• grönvit2011

Vad gör ni till er man på festen??

Jag skulle vilja ha tips på något kul man kan göra till sin man på festen om man inte vill hålla tal.

• Svar på tråden Vad gör ni till er man på festen??
  • Aniara4

Bruden brukar väl inte hålla tal?

• Kosmoskissen

Man kan ju hålla tal till sin make om man vill, fint tycker jag men jag känner mig själv och vet att jag skulle tänka på det alldeles för mycket innan och det räcker med nervositet den dagen.
    Jag läste i nån tråd här för länge sen (tror att det var på BT) om att toastmastern läste upp ett fejkat telegram som var från bruden. Slipper man ju ställa sig upp och göra det själv Glad

Jag gissar att om du inte vill hålla tal är kanske en dikt också uteslutet. Hoppas du kommer på nåt kul!

• MrsT2011

Tycker inte man behöver göra något alls, men om du verkligen VILL så är det väl bättre att sjunga några rader ur en av "era" låtar? Eller ännu hellre, bara säga "det här är från mig till dig" och sedan låta någon annan sjunga!

• Kosmoskissen
    MrsT2011 skrev 2011-05-02 15:01:34 följande:
    Tycker inte man behöver göra något alls, men om du verkligen VILL så är det väl bättre att sjunga några rader ur en av "era" låtar? Eller ännu hellre, bara säga "det här är från mig till dig" och sedan låta någon annan sjunga!
    Precis, man behöver inte alls göra något, ni har ju just sagt ja till varandra Glad Men det var ju ett fint tips här ovan!
  • Gwennie

Jag ska hålla ett kort tal till min man som mynnar ut i ett sångnummer. Det blir Doris Days "Perhaps, perhaps, perhaps" - det närmaste vi kan komma "vår låt" och mycket träffande vad gäller vägen fram till vår bröllopsdag. Ser fram emot det, men så älskar jag att stå på scen och skulle förmodligen inte kunna låta bli ens om jag försökte... :)

• Amejuli

Jag kommer hålla tal till min. Men då gillar jag att skriva och tycker inte det är jättejobbigt att prata inför alla.

Men dessutom ser det just nu ut som att jag kommer ordna ett "överraskningsliveband" som min blivande hade önskat om vi hade haft råd. Dem ska jag också försöka få att spela en alldeles särskild låt för honom.
    Tror att han kommer att uppskatta det enormt om jag nu får ihop det.

Men jag tycker inte direkt man behöver göra något om man inte hittar något som man tycker passar och/eller har möjlighet att genomföra. Kärleken räcker ju så bra ändå.
    Men personligen älskar jag att ge bort presenter och att överraska så det blir väldigt jag om jag nu lyckas sno ihop den här överraskningen. Håller tummarna...

• Gopplan

Jag tycker verkligen inte att bruden ska behöva överraska med något om det inte är så att hon tycker att det är jättekul och har en bra idé. Själv organiserar jag hela bröllopet på egen hand så jag tycker gott att det räcker. Tal och så överlåter jag till gästernaSkrattande. Däremot skulle jag vilja överraska med något fint när vi är på tu man hand, antingen innan eller efter bröllopet, men vet inte vad än.

• zvartaliljan

Jag avskyr o tala inför andra, men har tänkt sjunga "You´re still the one" för min man (ja då är han ju det ) på festen. Texten till den sången är verkligen träffande för oss efter dessa år i en berg-och-dalbana med massor med motgångar som vi fått kämpa oss igenom och många i familjen som aldrig trott att vårt förhållande skulle klara det (några som t.o.m motarbetat det...).

• Amejuli
    zvartaliljan skrev 2011-05-03 08:45:08 följande:
    Jag avskyr o tala inför andra, men har tänkt sjunga "You´re still the one" för min man (ja då är han ju det ) på festen. Texten till den sången är verkligen träffande för oss efter dessa år i en berg-och-dalbana med massor med motgångar som vi fått kämpa oss igenom och många i familjen som aldrig trott att vårt förhållande skulle klara det (några som t.o.m motarbetat det...).
    Åh vad fint. Läter underbart mysigt!
  • MrsT2011
    zvartaliljan skrev 2011-05-03 08:45:08 följande:
    Underbart låtval, blir lika rörd varje gång jag hör raden "looks like we made it, look how far we've come my baby". Hjärta
  • zvartaliljan
    MrsT2011 skrev 2011-05-03 09:45:19 följande:
    Underbart låtval, blir lika rörd varje gång jag hör raden "looks like we made it, look how far we've come my baby". Hjärta
    Jag lär börja lipa när jag sjunger "I´m glad we didn´t listen, look at what we would be missing" och ser våra två underbara barn Hjärta
    hela texten är så underbar och så passande. Vi blev tillsammans för 7 år sen, vår dotter föddes för 5 år sen och det tog slut under graviditeten delvis på grund av mycket tryck från hans mamma som inte tycker om mig.
    Vi hittade tillbaka till varandra efter 2år (eller hittade tillbaka är fel ord, vi ville vara med varandra hela tiden men förutsättningarna för det fanns inte) och nu är vår kärlek starkare än någonsin...med en liten son på 1½ år också. Efter så mycket prövningar så känns det verkligen som det bara är döden som kan skilja oss åt...vi har mognat tillsammans (var 18 när vi träffades) och hittat oss själva och varandra på ett sätt jag aldrig trodde skulle vara möjligt.
    haha nu låter jag sådär hopplöst romantisk Bröllopsfebern börjar komma på allvar nu, bara knappt 6 veckor kvar!!
  • MrsT2011
    zvartaliljan skrev 2011-05-03 10:00:59 följande:
    Jag lär börja lipa när jag sjunger "I´m glad we didn´t listen, look at what we would be missing" och ser våra två underbara barn Hjärta
    hela texten är så underbar och så passande. Vi blev tillsammans för 7 år sen, vår dotter föddes för 5 år sen och det tog slut under graviditeten delvis på grund av mycket tryck från hans mamma som inte tycker om mig.
    Vi hittade tillbaka till varandra efter 2år (eller hittade tillbaka är fel ord, vi ville vara med varandra hela tiden men förutsättningarna för det fanns inte) och nu är vår kärlek starkare än någonsin...med en liten son på 1½ år också. Efter så mycket prövningar så känns det verkligen som det bara är döden som kan skilja oss åt...vi har mognat tillsammans (var 18 när vi träffades) och hittat oss själva och varandra på ett sätt jag aldrig trodde skulle vara möjligt.
    haha nu låter jag sådär hopplöst romantisk Bröllopsfebern börjar komma på allvar nu, bara knappt 6 veckor kvar!!
    Weeeeeeh! Fantastiskt att få höra din hstoria, önskar er all lycka! Ja skoja bröllopsfeber, precis en månad kvar för oss imorgon, oh my god! Skrattande
  • Bettina

Åh, jag tycker det är sååå länge kvar tills den 13 aug då vi gifter oss

Svar på tråden Vad gör ni till er man på festen??