Debe skrev 2011-05-11 19:58:12 följande:
Du har så rätt så. Men det skulle vara så himla typiskt om jag såg att det fanns billigare någon annanstans precis när jag köpt och planerat utifrån dessa. Allra helst så skulle jag vilja ha mindre vaser än de från Ikea.
Vi ska köpa bostasrätt och vill inte lägga onödiga pengar på bröllopsfesten så tyvärr så spelar hundralappar roll.
Isåfall kanske det är bättre att skippa blommorna helt. Blommorna är ju betydligt dyrare än vaserna. Gissar att blommor är dyrare på vintern än på sommaren också. Kanske bättre att bara ha ljuslyktorna då.
Vet inte hur mycket ni lägger på ert bröllop, men det kanske finns annat ni kan spara in mer på isf? Försöker själv spara in på allt som går, men det är lätt att man blir lite "dumsnål" till slut (talar av egen erfarenhet).
Vi har faktiskt sån tur att just de där vaserna finns i vår festlokal redan. :) Tror att det finns så många att vi klarar oss. Så visst, det går att få det billigare... ;) Men att provduka, som någon föreslog, är alltid bra. Det ger en helt annan bild av hur det kommer se ut. Då ser man vad som funkar och inte och om man tycker det är värt att lägga pengar på det.