• darlinghjärtat

    Släktingar som bjuder sig själva!!!

    Hallå alla brudar!
    vill spy ut lite frustration så här 4 veckor innan den stora dagen!
    Fick reda på idag att min morbror med fru har bjudit sig själv till bröllopsfesten, vi har inte umgåtts sedan 1985!!
    Det enda jag har sagt är att de är välkomna till kyrkan så klart.
    Hur tänker man när man inte ens fått en inbjudan till bröllopet!
    ??

  • Svar på tråden Släktingar som bjuder sig själva!!!
  • darlinghjärtat
    Godis skrev 2011-05-12 23:36:39 följande:
    Vem sa till dom att det va ok då......?
    Ingen vad jag vet. De hade sagt till min mamma att de tänkte komma till kyrkan och sen gå på festen.  Jag har inte pratat med dem själv, som sagt vi har ingen kontakt utan kontakten har är mellan mamma och morbror.
    tyckte bara det var märkligt!
    men det löser sig nog
  • SposaRoma

    Men bröllop får folk att bete sig urmärkligt, tycker jag. Vi har också massa självinbjudna men i vårat fall är det bara nicka och le, alla är ju släkt med någon och man vill inte skapa världens släktfejd, men vad fanken, nu räcker det ändå tycker jag ;) 

  • Godis

    Jag har sååå svårt för människor som gör så.... Tycker ni ska ringa och säga precis som det är. Dom är välkommna till kyrkan men middag är endast för de närmsta....

  • marimekko86

    Jag skulle blivit som ett enda stort frågetecken??? Så gör man väl ändå inte?! Bjuder in sig själv...om du nu ända får plats för dem spelar det ju ingen roll men jag skulle nog ringa och tala om för mina oinbjudna gäster att de tyvärr inte finns plats för dem på festen..

    Tur vi inte har så jättestor släkt. Vi umgås med alla mer eller mindre så vi har bjudit ALLA

  • MaalinJohansson

    Vi har 5 veckor kvar till vår dag. Fick reda på förra veckan att min sambos moster och familj tänkt komma. Förmodligen hans morfar också. Vi fick reda på det här genom hans kusin som är bjuden. Och vi förklarade då att endast dom som fått inbjudninar (så klart) är bjudna. Men det är tydligen inte så klart för vissa...

    Dom har heller inte setts på flera år och vi har satt en gräns med den närmsta skäkt som vi umgås med och vänner.. Vi får se om dom säger något mer.

  • Blivande fru Swärdh

    Nåt liknande hände mig igår! En moster berättade att moster nr2 som är bjuden tänkte ta med mina 2 vuxna kusiner till bröllopet. Jag mailade henne direkt och skrev att i lokalen finns bara 70 platser och även om dem är släkt så har jag inte träffat mina kusiner på drygt 8 år så dem är tyvärr inte bjudna. Enda släkten jag bjudit är dem jag har riktig kontakt med och träffar regelbundet. Fick svar att det blivit missförstånd och att hon självklart inte tänkt göra så. Nu är det problemet löst! Man måste våga säga ifrån trots att det är släkt.

  • Melóra

    Håller med, så sjukt oförskämt att bara bjuda in sig själv så där Rynkar på näsan men för att det inte ska bli massa strul på själva bröllopsdagen är det nog dags att bena ut "missförståndet" så snabbt som som möjligt. Ring din morbror, eller om du känner att du inte kan/vill, be din M2B eller mamma, och tala om för din morbror i väldigt tydliga ordalag att medans de gärna får komma och se själva vigseln i kyrkan, så är det tyvärr faktiskt så att enbart de som faktiskt fått en skriftlig inbjudan som får komma på festen efteråt, och de får han och hans fru vara så vänliga att respektera. Poängtera att du inte vill vara oförskämd, men att det är så här det är. Punkt!
    Hoppas det reder ut sig Glad

Svar på tråden Släktingar som bjuder sig själva!!!