• popcornlotta

Fest lokal, Bromma/Ekerö/Hässelby/Spånga

Letar för fullt efter en billig festlokal för vår bröllopsfest. Alla tips mottages! Vill ha en lokal där man kan ta med egen dryck och gärna egen catering. Det är ok med ett ställe lite längre bort då vi tänkte hyra en buss och transportera gästerna till festen.

Antal gäster 55.

Snälla hjälp, inbjudningarna måste snart skickas...

• Svar på tråden Fest lokal, Bromma/Ekerö/Hässelby/Spånga
  • Lillskoj

Riddersvik i Hässelby
    Hässelbyslott
    Åkeshovslott
    Ängbyslott
    Ekebyhovsslott
    Rastaholms värdshus
    Sånga Säby
    Alviks matbod

Vet dock inte alls hur det är med egen mat/ dryck bara lite namedropping

• Helena brud 20 aug

Hm, mycket är fullbokat redan om du ska ha det nu i sommar... Men Hässelby folkets hus, spånga folkets hus, blå hatt, trappan i Vällingby eggeby gård, akalla by, på Ekerö ska det finnas nått slott typ rastaborgs slott... Hmm vad mer... Finns en lokal i veddesta centrum.. Gustafs bar o matsal i Alvik. Tranebergsstugan.

• GeneralElectric

Ekebyhovs slott på Ekerö verkar vara jättefint. M2B:s syster hade sin fest där för 25 år sedan, och vi hade också gärna haft det om det inte hade varit för litet för oss. För 55 gäster räcker det fint! Vet ej om ni får ta med egen alkohol, dock. Det är dock mycket dyrare nu än det var då de hade det, de kunde fixa ALLT själva där men nu måste du ta det via cateringfirma (tror jag).

• popcornlotta

Lokalen hittad!!!! Vi åkte för att titta på Hälso stugan i Hässelby idag. Av en slump hamnade vi vid Folkskolan där ett par höll på att ställa i ordning en 50 års fest. Vi gick in och kikade på lokalen. UNDERBART!!!! Precis som vi vill ha det. Utsikt över mälaren, en fin scen för live band... Behöver dock piffas upp med lite dekorationer men det gör ingen, älskar allt vad pyssel och fix heter.

Pris: 1500kr. Tillträde till lokalen fredag, nycklar lämnas tillbax söndag kl 18!

Tjoho! Känner mig lycklig och berusad.

• Helena brud 20 aug

Å nu vart jag nyfiken. Hur många rymde den? Vart ringde du för att boka? Fixar man egen drika o mat? Fanns porslin?

• popcornlotta

Kan tipsa om Hälso villan som ligger intill. Tror att det är samma pris. Riktigt fint.

08-38 18 90.

• Helena brud 20 aug

Fast hälsovillan är väl mindre, tror jag. Vilket datum ska ni dit? Vore kul att tipsa varann om vi nu oxå hyr det.. Får alla plats i samma rum? Stolar och bord då, fanns det? För så billig lokalhyra kan man ju lätt kosta på sig att hyra porslinet.. Och man får väl hålla på länge där ute?

• underbarnet

Undrar också hur man kan boka Folkskolan. Vem ringer man? 1500 låter som ett väldigt bra pris. Letar ev också lokal.

• Helena brud 20 aug

Det stämmer, det är den lokalen... Dock är det inte en regelrätt festlokal, utan hyrs av ett gäng dansare, som hyr ut den till sina bekanta för fest osv... Så jag är osäker på om den går att hyra längre...

• caj stenstrm

Hej 
    håller med GeneralElectric. Ekebyhovs Slott är kanonbra.

Var på en god väns dotters bröllop där och måste säga att det var fantastiskt. Tänkte själv anordna en fest där och var då inne på lokaler.nu där man kunde göra en förfrågan och jag fick lite bra förslag.

Såg att man även kan be om hjälp att hitta lokal till bröllopet.

Men Ekebyhovs slott kommer inte göra er besvikna! 

Svar på tråden Fest lokal, Bromma/Ekerö/Hässelby/Spånga