omg två dagar kvar och fått ...
en stor finne mitt på pannan!! vad ska jag göra? det är en såkallad "innebrännare"
en stor finne mitt på pannan!! vad ska jag göra? det är en såkallad "innebrännare"
sminka över det och pilla inte för mycket på den, ingen kommer att se det och du kommer att vara strålande vacker ändå!!
Clinique anti blemmish solution i miniflaska, vet inte exakt vad den heter men det är en liiiten turkos flaska så duttar man ut en gelklick å lägger på finnen. Tycker den har funkat bra. Kostar dock ganska mycket för den lilla men den håller rätt länge.
Ska dela med mig av mitt hemligaste tips:)
Ni vet en sådan där flaska från RFSU som finns på apotek och matbutiker, som man använder efter att ha rakat de intimare kroppsdelarna för att slippa röda prickar!? Dutta det på den elaka finnen med jämna mellanrum så kan den försvinna. Funkade för mig alldeles nyligen. Var desperat och det fanns inget annat hemma som var bakteriedödande..:)
oj såg att du skrev det i ditt förra inlägg haha men jag kanske borde testa de, men jag har testat allt som är bakteriedödande haha
Åh, vilken mardröm! Kläm inte på den iaf, själv kan jag bli sån ibland om jag har nån liten grej i ansiktet (har själv problemfri hy så när jag väl får nåt måååste jag bara pilla utan att tänka på det... Men om två dagar har den kanske hunnit lägga sig lite :)
Isbit ovanpå. Det är ju en inflammering, och så länge finnjäkeln inte kommer ut och är inåtvänd hjälper inte ens tandkräm (som annars är ett superbra knep att torka ut en finne med, sov med en redig dutt tandkräm på - ligg väldigt stilla bara - och den är borta dagen efter).
Men om den är "inåtvänd", håll en isbit på. SÅ mycket och länge du kan, i omgångar.
Hoppas att den lilla rackaren har lagt sig redan! Svullnaden borde kunna gå ner på nåt dygn, så jag håller tummarna!
Du får välan ha lugg... Eller en rejäl urringning så att fokus tas från ansiktet.
Skämt och sido, du kommer att vara jättevacker ändå! Stor lycka till på er dag!
Min moster använde alltis eukalyptusolja! Annars är Cliniques concealer guds gåva till oss som behöver täcka ovänner som finnar och mörka ringar under ögonen!
Inåtvända finnar skall man som med riktiga finna hetta ut, som i bastu, på med superheta (så heta man kan) bitar av frotte handduk, så den mognar fort som attan, så fort den mognat fram på med Alsollösning på en bommulstuss och ett litet plåster så suger den ut eländet oc torkar den.
Alsollösning inte alsollsprit..
Ps, är en purfinne så att nu ingen tar illa upp
Bröllop imorgon och en finne på axeln (!) dyker upp som på beställning. Skönt att blödningen i ögat drar sig tillbaka i alla fall...
Jag litar för övrigt blint på min sminktjej. Hon har nog prylar för att täcka det mesta hoppas jag