• Hoppe

Hjälp, nån mer som ska hålla tal till sin M2b?

Jag har tänkt hålla tal till min blivande under middagen, men jag har börjat bli så himla nervös!
    Kan knappt höra orgelmusik eller öva på våra löften utan att börja gråta, så jag fasar lite för att inte få fram några ord under talet. Det är väl okej om man fäller en klädsam liten tår, men mindre kul att stå där och orden stockar sig i halsen Obestämd
    Nån mer som ska hålla tal för sin blivande? Några tips? Glad

• Svar på tråden Hjälp, nån mer som ska hålla tal till sin M2b?
  • Kattpoet

Tänk på honom naken funkar  inte  i detta läge och inte heller tänk på gästerna nakna.

Så jag brukar  tänka på Bert Karlsson i stringtanga dansande, det brukar få mig allvarlig nog för att klara mig igenom det mesta  och det gjorde jag när jag   höll ett tal till min make.

Ja just, öva, öva, öva och öva igen tills det sitter i ryggmärgen. 

• Hoppe
    Kattpoet skrev 2011-05-10 23:14:13 följande:
    Tänk på honom naken funkar  inte  i detta läge och inte heller tänk på gästerna nakna.

Så jag brukar  tänka på Bert Karlsson i stringtanga dansande, det brukar få mig allvarlig nog för att klara mig igenom det mesta  och det gjorde jag när jag   höll ett tal till min make.

Ja just, öva, öva, öva och öva igen tills det sitter i ryggmärgen. 
    Hahaha, tack för tipset! Jag brukar försöka tänka på fotboll när jag måste hålla mig från att skratta, så Bert Karlsson borde råda bot mot tårar Skrattande
  • Beautiful Disaster

Inte hålla tal, men däremot sjunga Obestämd

• Kattpoet

Ibland så brukar lägga till att han smeker sin bröstvårta och då mår jag bara dåligt  men det funkar.

• Hoppe
    Beautiful Disaster skrev 2011-05-10 23:22:43 följande:
    Oj, det är ännu modigare! Men då är du säkert duktig på att sjunga också...
  • Hoppe
    Kattpoet skrev 2011-05-10 23:24:18 följande:
    Ibland så brukar lägga till att han smeker sin bröstvårta och då mår jag bara dåligt  men det funkar.
    Hahahaha, om inte det här funkar så vet jag inte vad som skulle göra det!
  • Beautiful Disaster
    Hoppe skrev 2011-05-11 21:15:11 följande:
    Oj, det är ännu modigare! Men då är du säkert duktig på att sjunga också...
    Njae, eller är väl rätt tonsäker, men frågan är om man är det då
  • maggiz

Hej! Ska oxå sjunga, det känns lättare! Har skrivit om "Hooked on a feeling" till en svensk text som passar oss. Kommer att ha en karaokeversion på cd och back up från tjejerna på festen som får sjunga Ogatjacka ogaoga ogatjacka osv. Oavsett om man väljer tal eller sång, tänk på att gästerna bara kommer att tycka det är gulligt med lite tårar och hals stockning!

• Kattpoet

Jag är en poet jävel, jag har scenskräck.... likt förbannat så hamnar jag på scen och tänker på Bert Karlsson... 

Och jag höll tal för min man om varför vi var där den dagen. 

• Iseika
    Beautiful Disaster skrev 2011-05-10 23:22:43 följande:
    Samma här. I kyrkan dessutom. Och så är det nu på lördag. Jag börjar fundera på vad jag gett mig in på.

Det där med Bert Karlsson var rätt bra
Svar på tråden Hjälp, nån mer som ska hålla tal till sin M2b?