• Diamanten90

Bordsplacering kvinnan till höger?

Hur viktigt är det att kvinnan sitter till höger om sin man? Jag får inte bordsplaceringen att gå ihop på det sättet. Vi ska inte ha mycket underhållning så folk MÅSTE prata med varandra därför är det viktigt att få en bra bordsplacering.

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • Svar på tråden Bordsplacering kvinnan till höger?
  • Sandrina

Det är nog upp till Er vad Ni tycker är viktigt.

Vi hade aldrig fått ihop våran bordsplacering om vi hade tagit hänsyn till de. Det blir svårt när man inte bara bjuder par eller när det inte är jämt antal tjejer och killar!

• Diamanten90

Tack för svaret. Jag personligen skulle inte ens ha vetat att det finns en sån etikett, så jag undrade just hur viktig den är. Men jag tror nog att vi skiter i den:)

• MiaAnd

Det viktigaste är väl att alla har trevligt! :)
    Vi kommer nog försöka placera enligt etiketten så långt det är möjligt, men i vissa fall får man nog stuva om lite. 

• Aniara4

Ska man följa etiketten sitter ju inte kvinnan till höger om SIN man om de inte är alldeles nyförlovade. Men sen är det ju sällan det blir exakt jämna par ändå. så då får man improvisera lite.

• Chicita

Vi kommer försöka ha varannan, men sen är det ju så att vi har barn med på middagen och dom bryter upp allt.
    Så för vår del spelar det ingen roll om det blir kille - barn - kille eller tjej - barn - tjej eller kille - barn - tjej liksom...
    Huvudsaken är att dom som sitter i närheten av varandra trivs ihop och att de som sitter bredvid barnen är minst en av föräldrarna + någon som är van med barn... 

• Diamanten90

Vi har också en del barn så det är väldigt svårt att få allt att klaffa, speciellt om man ska ha varannan pojke-flicka...

Svar på tråden Bordsplacering kvinnan till höger?