• Joffan

Jus nu känns det som att ingenting kommer att bli bra :(

Just nu känns det som att att ingenting kommer att bli bra, klart att det finns många bra bra saker som tex att jag skall gifta mig med världens bästa man.

Men...
    Väldigt manga av gästerna från min sida har tackat nej eftersom de inte har råd eller tid att flyga till bröllopet som ordnas i älsklingens hemstad medan alla från hans sida tackat ja... Klart att jag anade att det skulle bli så här men tråkigt är det :(

Sedan oroar jag mig över att gästerna inte ska ha kul, vi kommer att ha ett alkohålfritt bröllop för att min pappa är alkoholist. Så jag är rädd för att det bkommer att bli stelt och att de åker hem tidigt.

Och trots att vi inte än bestämt hur mycket mat eller exakt att vad vi ha ha i vår buffe så har jag en enorm ongest om att vi kommer att ha för lite mat...

Och dessutom så har jag slarvat bort mitt bankkort och id-kort som jag har i ett fodral och jag åker till Sverige om mindre än 2veckor så jag har tokletat hela dagen efter dem. bankkort hinner jag inte fixa nytt på 2veckor och imorgon får jag gå och fixa nytt id.kort eller pass och hoppas på att jag hinner få det i tid... Men det känns så dumt!!!!! :(

Och om jag fortsätter så försöker jag tappa de sista kilona före bröllopet...

Känns lite bättre nu när jag skrivit av mig lite.

• Svar på tråden Jus nu känns det som att ingenting kommer att bli bra :(
  • Sebastiána
    Joffan skrev 2011-05-09 21:49:17 följande:
    Just nu känns det som att att ingenting kommer att bli bra, klart att det finns många bra bra saker som tex att jag skall gifta mig med världens bästa man.

Men...
    Väldigt manga av gästerna från min sida har tackat nej eftersom de inte har råd eller tid att flyga till bröllopet som ordnas i älsklingens hemstad medan alla från hans sida tackat ja... Klart att jag anade att det skulle bli så här men tråkigt är det :(
    Så har vi det också fast tvärtom. Alla mina gäster, utom någon enstaka, kommer medan nästan alla på min BM:s sida tackat nej - trots att vi var ute i mycket god tid och trots att vi valt att ha bröllopet en långhelg.

Det är lätt att få ångest över att maten inte ska räcka. Vi beställer c.a 10% mer mat än det finns gäster och hoppas att det räcker!

Jag tror att ert bröllop blir jättebra!
  • Kattpoet

Det blir så roligt bruden och brudgummen gör det.  Om ni ojar er och beter er som det är tråkigt bröllop så blir det  det.

• Flodis Hjärtat

Det kommer att bli bra! Allt brukar ordna sig ska du se!

<i Sverige tar det 3-4 bankdagar att få ett nytt bankkort så du kanske hinner få nytt. Håller tummarna! ID kortet blir värre, men har du ett nytt eu-pass så gäller även det som ID.

Lycka till!

• Gwennie

Har också dagar av tvivel emellanåt! Vigseln känns ok, men festen oroar mig ibland - man vill så gärna att alla ska ha roligt!

Men å andra sidan - bröllop är väldigt tacksamma ur festsynpunkt - hur man än gör så är det lite extra glädje i luften som smittar av sig. Man får försöka att skaka av sig sina förväntningar, förbereda det praktiska som man faktiskt kan påverka och sen låta det andra flyta på. Du kommer att vara en nygift brud! Om någon mot förmodan skulle ha tråkigt eller känna sig snuvad på en extra runda vid buffébordet, så kommer du antagligen inte att märka det ändå ;)

• Joffan

Tror hel sekert att det kommer att bli en fantastisk dag och trots att jag har många färre gäster så har jag 5helt underbara väninnor som är mycket bättre än 50 bekanta. Specielt kul är att min älsta vän som jag känt sedan jag var 2år, hennes systrar och föräldrar kommer, som barn hade vi samma barnsköterska och dom betyder mycket hela familjen!

Men det kommer att bli massor med olika människor från olika land, åldrar kulturer. varken jag eller min blivande är dansmänniskor men kul ska de bli men nu är det stressigt!

Vi bor i Finland. men bankorten är inte hela världen kan föra över pengar till min blivande och handla med kontanter. Skulle veldigt gärna hitta mitt id-kort men jag får ge mej, går till polisen imorgon och se hur snabt jag kan få ett nytt. Har annars mitt körkort.

• GeneralElectric
    Joffan skrev 2011-05-09 22:54:55 följande:
    Tror hel sekert att det kommer att bli en fantastisk dag och trots att jag har många färre gäster så har jag 5helt underbara väninnor som är mycket bättre än 50 bekanta.
    Rätt tänkt! Du kan i alla fall vara glad som kommer att hinna prata en hel del och ta hand om dem av dina vänner som faktiskt kommer, och slippa känna dig stressad över alla som du inte hinner med!
  • förlovadflicka

Vi ska också ha alkoholfritt- om man inte kan ha kul utan alkohol så är det något som är allvarligt fel! :) 

• Joffan

Kul kan man absolut ha, jag dricker inte ofta, var utan alkohål i många månader när jag var gravid och sedan när jag ammade. Men tror inte att våra gäster kommer att vara så sugna på att danssa men vill ändå ha en bröllosdanss... Så då är det hur man lösr det... Kommer att få fixa allt själv då älsklingens familj inte har koll på vad man gör på bröllop... inte har jag heller men jag tar reda på det. Hade varit kul om någon gjorde någonting för mig oxo...

Nu låter jag bitter och hemsk, jag älskar min blivande man helt otroligt mycket men han är absolut ingen planerare, det är jag som alltid får stå för det. Vilket är okej men nu har jag pratat med hans bror som ska ordna hans svensexa och gett alla namn med mera. Jag har samlat massor med bilder från hela tiden vi varit tillsammans för att mannens kompis ska göra göra nån överaskning till honnom. Men ingen fixar något till ej... :( Kommer nog inte att få någon hippa fast jag har sagt väldigt tydligt att jag gärna skulle vilja ha en och att han skanske kunde prata med nån av flickorna.

Men men jag har en underbar älskling, finns ingen annan som jag kan vara presis den jag är och en helt fantastisk dotter! haft en enorm tur!

• Pachelbel
    förlovadflicka skrev 2011-05-09 23:29:04 följande:
    Vi ska också ha alkoholfritt- om man inte kan ha kul utan alkohol så är det något som är allvarligt fel! :) 
    Klokt sagt!!! )
  • Joffan

Mitt nya pass är nu färdig, det tog bara 1dag fast det stod på polisens hemsida att det tar 1vecka :) Tror att allt kommer att kännas bättre bara vi kommer till sverige och slipper planera på distans.

Svar på tråden Jus nu känns det som att ingenting kommer att bli bra :(