• Matilda Bäcker

Aprikosa blockljus??

Jag har letat förgäves efter aprikosa blockljus! Åhléns, Hemtex, Mio, ICA, lokala presentaffärer (Norrköping), Blomsterlandet.. Hittar ingenstans, alla har bara vanliga färger, typ vitt, blått, gult, rosa, grönt..

Har funderat på att ha vita ljus med dekorationer på men tror att borden kommer bli alldeles för vita och tråkiga då, med vita dukar, vitt porslin och vita stolar, det kommer se ut som ett sjukhus.. Därför vill jag ha färgade ljus och färgtemat är aprikos.

Har sökt på Internet också men inte hittat nåt. Finns det inga aprikosa blockljus nånstans!? Tips på var jag kan hitta det tas tacksamt emot!

• Svar på tråden Aprikosa blockljus??
  • Sebastiána

Lagerhaus har ju blockljus i alla möjliga färger. Om de har just aprikos vet jag inte.

• Matilda Bäcker
    Sebastiána skrev 2011-05-10 10:12:32 följande:
    Lagerhaus har ju blockljus i alla möjliga färger. Om de har just aprikos vet jag inte.
    Där har jag också tittat, de har också bara de vanliga färgerna..
  • fru AM

Vilken svår uppgift. Har inte heller hittat det du söker. En variant kan kanske vara att ändå ta vita blockjus och ha ljusmanchetter med aprikosa tygblommor eller riktiga blommor? Lycka till!

• Pad82

Vad roligt att se att någon mer än jag har aprikost färgtema! Jag kommer att köra vita ljus med aprikosa och svarta band knutet runt! Tror det blir jättefint!

Hur har du mer tänkt dekorera festlokalen? tänkte vi kunde utbyta lite tips!! Skrattande
    Jag har svart, vitt och aprikosa detaljer. Mycket band jobbar jag med.
    Kul!!

• Matilda Bäcker
    Pad82 skrev 2011-05-13 21:50:22 följande:
    Vad roligt att se att någon mer än jag har aprikost färgtema! Jag kommer att köra vita ljus med aprikosa och svarta band knutet runt! Tror det blir jättefint!

Hur har du mer tänkt dekorera festlokalen? tänkte vi kunde utbyta lite tips!! Skrattande
    Jag har svart, vitt och aprikosa detaljer. Mycket band jobbar jag med.
    Kul!!
    Åh ja det var roligt, har inte stött på nån annan hittills tror jag som har aprikost färgtema.
    I festlokalen har jag mest tänkt mig ljus och blomdekorationer. Sedan är bordsplaceringskorten aprikosa, annars är resten ganska mycket vitt. Vi har aprikos, vitt och lite ljusgult. Jag skulle gärna vilja dekorera mer men vet inte riktigt hur..
    Hur har du gjort med dina band?
  • Chicita

Lite pilligt men du kan "fuska" genom att köpa ljusmassa på ex panduro och färga med avsedd färg och sen doppa dina köpta blockljus lite snabbt i ljusmassan...

• Jeliqa
    Matilda Bäcker skrev 2011-05-14 08:33:22 följande:
    Åh ja det var roligt, har inte stött på nån annan hittills tror jag som har aprikost färgtema.
    I festlokalen har jag mest tänkt mig ljus och blomdekorationer. Sedan är bordsplaceringskorten aprikosa, annars är resten ganska mycket vitt. Vi har aprikos, vitt och lite ljusgult. Jag skulle gärna vilja dekorera mer men vet inte riktigt hur..
    Hur har du gjort med dina band?
    Jag har också aprikost färgtema :)
  • Pad82

Jag kommer bara knyta dem runt ljuset och ha en liten rosett tänkte jag. Har även samma band knutet på ett vitt festprogram. Är lixom mina band som tar upp färgen och är gemensam genom hela temat lixom. Jag kommer även ha aprikosa glasstenar ligga på bordet samt en aprikos germini. Blomgrejen kommer att vara mellan ljusen lixom. Så varannat ljus, varannan blomdekoration...

Men jag tycker det är svårt att tänka sig in i hur borden kommer att se ut... Vill ha ett rent och fräscht intryck men ändå lite färgklick så att säga...

Har ni tänkt ha något på väggen bakom er/brudparet.

• Matilda Bäcker
    Pad82 skrev 2011-05-16 22:06:29 följande:
    Jag kommer bara knyta dem runt ljuset och ha en liten rosett tänkte jag. Har även samma band knutet på ett vitt festprogram. Är lixom mina band som tar upp färgen och är gemensam genom hela temat lixom. Jag kommer även ha aprikosa glasstenar ligga på bordet samt en aprikos germini. Blomgrejen kommer att vara mellan ljusen lixom. Så varannat ljus, varannan blomdekoration...

Men jag tycker det är svårt att tänka sig in i hur borden kommer att se ut... Vill ha ett rent och fräscht intryck men ändå lite färgklick så att säga...

Har ni tänkt ha något på väggen bakom er/brudparet.
    Okej det låter fint
    Ja det är svårt att tänka sig hur det blir men det kommer nog bli bra, dukning täcker ju upp stor del av bordet så man får ju inte plats med överdrivet mkt.

Nej vi har fönster bakom oss så det blir inget där. Ni då?
  • Pad82

Jag har inte bestämt ännu. skulle gärna ha en krans eller liknande i form av hjärta.. Men Det är lite allergier så det blir inte så bra med björk som hade varit det helt klart billigaste alternativet. Vill inte lägga ut några stora pengar... Annars lutar det åt att sätta ballonger som i en båge.

Gud, nu närmar det sig med stormsteg!  :)

Svar på tråden Aprikosa blockljus??