• mysan33

göra håret själv

hejsan. Jag har bestämt mig för att göra mitt hår själv med lite hjälp från min dotter. allt det här med håret har varit så trassligt... först bestämde jag med en klasskamrat som gått frisör tidigare, men helt plötsligt slutade hon skolan och svarade inte på mail lr telefon. klasskamraterna visste inget och lärarna får inte säga nåt. så då bokade jag en frisör som inte var så dyr( stram budget) men hon verkade så vimsig och velade länge om hon kunde göra en uppsättning. frisyren är inget krånglig, jag ska locka det sätta upp i halvsvans, snelugg, tiara och slöja. inget konstigt alls. bestämde mig ganska snabbt att avboka henne. fick napp på en ny tjej som var jätteduktig på hår och allt var bra tills hon fick reda på att hon jobbar den dagen och får inte ledigt..

bara en massa strulRynkar på näsan så nu bestämde jag mig för att testa själv hemma. min dotter hjälpte mig och det gick faktiskt riktigt bra. vi tog lite provkort och jag var ju vacker! hehe inte van att se mig sminkad och så.Skrattande

men nu undrar jag lite över hårprodukter. vill ha nåt i håret så lockarna blir hållbara hela dagen, hörde nåt om nåt som heter "curl gel" vet ni vad det är ochj om det är bra? vill ha det lite upphöjt mitt på huvudet, ska man bara typ tupera lr kan man ta i lite volym mousse? sen undrar jag över hur jag ska locka håret. vill inte ha korkskruvar som det lätt blir. ska man använda locktång lr platttång?
    tacksam för alla råd jag kan fåGlad

• Svar på tråden göra håret själv
  • Blivande fru Swärdh

Kul att det gick bra! Kan man själv tycker jag inte det är nåt fel att göra det själv. Jag ska t.ex. sminka mig själv för jag är riktigt bra på det så den biten fixar jag själv till bröllopet t.ex. Skönt o ha kontroll. ;)
    Använd plattång för att locka. Blir mycket mycket finare (tycker jag). :)

• mysan33

hur gör man med platttången snurrar man upp håret på den lr gör man på nåt annat sätt?

• Blivande fru Swärdh

Här har du en av många som visar på youtube:

Du kan spola till minut 3. :)

• mysan33

hej  ingen som vet nåt om produkterna jag efterlyser?

• marimekko86

Hejsan, jag är själv utbildad frisör och kan säga att det finns massa bra produkter för att få håret att hålla sig lockigt. Gå till en frisörsalong så hjälper de dig för det finns hur många märken som helst. Dels kan man använda sig av en curlboostad produkt som ser till att håret håller den lockiga formen bättre. Sedan ska man givetvis ha en bra finishspray,dock inte för mycket så håret blir stelt eller tungt så lockarna hänger ut sig. Har man lite halvrisigt och trassligt hår kan man ha i några droppar glansserum, då ser håret ut som nytt ut i topparna

Men knata iväg till en bra frisörsalong och säg vad du tänkt dig så kan de plcoka fram bra produkter.

• mysan33

tack så hemskt mycket=) undrar bara är dessa produkter väldigt dyra?

• sofi 88

Bara en liten fundering kring det här med lockar.
    Blir det inte just korkskruvslockar om man gör med plattång?

• marimekko86
    sofi 88 skrev 2011-05-06 14:16:07 följande:
    Bara en liten fundering kring det här med lockar.
    Blir det inte just korkskruvslockar om man gör med plattång?
    Nej det blir "hollywood" lockar av plattången...men det beror givetvis hur mycket man böjer med plattången och hur sakta man drar den genom håret
Svar på tråden göra håret själv