• Diraal

Tårtan blev pannkaka

Min tårtbakerska ringde just och sa att det skitit sig, hon ska opereras i närheten av vigseln. Jag måste ha en backup mao. Min karl svarar inte i tele, troligen upptagen på jobbet. Det lämnar mig med huvudbry och förvirring.

Instinkten säger lös problemet nyss! Samvetet att jag borde prata med honom.

Kan man inte bara ha en sketen pannkakstårta eller nått ditåt? =/

• Svar på tråden Tårtan blev pannkaka
  • wiii

tråkigt, men det löser ni!
    hu långt är det kvar innan bröllopet? 

• förlovadflicka

Så var det typ för oss också, vår tårtbakerska blev gravid och skulle föda ca vårt bröllopsdatum... Fast hon fick missfall och gör vår tårta ändå, usch, känns jättehemskt, man kan liksom inte bli glad för det ju... 

• Diraal
    wiii skrev 2011-05-05 19:59:45 följande:
    tråkigt, men det löser ni!
    hu långt är det kvar innan bröllopet? 
    Ja, troligen. Han ska vara bortrest snart i 1 månad. Vi har tydligen 79 dagar kvar (hittade just att BT räknar ned åt en, lite efter av mig). Mest budgeten, jag menar, vi vet hur vi vill ha tårtan, men det var "kompispris" innan. Nu får  vi nog ändra tårta om vi ska hålla budgeten. Jag är mest uppgiven över att inte få tag i honom just nu.

Men ska vi vara glada och positiva så ringde guldsmeden idag och sa att ringen är klar! Woho! =)
  • Diraal
    förlovadflicka skrev 2011-05-05 20:03:02 följande:
    Så var det typ för oss också, vår tårtbakerska blev gravid och skulle föda ca vårt bröllopsdatum... Fast hon fick missfall och gör vår tårta ändå, usch, känns jättehemskt, man kan liksom inte bli glad för det ju... 
    Men fy, det låter inte alls kul! Tårtproblem framstår som en fis i rymden då!
Svar på tråden Tårtan blev pannkaka