• c4trin

    Euroflorist, någon erfarenhet?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-11 16:03
    Jag undrar om någon beställt fråg euroflorist?
    Hur är blommorna, håller de sig bra?
    Jag undrar också hur pass utslagna de var när ni fick hem dem, så man vet om man ska beställa hem blommorna någon dag innan eller vilket som blir bäst? =)
  • Svar på tråden Euroflorist, någon erfarenhet?
  • Syrinx

    Euroflorist är en kedja, så jag tror att det är ganska svårt att svara på. Det bästa du kan göra är väl att gå och köpa några snittblommor från den specifika butiken du hade tänkt att beställa brudbukett/bordsdekorationer från. Då ser du deras sortiment och du får en uppfattning av hur du tycker att blommorna håller. 

    Kanske någon av våra florister kan svara utförligare på frågan, men det är iallafall min spontana reaktion! 

  • c4trin

    Jaha.. Problemet e att där e 10 florister som de använder sig av i den staden jag bor i.. Då e de kanske bättre att beställa till någon dag innan extra för säkerhets skull =)


  • Linn89

    Jag har jobbat i en euroflorist butik och kan kanske svara på dina frågor.
    Hur blommorna håller sig och hur utslagna de är osv är helt upp till butiken ifråga som får orden. Det ska självklart vara hög kvalitet på blommorna men det beror även på hur de blir behandlade hur länge de håller. De kan även vara väldigt knoppiga om det är helt färska blommor som används i buketten ifall något köpts in speciellt för din order vilket kanske är dumt i detta tillfället.
    Hur kommer det sig att du vill beställa via Euroflorist och inte gå direkt till butiken? Då vet de ju vad det handlar om och de kan svara exakt på dina frågor. Du kan även visa bilder för dem om det är något på Euroflorists hemsida du hittat. Man kan nämligen aldrig garantera exakt likadana blommor som på bilden men buketten som levereras ska vara likvärdig och så lik som möjligt. Men är det till den stora dagen så kanske man inte vill ha likvärdigt utan just det som är på bilden och går blommorna att få tag i så går det att lösa, men man måste påpeka det då.

    Om du berättar lite mer utförligt om dina tankar kanske jag kan svara lite bättre?

  • passionsblomman

    Euroflorist är som sagt bara den förmedlingstjänst som vissa butiker valt istället för konkurrenten Blommorgram som ligger under interfloras paraply. Du kan aldrig veta utifrån vare sig den ena eller andra anslutningen vad butiken har för kvalitetstänk eller hur de jobbar. Beställ inte brudblommor utan att ha talat med butiken ordentligt! Är det en "menybukett" du fastnat för, så ska du ändå kontakta dem personligen och klargöra omständigheterna och att vad du förväntar dig.

    Som skrevs ovan, så har butiken rätt att ersätta enskilda buketters innehåll med "likvärdig produkt" i den händels ena inte har de blommorna hemma för dagen. Det är kanske lite skillnad på en vanlig presentbukett och vad du tänkt ha som brudbukett i fråga om din flexibilitet där?


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Euroflorist, någon erfarenhet?