Gwennie skrev 2011-05-12 22:41:34 följande:
Jag fick ett bra pris på de kort vi använde till inbjudningarna, så jag köpte dubbelt upp och använder dem. Kvadratiska, dubbla kort i tunn kartong. Har dock varit på många bröllop där man använt vanliga vikta A4 och det fungerade ju alldeles utmärkt det också. Billigt :)
Framsida: Vår logga (bilden under mitt alias :), våra förnamn, namnet på kyrkan och datumet
Uppslaget: Rubriker för allt som händer (t.ex. ingångsmusik, välkomsttal, bön osv...), text på psalmerna, titel och upphovsman/kvinna på musikstyckena samt ett litet kort citat ur varje låt (bidrar lite extra till stämningen, tycker jag :)
Baksida: Vår logga igen fast blekt, lista på medverkande
Har filat en del och ändrat och haft mig, men nu känns det bra! Nu återstår bara att övertyga präst och kantor om att våra låt- och psalmval är de rätta ;)
Vi får också plats med allt på en A4.
Vi gör vigselprogrammet själva och skriver ut på lite finare papper. Det är superenkelt, ska bara vikas ju. Vi har tre psalmer med i vigselprogrammet + ordningen för gudstjänsten:
Framsida - datum, kyrkans namn och vår logga
Uppslaget, in- utgångsmarsch, gudstjänstordning och psalmer
Baksida - en liten fin bild som jag lagt i sepia och sedan modifierat så att den går i färg med loggan