• Gwennie

Checklista för festlokalen

Idag bär det av till vår festlokal för att göra en inventering: måtta bord och stolar, kolla vad som finns i köket osv...
    Det är en helt ordinär bygdegård. Vet att det finns alla olika sorters glas, tallrikar och bestick för 100 pers och att bord och stolar räcker gott och väl.

Ni som hyrt bygdegårdar förrut - vad behöver man kolla upp som ofta saknas?

• Svar på tråden Checklista för festlokalen
  • Willowfield

Nu rabblar jag bara upp, inte säkert ni behöver allt detta..
    Termos. Karaffer. slevar, uppläggningsfat. skålar. sockerskålar. gräddsnipor, stor kastrull, värmeplatta, rena kylskåp, eventuell frys,  kaffefilter, micro, soppåsar, kökshanddukar, disktrasor, diskmedel, toalettpapper
    återkommer om jag kommer på mer så här i hastigheten av mitt morgonkaffe 

• Gwennie
    Willowfield skrev 2011-05-13 09:45:14 följande:
    Nu rabblar jag bara upp, inte säkert ni behöver allt detta..
    Termos. Karaffer. slevar, uppläggningsfat. skålar. sockerskålar. gräddsnipor, stor kastrull, värmeplatta, rena kylskåp, eventuell frys,  kaffefilter, micro, soppåsar, kökshanddukar, disktrasor, diskmedel, toalettpapper
    återkommer om jag kommer på mer så här i hastigheten av mitt morgonkaffe 
    Kanon! Det är så lätt att glömma småsaker...
  • MagicBride

Låter kanske dumt, men kolla så att stället har kommunalt vatten och inte egen pump. Vi hade precis dekorerat färdigt vår lokal kvällen innan när min pappa blev törstig och tänkte ta sig ett glas vatten. Upptäckte då att vattnet i kranen var grumligt och inte alls särskilt drickbart! Blev att slänga sig iväg till affären efter vatten på flaska Att inte kunna servera vanligt vatten skulle ha varit oerhört pinsamt...

• Gwennie
    MagicBride skrev 2011-05-13 10:08:08 följande:
    Låter kanske dumt, men kolla så att stället har kommunalt vatten och inte egen pump. Vi hade precis dekorerat färdigt vår lokal kvällen innan när min pappa blev törstig och tänkte ta sig ett glas vatten. Upptäckte då att vattnet i kranen var grumligt och inte alls särskilt drickbart! Blev att slänga sig iväg till affären efter vatten på flaska Att inte kunna servera vanligt vatten skulle ha varit oerhört pinsamt...
    Uärks! Det kollade jag faktiskt direkt när vi bokade stället. Stor fest mitt i sommaren - det behövs alltid mycket vatten!
Svar på tråden Checklista för festlokalen