darkHorse skrev 2011-05-02 19:52:50 följande:
Det är klart att man kan bli irriterad på de som inte OSA:r i tid, men det finns faktiskt vuxna människor som inte vet vad osar betyder. De tror antingen att man bara ska svara om man kommer eller om man inte kommer. Dessutom kan inbjudningar komma bort i posten. Omvälvande saker kan hända som gör att man glömmer bort att svara även om det är viktigt, en sjuk mor går ju före även en nära väns bröllop.
Jag tycker nog att det är schysst att påminna de som inte svarat vid OSA-datum. Tänk om någon är helt bergsäker på att dom svarat, kanske trott att ett muntligt "klart jag kommer" räknas.Det blir ju lite jobbigt på festen när gäster dyker upp utan att få plats.
Jättebra skrivet!
Och vet ni, jag har hört av en kollega att hon trodde att OSA innebär att man ska svara
just den dagen....alltså inte
senast den dagen, utan just den dagen...Mycket ska man höra innan öronen trillar av
Hur har har man fått för sig det?
Och sen tror jag att många tyvärr svarar ganska sent, inte av illvilja, utan för att man har så mycket annat att tänka på helt enkelt och så minns man det i sista stund för att man någonstans i bakhuvudet minns att det "var nåt med det datumet...ja just det NN och NN bröllop.."