simple skrev 2011-05-11 09:27:15 följande:
För annars när vi har nått är de ju jag som alltid fixar med maten och allt de...så när jag prata med gubben sa att de löser sig och de brukar inte va nått problem..ne de brukar de inte för jag gör de hehe..men som någon sa kan vi ju dela upp de kanske att olika personer har en grej var..jag vill kunna slappna av denna dagen känner jag...måste bara få med gubben på de.. =0S
Prata med några av dom som kommer.
Du kan förbereda allt du kan tänka på, så det bara är för dom att piffa till det där lilla som behövs, kanske fylla på mer vatten i vattenkannorna eller hämta mer is eller vad det nu kan vara.
Visa dom vart sakerna finns och försök sen att släppa ansvaret för sånt sen.
Om det inte är ett stort sällskap så brukar det inte bli lika mycket spring heller med olika saker.
Men som värdinna (brud) så kan det vara svårt att släppa det där ansvaret för att alla gäster ska ha det bra, om man inte vet att någon annan sköter det istället.
Ni var ju inte så många, så det där löser sig säkert bara du förbereder.
Men man vill ju inte direkt stå och vispa ihop mer grillsås i brudklänningen, om det gick mer än man trott.
Eller stressa runt och kolla att ingen saknar nåt vid middagen.
Så ta hjälp du. Dom flesta är bara glada över att få något att göra. Dom tar det som ett hedersuppdrag. Och om gästerna känner sig som hemma där ni ska vara så är det ju inga problem. Då sköter dom sig själva om du ger dom löfte att rota i skåp och lådor om det behövs