av det jag ville =/ dritt oxå, blir antar jag evighetstecknet å våra första bokstäver...

• litenkaka

I min förlovningsring står det Patrik Hedvig. Hedvig är vår ängladotters namn och den vi alltid bär med oss i hjärtat. Inte minst för att det var tack vare henne vi insåg att vi VERKLIGEN vill spendera resten av livet med varandra, därav förlovningen.

Änglamamma till Hedvig 110322 ♥
  • sofi 88

I min står det " "hans namn" 7/7-12 New York", i hans står mitt namn istället för hans. Det är väl det klassiska, sen ville vi ha med platsen också, därav New York :)

• operfekt

I hans ring står det "mest 110501" i min står det "alltid 110501"
    Det kommer från hur vi säger "jag älskar dig" till varandra..

Min vigselring har vi inte bestämt vad det ska stå i än..

Svar på tråden Vad ska ni/skrev ni i era ringar?