• Trulsa72

Hjälp-Hitta en bra mascara

Hade en bra mascara innan men den har nu tagit slut lagom till bröllopet kan inte hitta den i någon affär köptes utomlands. Har därfrö köpt ett par olika mascaror men alla börjar sota och ge mörka fläckar under ögonen trots att de ska vara vattenfasta.
    Finns det någon som känner till en riktigt bra mascara börjar få panik då bröllopet är nästa helg...Rynkar på näsan
    Tack på förhand Solig

• Svar på tråden Hjälp-Hitta en bra mascara
  • planeringsdax

Jag kan rekomendera Loréal Double extension ( den är dubbel röd och vil ) super bra rinner inte när man gråter eller sotar inte... Lycka till

• Beautiful Disaster
    planeringsdax skrev 2011-05-16 11:38:58 följande:
    Jag kan rekomendera Loréal Double extension ( den är dubbel röd och vil ) super bra rinner inte när man gråter eller sotar inte... Lycka till
    Kan bara hålla med! Den är en stor favorit, man kan till och med fälla några tårar.
    Den röd/vita är inte vattenfast men tror den finns som det också

Lycka till! 
  • planeringsdax
    Beautiful Disaster skrev 2011-05-16 12:57:15 följande:
    Kan bara hålla med! Den är en stor favorit, man kan till och med fälla några tårar.
    Den röd/vita är inte vattenfast men tror den finns som det också

Lycka till! 
    Ja den finns som vattenfast men jag har gråtit mycket med den röda utan att det har kladdat ( har haft den på en begravning)
  • FelizLane

annars kanebo sensi 38 grader. Oslagbar :)

• Beautiful Disaster
    planeringsdax skrev 2011-05-16 13:00:12 följande:
    Ja den finns som vattenfast men jag har gråtit mycket med den röda utan att det har kladdat ( har haft den på en begravning)
    Åh tack för tipset! Blir nog min favvo om jag inte gillar den vattenfasta jag beställt från Yves-Rocher
  • soso01

yves sant laurant tycker jag är grym

• Å och D

Jag kan bara hålla med om Shiseidos 38 grader. Sitter som berg...

• Gottblåbär

blinc - en mascara som blir som tuber på ögonfransen och tvättas av med varmt vatten och ett lätt tryck av fransen. Så den kan omöjligt kleta. När man tvättar av den ser man i handen de små "tuberna" som varit runt fransen.

Vet att loreal (?) eller något billigare märke gjort en kopia men tycker orginalet är bäst, och inte så dyrt heller. har för mig den kostar 150:-

• Smuppra

Jag hade en favoritmascara som icke vattenfast så tänkte att det var lätt fixat, köper bara en likadan men vattenfast. Ojoj vilken nit, den var verkligen sämre! Fattar inte alls det.

Iaf blev jag rekommenderad av en kompis att testa Fiberwig. Funkar som Blinc, som Gottblåbär skriver om. Har inte haft det i spöregn ännu men hittills funkar den bra i andra situationer med väta och det är så skönt att bara kunna använda varmvatten vid borttagning.

• labbalabba

jag har testat både Fiberwig och Kanebos 38 grader och tycker att Kanebo vinner lätt. Fiberwig är inte alls så vattenfast som den andra, jag har cyklat i regn o då hade jag halva ansiktet fyllt av mascara efteråt..

• Godis

Helena Rubensteins "Lash Queen Feline" i vattenfast tycker jag e super...men å andra sidan e dom anda HR mascarorna lika bra med inte vattenfasta...

• Smuppra
    labbalabba skrev 2011-05-19 20:56:02 följande:
    jag har testat både Fiberwig och Kanebos 38 grader och tycker att Kanebo vinner lätt. Fiberwig är inte alls så vattenfast som den andra, jag har cyklat i regn o då hade jag halva ansiktet fyllt av mascara efteråt..
    Får jag testa Kanebos nästa gång då Tack för tipset!
  • Biscuit

Tycker också Helena Rubensteins maskaror är super...

• wiii

Min favorit är million lashes från loreal :)

• Diamanten90

Ta INTE loreals wattenfasta teleskop marcara! Den smular mycket... Yves rochers vattenfasta är riktigt bra:)

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
Svar på tråden Hjälp-Hitta en bra mascara