• jenniejummie

    Bröllop på Gotland 2011

    Hejsan!
    Jag ska gifta mig här på Gotland om cirka ett halvår (111111).
     Det skulle ha varit roligt att komma i kontakt med andra brudar eller brudgummar. Vi kan byta tips och ideér med varandra! Jag har själv svårt att hitta tex en schysst dj eller band. Vart ska man beställa tårtan ifrån? vilken frisör är bäst? Mm mm...
    Hör gärna av dig!
    Fast det kanske bara är jag som är en Gotlandsbrud?!

  • Svar på tråden Bröllop på Gotland 2011
  • OlofssonMartina

    Okej! jag bor vid flyget, jobbar 7-16 varje vardag!  för min del räcker det nog med lakan.. har redan allt för mycket ideer på dekoration m.m. :) men jag skulle kunna ta 30 st jysklakan istället för 10(om du ännu har kvar de andra då) och sen alla knoppa :) så 45st lakan totalt! :) har du nummret till pro bono?

  • jenniejummie
    OlofssonMartina skrev 2011-11-30 06:22:35 följande:
    Okej! jag bor vid flyget, jobbar 7-16 varje vardag!  för min del räcker det nog med lakan.. har redan allt för mycket ideer på dekoration m.m. :) men jag skulle kunna ta 30 st jysklakan istället för 10(om du ännu har kvar de andra då) och sen alla knoppa :) så 45st lakan totalt! :) har du nummret till pro bono?
    Jag har lagt undan 45 st lakan till dig. 30 st jysk och 15 knoppa. Enligt mina beräkningar så blir det 675:-.
    Jag kan ta med dem in till  stan imorgon. Jag har lunch mellan 12-13. Passar det för dig då?

    Numret till Probono har jag tyvärr tappat bort..., har ny telefon så jag har inte fått med mig alla kontakter tyvärr. Men jag hittade deras mailadresser på facebook... 

      erik.lundqvist@donnergymnasiet.se   ulf.nyman@bahnhof.se
  • jenniejummie
    GuteCarra skrev 2011-11-29 15:39:54 följande:
    Annars köper jag gärna ditt tyll :) Med alla dom tipsen på vad man kan använda dom till så lär dom komma till användning :)
    Absolut!
    Jag har 6 st tyllar...= 120:-
    Jag jobbar i stan mån-fre 7-16
    annars bor jag i roma om d e lättare, kan även få ut dem till Lärbro om du bor norröver...
  • OlofssonMartina
    jenniejummie skrev 2011-11-30 12:54:33 följande:
    Jag har lagt undan 45 st lakan till dig. 30 st jysk och 15 knoppa. Enligt mina beräkningar så blir det 675:-.
    Jag kan ta med dem in till  stan imorgon. Jag har lunch mellan 12-13. Passar det för dig då?

    Numret till Probono har jag tyvärr tappat bort..., har ny telefon så jag har inte fått med mig alla kontakter tyvärr. Men jag hittade deras mailadresser på facebook... 

      erik.lundqvist@donnergymnasiet.se   ulf.nyman@bahnhof.se
    Jag har lunch 12.00-12.30, när slutar du annars? jag bor vid flyget så efter 4 kan jag möta upp när som!? du kan väl höra av dig till mig: martina 073 932 43 59! jobbar för tillfället vid södertorg! ;)
    Får maila dem i dagarna! tack! 
  • jenniejummie
    OlofssonMartina skrev 2011-11-30 19:25:35 följande:
    Jag har lunch 12.00-12.30, när slutar du annars? jag bor vid flyget så efter 4 kan jag möta upp när som!? du kan väl höra av dig till mig: martina 073 932 43 59! jobbar för tillfället vid södertorg! ;)
    Får maila dem i dagarna! tack! 
    Jag slutar oxå 16. Jag jobbar på keges. vi kan träffas på öster kanske? fast imorgon har vi utv.samtal...

    Kan vi ses på fedag efter 16 på östers parkering? Funkar d för dig?
  • OlofssonMartina
    jenniejummie skrev 2011-11-30 19:45:26 följande:
    Jag slutar oxå 16. Jag jobbar på keges. vi kan träffas på öster kanske? fast imorgon har vi utv.samtal...

    Kan vi ses på fedag efter 16 på östers parkering? Funkar d för dig?
    absolut! utanför gallerian? (stora perkeringen)? eller menar du den vid taxistationen? :)
  • jenniejummie
    OlofssonMartina skrev 2011-11-30 21:12:00 följande:
    absolut! utanför gallerian? (stora perkeringen)? eller menar du den vid taxistationen? :)
    Ska vi ta parkeringen vid max? den é inte så stor... lättare att hitta varandra. Jag har en röd ford...som iofs nästa är rosa ( solblekt...hahaha)

    kvart över 12?
  • OlofssonMartina

    Max parkering blir jättebra.. Kan vi inte ta de strax efter 16 istället? Hinner dessvärre inte på lunchen. Jag har en svart suzuki.. 

  • GuteCarra
    jenniejummie skrev 2011-11-30 12:57:20 följande:
    Absolut!
    Jag har 6 st tyllar...= 120:-
    Jag jobbar i stan mån-fre 7-16
    annars bor jag i roma om d e lättare, kan även få ut dem till Lärbro om du bor norröver...
    Jennie- har du nån bild på hur ni dekorerat i kyrkan med tyllet?
  • lisala

    Hej!
    Tänkte hoppa in här:)
    Vi gifter oss på gotland i sommar den 14 juli i Domkyrkan. Jag är gotländska men har bott på fastlandet de senaste 10 åren. Därför har jag inte så mycket kontakter kvar på ön. Jag letar efter en solist som kan sjunga i kyrkan. Har någon förslag på en sådan? 
     

  • GuteCarra
    lisala skrev 2011-12-11 14:21:59 följande:
    Hej!
    Tänkte hoppa in här:)
    Vi gifter oss på gotland i sommar den 14 juli i Domkyrkan. Jag är gotländska men har bott på fastlandet de senaste 10 åren. Därför har jag inte så mycket kontakter kvar på ön. Jag letar efter en solist som kan sjunga i kyrkan. Har någon förslag på en sådan? 
    Hej och välkommen!
    Vi gifter oss den 16juli i väskinde kyrka :)
    Vart kommer ni att ha bröllopsfesten? Vi har bokat Ihre kvarn.
    Kan tyvärr inte hjälpa dig med nån solist.  
  • lisala
    GuteCarra skrev 2011-12-12 13:32:50 följande:
    Hej och välkommen!
    Vi gifter oss den 16juli i väskinde kyrka :)
    Vart kommer ni att ha bröllopsfesten? Vi har bokat Ihre kvarn.
    Kan tyvärr inte hjälpa dig med nån solist.  
    Aha roligt då kan vi följas åt:)
    Vi gifter oss i Domkyrkan och har bokat in oss på Leva där vi ska ha vår bröllopsfest!
    Ihre kvar låter mysigt!! 
  • OlofssonMartina

    Vi gifter oss i Bara ödekyrka/ gothem kyrka (om det är dåligt väder) festen ska vi ha i bygdegården som ABSOLUT INTEska se ut som en tråkig gammal bygdegård när jag är klar med den :D

  • GuteCarra

    Vad säger ni brudar ska vi starta en ny grupp- Bröllop Gotland sommaren 2012?  Då kanske fler hittar oss :)

  • IdaGotland
    GuteCarra skrev 2011-12-13 18:48:35 följande:
    Vad säger ni brudar ska vi starta en ny grupp- Bröllop Gotland sommaren 2012?  Då kanske fler hittar oss :)
    Do it! Länka i min gästbok sen!
  • GuteCarra
    IdaGotland skrev 2011-12-13 20:17:16 följande:
    Do it! Länka i min gästbok sen!

    Hehe ska se om jag kommer på hur man gör ;)


     

  • jenniejummie
    GuteCarra skrev 2011-12-02 18:52:49 följande:
    Jennie- har du nån bild på hur ni dekorerat i kyrkan med tyllet?
    Förlåt att jag inte svarat tidigare, men vi har varit på bröllopsresa.

    Har tyvärr ingen bild på kyrkan då jag inte fått mer än ett par bilder från vår dag... =(
  • OlofssonMartina
    jenniejummie skrev 2011-12-27 08:53:12 följande:
    Förlåt att jag inte svarat tidigare, men vi har varit på bröllopsresa.

    Har tyvärr ingen bild på kyrkan då jag inte fått mer än ett par bilder från vår dag... =(
    Åhh! vart var ni på resan?
    Var det bra? 
Svar på tråden Bröllop på Gotland 2011