förstår mig inte på pojkvännen.
denna månad(äter p-piller) så fick både jag och pojkvännen en liten rädsla över att jag kanske kunde vara gravid, och han sa då ”men då gör jag slut, för jag tänker inte bli pappa nu det är för tidigt” när han fick veta att jag ”kanske” var gravid, eftersom han mycket väl vet att jag inte skulle göra en abort, och han trodde väl att jag skulle välja en abort istället för att förlora honom, men som tur var kom mensen några dagar senare så jag var inte gravid ändå och vi behövde inte tänka mer på det.
Sen några dagar senare efter att han sagt sådär började vi prata om framtiden, och helt plötsligt sitter vi och diskuterar gästlistan till vårt framtida bröllop – och då säger jag efter ett tag ”vi kanske ska vänta med att börja diskutera gästlistan, tills vi faktiskt är förlovade” och han skrattade och höll med mig.
Ett par dagar efter den diskussionen säger han: ”jag skulle kunna se oss förlovade 2012-2013 och gifta 2014”. Jag blev så klart överlycklig när han sa sådär och sa att det skulle jag också kunna se.
Men nu har jag börjat fundera på hur killen tänker(och det ska jag fråga honom om idag, men skulle även vilja ha era synpunkter på detta).
För jag tänker såhär: 1) Flytta ihop, 2) förlovning, 3) giftermål - bröllop, och sen 4) skaffa barn. Men han sa ju för ca 1 vecka sen att han absolut inte ville ha barn nu – att det var på tok för tidigt, att han är för ung för att bli pappa nu och allt möjligt. Men ändå pratar han om att vi ska gifta oss inom 3år och leva resten av vårt liv med varandra.
Och jag är verkligen förvirrad. Vadå, vill han gifta sig med mig men aldrig skaffa barn eller vadå?
och det här med att han vill förlova sig och gifta sig med mig såhär tidigt, det förstår jag inte heller, han har hela tiden sagt att "det kommer ske låååångt fram i framtiden" och liknande(alltså typ som tidigast om typ 6år eller nått sånt), och nu helt plötsligt vill han förlova sig inom 2år och gifta sig inom 3år... Alltså jag är jätteglad över att han har ändrat åsikt och vill förlova sig och gifta sig med mig tidigare, men förstår inte hur han tänker bara.
Så jag är en aning förvirrad.
Vad tror ni hans totalomvändning kan bero på?