• Pinkgrape

Frisyrer till birdcage/flor?

Jag är jättenyfiken på vad det finns för frisyrer som passar ifall man tänkt ha flor och hårsmycke istället för tex slöja och tiara. Jag kommer inte ha riktigt birdcage med floret för ansiktet, utan mer bara på ena sidan, liknande bilden.

Tips på frisyrer som skulle kunna passa till det mottages väldigt tacksamt! :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Frisyrer till birdcage/flor?
  • Pinkgrape
    Melóra skrev 2011-05-12 13:44:58 följande:
    Inga problem; när det blir min tur att skrida till altaret kommer jag också göra det i birdcage; har bl.a. en ljuvlig sådan i svart, min favorit, som jag alltid letar efter ursäkter att använda Glad nu ska vi se.... *rotar igenom bildmapparna*

Nu vet jag ju inte riktigt vad du har för frisyr eller längd på hår, men jag hoppas du hittar något du gillar 

Haha ja, men det blir ju en perfekt ursäkt då ja :D Bilen ovan här var ju superfint, när det inte är så.. strikt uppsättning så att säga.

Jag har svart, tjockt rakt hår som är lite längre än till axlarna. Har flor i ljusrosa och ivory som jag tycker är superfina och en hårkam med svarta och vita fjädrar.
  • Melóra

Ooooh, fick en slags vision! Något sådant här kanske? Glad

Upp med håret på spolar, så det får ett "naturligt" självlock, sedan sätter man upp det i en lös nackknut slinga för slinga, men lämnar några slingor runt ansiktet fria Glad
  • Melóra

Bara kul att kunna vara till hjälp Skrattande

• Pinkgrape
    Melóra skrev 2011-05-12 14:40:29 följande:
    Bara kul att kunna vara till hjälp Skrattande
    Ja, men verkligen.. jag har haft så svårt att hitta en frisyr jag gillar, då de flesta brudfrisyrer ofta är så.. mycket. Jag vill gärna ha det lite enklare och ledigare :)
  • kokos

Skall också ha birdcage, tänkt fixa håret själv, hade till en början en tanke om att göra fingerwaves, men testat idag och det är ju jätte svårt att få till ordentligt. Nu tänker jag att jag nog inte har nerver att försöka mig på det på bröllopsdagen (vigseln är dessutom relativt tidigt vid elva på förmiddagen), lutar åt att låta luggen (som jag sparat ut hela vintern för att få till fingerwaves) ändå liksom vara som EN böj i pannan, sen locka hela håret och sätta upp det i en "slarvig" knut. Har ganska tjockt brunt hår som går ner till skulderbladen ungefär.
    Hade även en tanke om en lång fläta, men håret har inte vuxit så snabbt, ville i så fall ha så att jag verkligen skulle kunna lägga fram den över axeln, och löshår verkar dyrt och knepigt. Men det tror jag skulle kunnat vara fint med en birdcage, för den som har längre hår! 

• Pinkgrape
    kokos skrev 2011-05-13 14:12:55 följande:
    Skall också ha birdcage, tänkt fixa håret själv, hade till en början en tanke om att göra fingerwaves, men testat idag och det är ju jätte svårt att få till ordentligt. Nu tänker jag att jag nog inte har nerver att försöka mig på det på bröllopsdagen (vigseln är dessutom relativt tidigt vid elva på förmiddagen), lutar åt att låta luggen (som jag sparat ut hela vintern för att få till fingerwaves) ändå liksom vara som EN böj i pannan, sen locka hela håret och sätta upp det i en "slarvig" knut. Har ganska tjockt brunt hår som går ner till skulderbladen ungefär.
    Hade även en tanke om en lång fläta, men håret har inte vuxit så snabbt, ville i så fall ha så att jag verkligen skulle kunna lägga fram den över axeln, och löshår verkar dyrt och knepigt. Men det tror jag skulle kunnat vara fint med en birdcage, för den som har längre hår! 
    Hur gör man fingerwaves? Det ser både fint och svårt ut faktiskt :P
    Vi har också vigseln ganska tidigt, kl.13.00, så hinner inte med något allt för avancerat här heller.
  • Andrine2011
    Pinkgrape skrev 2011-05-10 14:09:50 följande:
    Jag är jättenyfiken på vad det finns för frisyrer som passar ifall man tänkt ha flor och hårsmycke istället för tex slöja och tiara. Jag kommer inte ha riktigt birdcage med floret för ansiktet, utan mer bara på ena sidan, liknande bilden.

Tips på frisyrer som skulle kunna passa till det mottages väldigt tacksamt! :)

Jättefint med uppsättning och lite hår löst här och var, Romantiskt!

Får man fråga var du hittat floret? Tips på bra webbsidor?

Lycka till :) 
  • Pinkgrape
    Andrine2011 skrev 2011-05-27 15:10:10 följande:
    Jättefint med uppsättning och lite hår löst här och var, Romantiskt!

Får man fråga var du hittat floret? Tips på bra webbsidor?

Lycka till :) 
    Jag köpte mitt flor från www.etsy.com där finns jättemycket fint som redan är färdigt, men jag valde att köpa löst flor och ett hårsmycke separat :P Betalade 70kr för flor i ljusrosa + ett i ivory inklusive frakt. Tog ganska exakt 2 veckor att få hem det :)
  • Andrine2011

Jamen va bra!! tack för tipset ska kolla in det :)
    Vad ska du för modell på klänningen?

Själv ska jag troligen ha en med ganska vid kjol, korsettknytning i ryggen och axelbandslöst.. med andra ord ganska klassiskt.. :) 

• Pinkgrape

Jag kommer ha två olika, men ändå ganska lika klänningar :P

Denna kommer jag ha under vigseln i kyrkan, men med svart band i midjan.

Och denna på middagen/festen, då den känns enklare att sitta ner i och dansa i utan släp och underkjol.
    Jag ber om ursäkt för kvaliteten på bilden dock :P

Jag kommer även ha en bolero i svart spets till båda klänningarna. Har beställt denna.

Till det kommer jag ha ett par svarta pumps i mocka, så jag kommer väl ha ganska klassisk klädsel, förutom de svarta inslagen :P Jag kommer ha pärlörhängen och pärlhalsband till också.

Min bukett är väl dock lite mindre traditionell, då den kommer bestå av fjädrar. Har beställt denna buketten, fast med ljusrosa fjädrar också.

• Silverglitter

Jag puffar upp den här tråden igen. Mer inspirationsbilder och tips emottages tacksamt!

• Silverglitter

Tackar! Fanns flera fina. Jag fick hem mitt flor igår, så nu har jag liksom kommit igång med frisyrletandet.

• Pinkgrape
    Silverglitter skrev 2011-06-14 14:20:00 följande:
    Tackar! Fanns flera fina. Jag fick hem mitt flor igår, så nu har jag liksom kommit igång med frisyrletandet.
    Jag gav upp jag och köpte en slöja istället :P Funderar dock på att byta till flor under middagen/festen, för det är så fint och jag vill ha användning för det + att slöjan är 2m lång :P
  • Silverglitter
    Pinkgrape skrev 2011-06-14 14:21:42 följande:
    Jag gav upp jag och köpte en slöja istället :P Funderar dock på att byta till flor under middagen/festen, för det är så fint och jag vill ha användning för det + att slöjan är 2m lång :P
    Ja, då kan det nog vara skönt att byta till flor under kvällen :)

Jag hoppas att min frisör kan ha lite idéer, men tyvärr så tror jag inte att hon har så mkt erfarenhet av att göra frisyrer med flor. Men vi får se, det komemr säkert bli bra iallafall. Min blivande sa bestämt flor när jag ville ha smakråd om jag skulle ha slöja eller flor, så flor får det bli :) Tror att det är mer "jag" ockå.
Svar på tråden Frisyrer till birdcage/flor?