Blir så ledsen på mamma
Hej.
Har frågat min mamma om hon vill hjälpa till med maten (hon är utbildad kallskänka) och det var hon väl inte så förtjust i.
Jag gjorde det enkelt för henne med färdiggjord potatisgratäng som bara skulle värmas och fläskfile.
Hon lovade att ställa upp på detta när jag tjatade om det.(Hon är inte alls engagerad i bröllopet överhuvudtaget, tyvärr).
Till saken hör den att nu vill hon leja bort det för hon vill göra sig fin. Ska bara berätta att bröllopet är 15.30 så det hinner hon ju ändå. Ok, leja bort det kanske hon kan göra (men blir besviken att hon inte vill vara delaktig). Men då skulle vi inte få någon bröllopspresent för kostnaden för att leja bort "sitt" jobb får bli den.
Serveringspersonalen tar över sedan, så det är inte så mkt jobb, bara laga maten, resten sköter de andra..med upplägg osv.
Ska tillägga att min mamma betalade bröllopsklänningen, två tärnklänningar och maten för min syster när hon gifte sig för några år sedan. Då var hon mkt delaktig och tyckte det skulle bli så roligt.
I mitt bröllop är hon inte delaktig någonting men vi klarar det själva. Hon har inte betalat något, vilket hon inte behöver utan vi står för allt själva. Min sambos föräldrar är dock döda så där finns heller ingen hjälp att få.
Skönt att skriva av mig ilskan