• bluttis

Bröllopsfesten- Planen gick i kras precis! Vad gör vi nu då?

Vi ska att ett rätt enkelt bröllop på Gotland i sommar. Gifter oss i en kyrkruin och så tänkte vi ha grillfest på en plats som vi tittat ut... Men ikväll fick vi beskedet att vi inte får hyra där. Inte sätta upp partytält heller. Stället hade varit så perfekt men nu blir det inte så. Så nu måste vi tänka om! Kan absolut inte komma på något ställe här som vi hade kunna ha en grillfest på.

Har ni tips på något annat vi kan göra? Picknick på en strand? Kan man förresten sätta upp ett partytält på en strand? jag tänkte, finns det någon "specialare" man kan göra så att tältet inte rasar pga sanden?

Nu har jag ingen aning! Behöver brainstorma med er nu... Kyss

• Svar på tråden Bröllopsfesten- Planen gick i kras precis! Vad gör vi nu då?
  • TheD

På något sätt lär partytält kunna stå på stranden då flera använder sådana för strandfester ;)

Sjävl har jag aldrig varit i närheten av p-tält för eget syfte så där får du nog fråga personal i butik... Eller så svarar någon här som vet mer... Men jag tycker idéen låter jättebra! Väldigt mysigt!

• bluttis
    TheD skrev 2011-05-12 20:15:57 följande:
    På något sätt lär partytält kunna stå på stranden då flera använder sådana för strandfester ;)

Sjävl har jag aldrig varit i närheten av p-tält för eget syfte så där får du nog fråga personal i butik... Eller så svarar någon här som vet mer... Men jag tycker idéen låter jättebra! Väldigt mysigt!
    haha, ja det kanske dem gör Tungan ute jag har heller aldrig varit i närheten av något så jag vet inte...tänkte mest på vanliga tält. Det vet jag av egen erfarenhet att det inte är så lyckat på en sandstrandFlört. Men då sätter man väl inte upp dem likadant...
  • Chicita

Vart på Gotland ska ni vara? Det är ju inte så litet att ni vill åka över hela ön från vigselplatsen till middagsplatsen liksom... Flört
    Och när...?

• bluttis
    Chicita skrev 2011-05-12 21:14:16 följande:
    Vart på Gotland ska ni vara? Det är ju inte så litet att ni vill åka över hela ön från vigselplatsen till middagsplatsen liksom... Flört
    Och när...?
    Vi viger oss i Elinghem, Hangvar socken på norra gotland! 9 juli...
    Nä, vi tänkte väl inte fira bröllopet med att sitta i en bilGlad

Har du någon idé?? Solig
  • Chicita
    bluttis skrev 2011-05-12 21:21:33 följande:
    Vi viger oss i Elinghem, Hangvar socken på norra gotland! 9 juli...
    Nä, vi tänkte väl inte fira bröllopet med att sitta i en bilGlad

Har du någon idé?? Solig
    Jag är lite mer familjär med trakterna runt Visby... Så jag tänkte om det var där i närheten
  • wiii
    bluttis skrev 2011-05-12 20:21:35 följande:
    haha, ja det kanske dem gör Tungan ute jag har heller aldrig varit i närheten av något så jag vet inte...tänkte mest på vanliga tält. Det vet jag av egen erfarenhet att det inte är så lyckat på en sandstrandFlört. Men då sätter man väl inte upp dem likadant...
    Ett partytält står ju lite mer på egen hand, ett vanligt tältär ju beroende av att man spänner ut linor osv. Så änge det inte blåser jättemycket så står ett partytält där det står :)
Svar på tråden Bröllopsfesten- Planen gick i kras precis! Vad gör vi nu då?