• goding666

    Vad gör ni OM det regnar?? Angående fotograf o bilder.

    Vi gifter oss i en trädgård den 3 september i år o hoppas såklar tpå vackert väder. Har partytält OM de skulle behövas den stund vi är ute, hoppas innerligt ja slipper använda det. Men min fråga är hur kommer ni göra som är i samma sits o som ska ha fotograf innan vigseln? Ja vill gärna ha tagit lite bilder mellan 9-14, men OM det regnar.... shit va gör ja då??
    Panik.
    Har ni tips, har ingen lust alls att fixa till sig o ta korten i studio, det är absolut de sista ja vill.
    Hjälp...

  • Svar på tråden Vad gör ni OM det regnar?? Angående fotograf o bilder.
  • EllaBella

    Vår fotograf har sagt att det inte är några problem om det duggar lite grann (man får såklart ha ett paraply att gömma sig under efter några bilder). Skulle det ösregna har vi tittat ut en reservplats inomhus, där vi ska äta middag. Vi gifter oss om en vecka och prognosen säger just nu sol/moln ev duggregn.. Vi håller tummarna

  • Sebastiána

    Enligt vår fotograf är det inga problem. Har har ett snyggt paraply man kan hålla i och på området där vi ska fota finns portvalv och liknande så att man är lite ute men ändå under tak.

  • MrsT2011

    Vår fotograf har inte heller något emot lite duggregn men om himlen öppnar sig ska vi vara i hennes studio, där vi även gör prov-fotograferingen. Skit-tråkigt med studiobilder men bättre än inga bilder alls...

  • Emblas Mamma

    Ja vi har ju en hobbyfotograf, eller tre stycken. Finns ju ingen studio så vi får helt enkelt ta bilder en annan dag då vi går till frissan igen osv... Någon annan plan har vi Inge :) men oddsen är väl kanske inte jättehöga att det ösregnar just hela dagen. Vi har mer än tre timmar på oss att fota så vi hoppas på det bästa :)


  • wiii

    Vi ska också ha hobbyfotograf så studio är inte ett alternativ, om det inte regnar så mycket får man väl se till att ha ett fint paraply, sen kanske man kan stå lite skyddat under träd och så, några kort kan tas inne i lokalen och på en paviljong som finns i anslutning till lokalen. Öser det ner.. tja det är väl inte så mkt att göra, korten får tas inomhus helt enkelt

  • prinsessanogrodan

    Vi hoppas också kunna bli fotograferade utomhus. Där vi ska bli fotade finns en dansbana som jag hoppas på vid dåligt väder

  • Amejuli

    Vi ska också vigas utomhus och fotograferas innan. Personligen tycker jag bara det skulle vara charmigt med en kyss under ett paraply med gummistövlar på fötterna och  full bröllopsmundering i övrigt. Fotografen har sagt att det inte ska vara något problem. Och skulle det verkligen hälla ner så att kläder och utrustning blir totalförstört om vi står ute så finns det lusthus, ekotempel och dansbana precis intill. Tror det blir fint vilket som.

  • goding666

    Ja det löser sig säkert då, men kontroll människan som finns i mig tycker det är mycket jobbigt att inte veta.... :)
    Hoppas på fint väder helt eneklt.
    Lycka till ni som gifter er snart. kram

  • Liina86

    Jag har inte tänkt på det men vi har en plan för att ha vigseln inomhus om det regnar och i den salen kan det nog bli fina bilder också hoppas jag Obestämd

  • wahlstrm
    Amejuli skrev 2011-05-07 22:11:33 följande:

    Personligen tycker jag bara det skulle vara charmigt med en kyss under ett paraply med gummistövlar på fötterna och  full bröllopsmundering i övrigt. 


    Det där är en bild jag skulle vilja få ta :)
  • Sandrina

    Vi bodde på en Herrgård på bröllopsnatten, så vi gick helt enkelt dit och fråga ifall vi fick vara inne på Herrgården att fota ifall det skulle regna. Kanske inte finns någon Herrgård där du bor, men kanske något annat fint ställe dit ni kan gå och fråga om ni får ta lite bilder ifall det skulle ösregna!

Svar på tråden Vad gör ni OM det regnar?? Angående fotograf o bilder.