• mteriksson

Världens finaste tårtor/cupcakes

Ni som söker det där lilla extra till bröllopet, kika in på hellosugar.se

Utan tvekan det bästa jag någonin har provsmakat i tårtväg!!!!
    Vi har precis beställt vår tårta och cupcakes!!!
  • Svar på tråden Världens finaste tårtor/cupcakes
  • helsingebrud

chichita - låter sååå gott. Vet inte om jag vågar baka tårtan, tror jag kommer ha fullt upp. Men helst vill jag fixa den själv. Känns så mycket mer personligt då!

• mteriksson
    TheD skrev 2011-05-04 21:15:05 följande:
    När man själv gör så blir det billigare. För då betalar du inte tid Flört

Om ni tycker det är värt det så ska ni naturligtvis ha det Glad Själv blev jag så trött på cup cakes när jag bodde i USA då mer eller mindre på varje barnkalas hade sådana eller att ungarna tog med sig cupisar till skolan....
    göra själv???? Nej tack.... hur ska man hinna? Det räcker med allt annat...och sen är jag lite skrockfull, det sägs bringa otur om man bakar själv
  • Chicita
    helsingebrud skrev 2011-05-04 21:17:14 följande:
    chichita - låter sååå gott. Vet inte om jag vågar baka tårtan, tror jag kommer ha fullt upp. Men helst vill jag fixa den själv. Känns så mycket mer personligt då!
    Vi har gjort en provtårta och smaskat tillsammans med mina blivande svärföräldrar och våra marskalker och tärnor... och jösses vad poppis den blev *S*
    Jag överlåter inte tårtan på nån annan om jag inte måste.
    Men krisar det så har jag kontakt med en annan tårtintresserad tjej som kan hjälpa mig att dekorera den om jag inte hinner. Så jag behöver bara baka anslagen nån dag innan och fylla den så gör hon resten i så fall Glad

Men jag kommer hinna.. jag hinner alltid Flört
  • AnnaHjärtaChristian

Jag vet inte var ni bor men jag köper cupcakes hos "be my cupcake"  finns i göteborg. Hon gör jätte fina cupcakes till ett bra pris tycker jag. Våra kommer kosta 30:-/st, Sammanlagt betalar vi med tårta, tårtställning, personal som dukar upp, leverans m.m. 3800:- tycker jag är helt okej måste jag säga. Vi slipper ha någon som skär upp tårtbitar till alla, för de bör man ha om man har vanlig tårta och många gäster då bitarna bör vara lika stora för att räcka till alla.

• Tittij
    Chicita skrev 2011-05-04 21:13:23 följande:
    Varför inte ha en fin och unik tårta då?
    Alltså inget emot cupcakes... Men det låter som att alla tårtor måste vara äckliga och likadana...

Och så är inte fallet helt klart.

Jag är bara amatör, och om jag kan få till en unik handgjord tårta så bör dom duktiga bagarna också kunna klara av det...
    Min kommer bestå (nerifrån och upp) av kraftig chokladbotten, mörk chokladmousse med chokladcrisp, kraftig chokladbotten, hallonmousse, sockerkaksbotten, vit chokladmousse, sockerkaksbotten.
    Allt kommer att täckas av sugerpaste (allergiker) och sen kommer det dekoreras med chokladpraliner och högst upp en borg med belysning...
    Så långt ifrån princesstårta du kan komma Tungan ute

Och i helgen så blir det en tårta med stracciatellamousse och rabarber/jordgubbsmousse på dinkelbotten.
    Dinkelmjölet gör det saftigt och gör att bottnarna inte blir så übersöta, så det blir lite mer vuxen smak
    Menade inte att alla tårtor är trist och äckliga. Är nån tårta det?!  Älskar tyvär allt sött och onyttigt

Tycker bara att de flesta bröllopstårtor i det här landet är så lika. Tyvärr har inte den amerikanska traditionen med mer unika tårtor kommit hit riktigt än. Få bagare som klarar av att baka tårtor utan massa ställningar (tänk de amerikanska fyrkantiga i flera våningar med sugarpaste) här ska det vara tre tårtor på fat i tripp trapp trull-stil typ

Men nu älskar jag både smaken och utseendet på cupcakes. Har inte bott i USA och hunnit lessna. Hoppas innerligt att denna trend kommer hit så småningom oxå...
  • Tittij
    AnnaHjärtaChristian skrev 2011-05-04 21:27:38 följande:
    Jag vet inte var ni bor men jag köper cupcakes hos "be my cupcake"  finns i göteborg. Hon gör jätte fina cupcakes till ett bra pris tycker jag. Våra kommer kosta 30:-/st, Sammanlagt betalar vi med tårta, tårtställning, personal som dukar upp, leverans m.m. 3800:- tycker jag är helt okej måste jag säga. Vi slipper ha någon som skär upp tårtbitar till alla, för de bör man ha om man har vanlig tårta och många gäster då bitarna bör vara lika stora för att räcka till alla.
    Oj vilket bra pris!! Vi kommer betala cirka det dubbla. Sen ska vi även ha macaroons till välkomstminglet och skumpan så ytterligare en "liten" slant uppå det...
  • Chicita
    Tittij skrev 2011-05-04 21:31:04 följande:
    Menade inte att alla tårtor är trist och äckliga. Är nån tårta det?!  Älskar tyvär allt sött och onyttigt

Tycker bara att de flesta bröllopstårtor i det här landet är så lika. Tyvärr har inte den amerikanska traditionen med mer unika tårtor kommit hit riktigt än. Få bagare som klarar av att baka tårtor utan massa ställningar (tänk de amerikanska fyrkantiga i flera våningar med sugarpaste) här ska det vara tre tårtor på fat i tripp trapp trull-stil typ

Men nu älskar jag både smaken och utseendet på cupcakes. Har inte bott i USA och hunnit lessna. Hoppas innerligt att denna trend kommer hit så småningom oxå...
    Ja det är sanslöst att dom säger att "det inte går" Obestämd
    Det är klart det går...
    Kan jag så kan dom... *muttrar*
    Det gäller bara att ha en fyllning som är stabil nog (skärfast) och att man använder någon form av stöttor så den inte faller ihop av tyngden.
    Det är ju därför som amatörer som jag blir anlitade till folk som vill ha såna tårtor, för att vissa av bagarna säger nej... Tungan ute
  • TheD
    mteriksson skrev 2011-05-04 21:18:18 följande:
    göra själv???? Nej tack.... hur ska man hinna? Det räcker med allt annat...och sen är jag lite skrockfull, det sägs bringa otur om man bakar själv
    Jag menade inte att ni ska göra själva just för detta tillfälle....

Tror man på skrock så Glad fast det är först här på BT jag har hört att det ger otur.... Förstår inte haha
  • TheD
    Chicita skrev 2011-05-04 21:13:23 följande:
    Varför inte ha en fin och unik tårta då?
    Alltså inget emot cupcakes... Men det låter som att alla tårtor måste vara äckliga och likadana...

Och så är inte fallet helt klart.

Jag är bara amatör, och om jag kan få till en unik handgjord tårta så bör dom duktiga bagarna också kunna klara av det...
    Min kommer bestå (nerifrån och upp) av kraftig chokladbotten, mörk chokladmousse med chokladcrisp, kraftig chokladbotten, hallonmousse, sockerkaksbotten, vit chokladmousse, sockerkaksbotten.
    Allt kommer att täckas av sugerpaste (allergiker) och sen kommer det dekoreras med chokladpraliner och högst upp en borg med belysning...
    Så långt ifrån princesstårta du kan komma Tungan ute

Och i helgen så blir det en tårta med stracciatellamousse och rabarber/jordgubbsmousse på dinkelbotten.
    Dinkelmjölet gör det saftigt och gör att bottnarna inte blir så übersöta, så det blir lite mer vuxen smak
    Me like Flört
  • Kattpoet

Jag stör mig på att någon kallar  sina produkter  , kollektion, det brukade vara kläder som detta ord användes för.

• Lillskoj

Vi beställde cupcakes från Åsa när vi gifte oss i sommras, + en tårta till oss som vi kunde skära i . Otroligt bra service, superfina och jätte goda.

• mteriksson

vad kul lillskoj! =)
    Åsa syns ju jätte mycket i media nu....i nästan alla bröllopstidningar och tv....det var så jag fick nys om henne... det stod i nån tidning att om endast det bästa var gott nog, om man ville ha en tårta som var som ett hantverk skulle man satsa på Åsa....trodde faktiskt att det skulle vara mycket dyrare. Har ju följt cakeboss på TLC slaviskt....och sett dessa fina konstverk....och vad vi letade tills jag fick syn på artikeln.....
    sen att åsa själv är supermysig är ett stort plus. Alla andra har haft så bråttom när det gäller bröllopet. Hos Åsa var det första klass på provsmakningen. Hon hade dukat upp jätte fint och man kände sig verkligen välkommen. Sambon och jag vart super glada!!

• Loche

Apropå tårtor vill jag passa på att slå ett slag för en god vän, som gör finfina tårtor utifrån önskemål. Ett tips för er som bor i Boråstrakten kanske?

http://ena-tartor.blogspot.com/

• TheD
    Kattpoet skrev 2011-05-04 21:50:17 följande:
    Jag stör mig på att någon kallar  sina produkter  , kollektion, det brukade vara kläder som detta ord användes för.
    Glad
  • Miss Svensson

Vilken tur att våran kompis äger bageriet här i stan och skall ge oss bröllopstårta i present.. Hade inte hunnit tänka på vad det skulle kosta annars... Men där sparar vi nog in en del verkar det som.. )

Nu ska man bara bestämma vad den ska smaka och hur den ska se ut... Blir inte så jobbigt att smaka iaf..

• Näckrosbarnet
    helsingebrud skrev 2011-05-04 20:19:13 följande:
    Skulle aldrig i livet betala de summorna.......!
    oj måste jag säga oxå trots att jag själv bakar cupcakes på beställningar. Så jag vet vilket jobb som ligger bakom, och Hallo suger har ett välkänt namn så dårför kanske det funkar för henne att ha dem priserna. 
    Alis volat propriis
Svar på tråden Världens finaste tårtor/cupcakes