• Pinkgrape

    Vad kan man göra med 600m organzaband?

    Innan vi valde att vara på ett hotell där allt ingår, dukning, dekorationer osv. Så hann jag köpa på mig 600m organzaband.

    300m rosa 2cm bred
    300m svart 3cm bred

    Tankte var att göra rosetter av banden till stolsöverdragen, men nu kommer vi inte ha överdrag på stolarna.

    Vad kan jag nu göra av dessa band?


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Vad kan man göra med 600m organzaband?
  • TheD

    Dekorera ev.transport från vigselplatsen...?

    Om ni ska ha smalablombuketter så kan ni binda banden runt blommor...hm. vad mer.

  • mikita

    Jag brukar använda organzaband till att dekorera dörrkransar med. Med svarta och rosa band tror jag det skulle vara snyggt med en krans i brunt, alltså rena grenar formade till en krans. Sedan virar du banden runt kransen och avslutar med en rosett :)

    I sommar ska jag fixa dekorationer till rabatterna. Jag har köpt och målat kvastskaft i galda färger, typ vit botten med gula/blåa/röda prickar och ränder. Sedan tänkte jag häfta fast smala band högst upp som kan fladdra i vinden.

    Men du kanske bara ville ha pyssel till bröllopet?

  • Pinkgrape

    Vi kommer förmodligen låna en sproilans ny BMW från min blivandes jobb, så jag vet inte om det är så populärt att dekorera den :P hehe

    Annars är det både pyssel till bröllopet och annat pyssel, till hemmet eller vad som helst intressant :)

    Buketterna kommer vara helt klara, med band och allt när de kommer. Har beställt fjäderbuketter.

    Tyvärr har vi ingen trädgård eller rabatt, vi bor i lägenhet 2 trappor upp, men man kanske kunde hitta på något skojsigt till balkongen :) Hm. En dörrkrans till lekstugan kanske, dottern har sagt att hon vill ha det och hon älskar ju rosa :) (Ja, det finns en lekstuga på gården men inga blomrabatter :P)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • mikita

    Fick just en fin bild av hur hela er balkong är inlindad i svart o rosa ;) Kanske dags för mig att sova nu..
    Kom annars på att man kan göra ett draperi. Klippa lagom långa längder av banden som man syr fast sida vid sida i en bredare tygbit. Den bredare tygbiten sätter man fast i dörrhålet runt tex en gardindtång (man kan ju sy en kanal i den bredare tygbiten). Då hänger remsorna ner i dörröppningen. Kanske trä på pärlor på banden med jämna mellanrum?

    Natti natti alla!

  • Hon sa ja

    Jag tänker på de här bilderna med tyg i taket, i vågor liksom. Fast med rosa och svarta band! 

    Eller ta ett cykelhjul och göra en rosa/svart "kristallkrona" av och hänga i taket på festlokalen.

    Eller göra som vi; Hänga band på vägen till vigselplatsen (eller festen/middagen/boendet för all del) 

    Dragkamp med snyggaste "repet" i stan Flört 

    Jag ska fundera vidare... Ska nog komma på nåt ska du se!  

  • TheD
    Pinkgrape skrev 2011-05-05 20:59:32 följande:
    Vi kommer förmodligen låna en sproilans ny BMW från min blivandes jobb, så jag vet inte om det är så populärt att dekorera den :P hehe

    Annars är det både pyssel till bröllopet och annat pyssel, till hemmet eller vad som helst intressant :)

    Buketterna kommer vara helt klara, med band och allt när de kommer. Har beställt fjäderbuketter.

    Tyvärr har vi ingen trädgård eller rabatt, vi bor i lägenhet 2 trappor upp, men man kanske kunde hitta på något skojsigt till balkongen :) Hm. En dörrkrans till lekstugan kanske, dottern har sagt att hon vill ha det och hon älskar ju rosa :) (Ja, det finns en lekstuga på gården men inga blomrabatter :P)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Hellre lekstuga än blommor!!!! Glad När vi har hus önskar jag att vi kan skippa gräsmatta hahah
  • Kattpoet

    Ribbon roses!  Eller så kan du ta upp den ädla konsten av  bandbroderi.

  • Pinkgrape

    Ja, mycket hellre lekstuga än rabatter! Men, jag ska nog gulla till mig en liten rabatt vid sidan av lekstugan :)

    Eftersom ingen kommer åka samtidigt eller samma väg till festlokalen, så känns det bortkastad att sätta upp band runt hela stan :P
    Vi kommer inte heller ha tid eller möjlighet att påverka dekorationerna i lokalen så jättemycket, då hotellet fixar det. Jag har valt färg på ljusen och blommorna, det är allt :P

    Får helt enkelt göra en hel massa rosetter och sätta på placeringskorten, festprogrammen och vigselprogrammen :P


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Brud  vår 2012

    ha, ha gillade DragKamps iden =)

    Du sa att all dekoration ingick - men menade du även på toan??? Annars kanske du kan piffa spegel där inne, men kanske inte toa-ringen, mohaaaaa !!!

    Dekorera någon snygg bakgrund, typ ståltråd + banden och så låta någon 'utvald' fota alla bröllopsgästerna där! Antar att alla kommer mingla lite innan middagen (kanske i väntan på att ni ska anlända?) och då blir det ytterligare en sysselsättning för alla gäster + att det är kul att ha alla gäster, kanske 2 o 2, uppklädda o fina på bild!
    lycka till/ LISA

  • Gottblåbär

    Kommer jag med en helt annan fråga, hur mycket fick du betala för det? Var köpte du det? Är själv ute efter det! :)


  • Mace
    Gwennie skrev 2011-05-05 22:24:48 följande:


    Tycker det här är skitsnyggt. Även om dekoration ingår kan ni ju göra en sån här vägg någonstans som bakgrund till fotografering. 

    Kanske du kan använda dem i kyrkan annars? Eller runt programmen eller så? (Om ni nu gifter er i kyrkan). 
  • Pinkgrape

    Har använt det svarta bandet till att knyta rosetter om bröllopsbubblorna, men det är massor kvar :P Kommer även använda till festprogrammen, vigselprogrammen och bordsplaceringen :) Sen får vi se...


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Kattpoet

    Du kan  göra en  tre rosett bikini av  de rosa banden och ha det på bröllopsnatten!!

  • Pinkgrape
    Kattpoet skrev 2011-06-10 22:41:59 följande:
    Du kan  göra en  tre rosett bikini av  de rosa banden och ha det på bröllopsnatten!!
    Haha hade det inte varit för att vi kommer spendera den hemma, med både dottern hemma och en övernattningsgäst, så kanske :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Kattpoet

    Hårband till dottern, du borde kunna linda ett diadem med  rosaband.

Svar på tråden Vad kan man göra med 600m organzaband?