• blomman

Goda viner

Vad ska ni ha för vin? Har beställt öl, cider och sprit från Tyskland via vinosprit.se, hoppas att det kommer i tid!
    Tänker köpa vin och mousserat på bolaget, är inne på Rotari rosé, alkoholfritt alternativ chapel hill eller jordgubbsbubbel, dock är den väldigt söt..

Någon som har smakat Z riesling rivaner? gillar riesling och den var så snygg!!
    rött lutar åt Allegro.
    Vi ska ha grillbuffé.
    Alternativet är ju att köpa flaskor, om det inte går åt kan man ju lämna tillbaka..hur tänker ni?

• Svar på tråden Goda viner
  • evelinas
    wiii skrev 2011-05-15 16:35:04 följande:
    inte en aning, bäst är väl att kolla med dom för säkerhets skull
    Hittade det här på bolagets hemsida om öppet köp;

Jag undrar om man kan lämna tillbaka till exempel vin om man har köpt fel sort. Flaskan är oöppnad och kvittot har jag kvar.

Ja, du kan lämna tillbaka ditt vin. Vi köper tillbaka varor i försäljningsdugligt skick inom två veckor, om du visar upp kvittot. Öppet köp gäller även för varor i beställningssortimentet men inte för privatimport.

Änglamamma till Hedvig 110322 ♥
  • wiii

Ja, sett det också och där står inget om kyld elelr inte kyld. borde väl vara försäljningsbart skick även om det varit kylt? Om man inte lagt flaskorna i en hink vatten/is då så att etiketterna blivit förstörda

• wiii

När det gäller vinsorter så är det inte spikat, men vitt vin blir nog Drosty hof och eventuellt tre apor, så att det finns både torrt och halvtorrt. Rött är svårare..hm.. funderar på en JP Chenet.

• Margris

Ett rött vin jag kan rekommendera är Vina Maipo och vitt Lindemans.

• Freakie

Listar mina tre favoriter

Mousserade: Anna de Codorníu (art nr 7369) 89:-
    Vitt: Nottage Hill (art nr 16426) 79:-
    Rött: Campolieti (art nr 6792) 95:-

• wiii
    Margris skrev 2011-05-15 17:19:20 följande:
    Ett rött vin jag kan rekommendera är Vina Maipo och vitt Lindemans.
    Jag älskar Lindemans vita :) Men det är lite för dyrt för oss tyvärr när man ska bjuda så många
  • blomman
    Syrinx skrev 2011-05-15 13:57:10 följande:
    Är den helt alkoholfri?
    Herrljungas herrgårdscider brukar min mormor prata gott om som alkoholfritt alternativ annars, den ska tydligen inte vara lika söt som deras vanliga. Ett annat tips som verkligen är supergott, om man inte vill köra på alkoholfritt vin av en eller annan anledning, är Kivikås sortrena äpplejuicer, alltså gjorda av bara en sorts äpplen. http://www.kivikås.com/ 

Är det bara flaskor som går att lämna tillbaka? Inte boxar? Det är ju en väldigt bra service annars, och det fins mycket kunnigt folk på Systemet.
    TS - Har du smakat Rotari rosé? Lite nyfiken på den jag med! Min blivande har sagt att det är klart att jag ska få rosa bubbel till vårt bröllop, men det måste ju smaka gott också  
    Rotari rose är den enda som jag är helt säker på-mums!
  • Nikeh

Håller med blomman: Rotari rosé är supergott! Ett jättebra alternativ till rosa champagne. 

• mrs sutherlin

Jag har jobbat (jobbar lite extra fortf) på bolaget och har gjort i flera år. Jag har aldrig hört talas om att man inte kan returnera kylda varor. Sen ska de ju förstås inte varit frusna, men det säger väl sig självt. Och om det nu skulle finnas en sån regel, är det ju också omöjligt för oss att faktiskt kontrollera huruvida varan varit kyld el inte :)

Så 2 två veckor, försäljningsbart skick (ej förstörda ettiketter exempelvis) och kvitto och du kan lämna tillbaka vad du vill ;)

• wiii
    mrs sutherlin skrev 2011-05-15 20:28:04 följande:
    Jag har jobbat (jobbar lite extra fortf) på bolaget och har gjort i flera år. Jag har aldrig hört talas om att man inte kan returnera kylda varor. Sen ska de ju förstås inte varit frusna, men det säger väl sig självt. Och om det nu skulle finnas en sån regel, är det ju också omöjligt för oss att faktiskt kontrollera huruvida varan varit kyld el inte :)

Så 2 två veckor, försäljningsbart skick (ej förstörda ettiketter exempelvis) och kvitto och du kan lämna tillbaka vad du vill ;)
    Var väl det jag trodde, men tack för att du kom och redde ut saken! :)
  • Syrinx
    mrs sutherlin skrev 2011-05-15 20:28:04 följande:

Åh så bra! Då får jag knalla iväg imorgon för att vara på den säkra sidan. Boxarna står fortfarande i systemetpåsarna, så de har inte varit på några äventyr direkt! 

Vad kul att höra att Rotari rosé är bra! Då ska jag tipsa om det, och så kan man väl alltid köpa hem en flaska eller två på prov... För att vara på den säkra sidan liksom!
    evelinas skrev 2011-05-15 14:43:38 följande:
    0.5% är ju så lite det kan bli...dricker de apelsinjuice och filmjölk så innehåller ju även den alkohol.
    Jo, jag håller med... Men man vet inte alltid med människor som har väldigt starka principer. Ibland blir det helt irrationellt för en utomstående.

• Syrinx
    wiii skrev 2011-05-15 20:30:14 följande:
    Var väl det jag trodde, men tack för att du kom och redde ut saken! :)
Svar på tråden Goda viner