mrs sutherlin skrev 2011-05-15 20:28:04 följande:
Jag har jobbat (jobbar lite extra fortf) på bolaget och har gjort i flera år. Jag har aldrig hört talas om att man inte kan returnera kylda varor. Sen ska de ju förstås inte varit frusna, men det säger väl sig självt. Och om det nu skulle finnas en sån regel, är det ju också omöjligt för oss att faktiskt kontrollera huruvida varan varit kyld el inte :)
Så 2 två veckor, försäljningsbart skick (ej förstörda ettiketter exempelvis) och kvitto och du kan lämna tillbaka vad du vill ;)
Åh så bra! Då får jag knalla iväg imorgon för att vara på den säkra sidan. Boxarna står fortfarande i systemetpåsarna, så de har inte varit på några äventyr direkt!
Vad kul att höra att Rotari rosé är bra! Då ska jag tipsa om det, och så kan man väl alltid köpa hem en flaska eller två på prov... För att vara på den säkra sidan liksom!

evelinas skrev 2011-05-15 14:43:38 följande:
0.5% är ju så lite det kan bli...dricker de apelsinjuice och filmjölk så innehåller ju även den alkohol.
Jo, jag håller med... Men man vet inte alltid med människor som har väldigt starka principer. Ibland blir det helt irrationellt för en utomstående.