• Cilla81

Honnörsbord och bebis?

Ni som har barn som är i ettårsåldern och som ska ha med dem på festen.... hur gör ni med middagen? Vi ska ju ha vår dotter som kommer vara 1 år och 4 månader vid bröllopet. Klart hon ska sitta vid honnörsbordet   =)   Hur gör ni med placeringen? Min mamma är den som vårt barn bäst kommer överens med, men min mamma ska ju egentligen sitta bredvid min blivande man. Ska vi klämma in vårt barn mellan min mamma och nästa gäst igen vid honnörsbordet? Eller ska man chansa på att sätta sitt barn lite på kanten och chansa på att hon trivs lika bra med en annan släkting denna middag? Ibland går det ju också bra. Eller ska man sätta min mamma på ändan vid honnörsbordet? Eller så får vi ta det lite som det kommer    =)

Jag tänkte ju faktiskt att jag och min blivande man får slippa det kladdiga matnings- och läggningsansvaret just vid detta tillfälle , annars tar vi ju såklart alltid annars hand om vår lilla älskling   =)

• Svar på tråden Honnörsbord och bebis?
  • Winterfresh

Kommer ha med båda mina söner 3½ år + 14 månader, de kommer sitta längst ut, bredvid farmor + farfar.
    Men om din dotter mest litar på mormor tycker jag självklart att hon ska få sitta nära henne. Kläm in henne bredvid mormor och nästa gäst.
    Det är ju ändå ni som bestämmer hur gästerna ska sitta

• Gwennie

Vi kommer förmodligen att ha med vår son, då 1,5år, men vi kommer inte att ha den traditionella placeringen, utan blanda runt ganska mycket - vi satsar hellre på att alla ska sitta så att de har trevligt, snarare än att traditioner får styra. Detta gäller även vår son som kommer att sitta hos sin farmor, som han träffar oftast och nära en annan pojke i samma ålder, så att de kan busa lite :)
    Oavsett, så vill jag att han sitter lite längre bort från oss, så att vi kan slappna av lite. Sitter han sidan om, kommer jag att fokusera så mycket på honom att jag inte kommer att kunna koncentrera mig på allt annat roligt som jag inte vill missa.

• Gopplan

Vi ska ha barnvakt till vår son som kommer att vara 13 månader. Vi har placerat honom längst ut i mitten på E tillsammans med barnvakten så att de har en plats om de vill, men så att hon kan gå ut med honom när det behövs. Han lär knappast njuta av middagen och alla tal ändå utan vill nog helst få leka utanför och så kan hon gå en liten runda med honom i vagnen så att han får sova. Om det inte funkar med barnvakten får han komma till oss då, men vi hoppas att det ska funka så, åtminstone i början av middagen.

• TheréseEmil

Vår son kommer vara 20 månader när vi gifter oss och efter som han inte träffar sin farmor och farfar så mycket så har vi valt att han kommer sitta mellan mormor och farfar vid honnörsbordet. Så är han nära oss men hans mormor får ta hand om honom!

• Cilla81

Tack för tipsen!

Hoppas ni får en fantastisk dag med er kärlek men även med era små!

• Diamanten90

Vi kommer att sitta vid ett eget bord jag och min blivande. Vår snart ettåriga son kommer att sitta bredvid min mamma och min syster. Jag hoppas att han går med på att sitta där!

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
Svar på tråden Honnörsbord och bebis?