• Debe

Finns det billigare vaser för singelblommor än de för 5 kr/st på IKEA?

Jag har kikatrunt lite på nätet men har inte hittat nåt. Ska till IKEA på fredag och får jag inte reda på något bättre innan dess så får jag köpa ett gäng då. De är väldigt fina ändå tycker jag och de passar nog bra på vårt vintrbröllop!
  • Svar på tråden Finns det billigare vaser för singelblommor än de för 5 kr/st på IKEA?
  • Kattpoet

För ett vinterbröllop så  funkar de ju rätte bra!   De ser lagom isiga ut.

• kandersson174

Loppis! Annars är ju 5 kr löjligt billigt...

• Debe

Ja det är ju redan billiga men när man vill ha många så blir det inte lika billigt... Men vintriga är dom ju kanske. Ska kolla på dem på fredag och känns det bra så köper vi! Andra tips mottages tacksamt fram tills dess!

• Kattpoet

Annars kan du  köpa en drös äpplen och  frosta dem genom att doppa dem i äggvita och socker, dock minns jag inte hur bra det håller.  Man behöver ju inte ha blommor, det finns andra sett att dekorera ett bord

• Debe
    Kattpoet skrev 2011-05-10 22:41:44 följande:
    Annars kan du  köpa en drös äpplen och  frosta dem genom att doppa dem i äggvita och socker, dock minns jag inte hur bra det håller.  Man behöver ju inte ha blommor, det finns andra sett att dekorera ett bord
    Vi ska ha en del andra dekorationer också men jag skulle vilja ha lite blommor också... tänke mig samma blommor som de jag kommer ha i buketten. Men det kanske blir överflödigt? Vi ska ha lila löpare på vit duk och dekorera med lila och gröna ljuslyktor, dekorationsdiamanter och murgröna. På borden kommer också vattenkaraffer stå, festprogram m.m.
    Ett bord för 6 pers:
    I ordning: ljuslykta, vas, ljuslykta, vattenkaraff, ljuslykta, vas och ljuslykta. Och murgröna som slingrar sig över hela bordet och en massa diamanter utspritt.
    Blir det för mycket eller?
  • Kattpoet

Prov duka...  det kan bli lite mycket.

• Debe
    Kattpoet skrev 2011-05-11 18:27:19 följande:
    Prov duka...  det kan bli lite mycket.
    Ja det får nog bli så. Köper väl två-tre vaser då bara. Tack för hjälpen!
  • MiaAnd

Jag tror inte man hittar billigare på loppis heller. Fem kronor är ju nästan gratis. Du får 20 st för en hundring. 100 st för 500 kr... Vad är en hundralapp i sammanhanget om du ändå kommer lägga en massa pengar på blommor?

• Beautiful Disaster

Tycker de där vaserna var superfina, passar verkligen vinter

Vi har köpt glas SVALKA på IKEA 6st för 29:-

Vi har tänkt göra såhär ungefär:

• Debe
    MiaAnd skrev 2011-05-11 19:44:33 följande:
    Jag tror inte man hittar billigare på loppis heller. Fem kronor är ju nästan gratis. Du får 20 st för en hundring. 100 st för 500 kr... Vad är en hundralapp i sammanhanget om du ändå kommer lägga en massa pengar på blommor?
    Du har så rätt så. Men det skulle vara så himla typiskt om jag såg att det fanns billigare någon annanstans precis när jag köpt och planerat utifrån dessa. Allra helst så skulle jag vilja ha mindre vaser än de från Ikea.
    Vi ska köpa bostasrätt och vill inte lägga onödiga pengar på bröllopsfesten så tyvärr så spelar hundralappar roll.
  • Debe
    Beautiful Disaster skrev 2011-05-11 19:53:49 följande:
    Tycker de där vaserna var superfina, passar verkligen vinter

Vi har köpt glas SVALKA på IKEA 6st för 29:-

Vi har tänkt göra såhär ungefär:

Smart!
  • MiaAnd
    Debe skrev 2011-05-11 19:58:12 följande:
    Du har så rätt så. Men det skulle vara så himla typiskt om jag såg att det fanns billigare någon annanstans precis när jag köpt och planerat utifrån dessa. Allra helst så skulle jag vilja ha mindre vaser än de från Ikea.
    Vi ska köpa bostasrätt och vill inte lägga onödiga pengar på bröllopsfesten så tyvärr så spelar hundralappar roll.
    Isåfall kanske det är bättre att skippa blommorna helt. Blommorna är ju betydligt dyrare än vaserna. Gissar att blommor är dyrare på vintern än på sommaren också. Kanske bättre att bara ha ljuslyktorna då. 
    Vet inte hur mycket ni lägger på ert bröllop, men det kanske finns annat ni kan spara in mer på isf?  Försöker själv spara in på allt som går, men det är lätt att man blir lite "dumsnål" till slut (talar av egen erfarenhet). 
    Vi har faktiskt sån tur att just de där vaserna finns i vår festlokal redan. :) Tror att det finns så många att vi klarar oss. Så visst, det går att få det billigare... ;) Men att provduka, som någon föreslog, är alltid bra. Det ger en helt annan bild av hur det kommer se ut. Då ser man vad som funkar och inte och om man tycker det är värt att lägga pengar på det. 
  • Kattpoet

Röda äpple lyktor! oh det vore perfekt för vinter, man får ljus och "grönska" på en gång!

• EmmaStina

Om man tänker välja glas att använda som vaser och ljuslyktor har ikea n hel del olika att välja mellan. Många säljs i paket om fyra eller sex stycken och billigaste är 9 kronor för 6 stycken. Har inte sett dem på riktigt och bilden är inte den bästa, men billigt är det ju i alla fall!!!

• Beautiful Disaster

Dålig bild, men såhär blir det med IKEAs SVALKA-glas 6st/29:-

• EllaBella
    MiaAnd skrev 2011-05-11 21:37:12 följande:
    Isåfall kanske det är bättre att skippa blommorna helt. Blommorna är ju betydligt dyrare än vaserna. Gissar att blommor är dyrare på vintern än på sommaren också. Kanske bättre att bara ha ljuslyktorna då. 
    Håller med. Är det ett vinterbröllop är det dessutom mysigare med bara ljusarrangemang kan jag tycka. 
  • Kattpoet

Vi ska använda  tacosauce burkar, jag hade en drös hemma.

• Debe

Bilen ville inte starta så det blev inget IKEA och inga vaser ändå...
    Kul att så många har så olika tips och idéer. Fr.o.m nu så sparar jag på ALLA slags glasburkar. Man vet ju aldrig när man kan få användning för dom.... Ångrar bara att jag inte gjort det tidigare :/

Svar på tråden Finns det billigare vaser för singelblommor än de för 5 kr/st på IKEA?