Inbjudningar i efterhand
Kan man skicka ut en "andra omgång" av inbjudningar?
Vi, precis som många andra, har inte haft möjligheten att bjuda varenda en man kanske skulle vilja bjuda.
Vi har ju inte hur stor budget som helst och därför var vi tvungna att prioritera bort några. Men nu verkar som att vi kommer få ett större bortfall av gäster än vi räknat med. Vi har bjudit ca 65 pers, 9 har tackat nej och vi väntar fortfarande på svar från 5-6 stycken.
Det är framför allt våra vänners respektive som inte kunnat komma och några släktingar.
Min fråga är alltså, kan man bjuda in fler i efterhand?
Jag vill inte att nån ska känna sig som ett "andrahands val", även om dom rent krasst är det.
Inte andrahands val för att vi inte ville bjuda in dom, utan för att vi var ju tvungna att begränsa oss!
Jag vill ju inte att någon ska känna sig ovälkommen, eller mindre viktig...
Vi har också funderat på att ha sk eftersläpp på festen. Vi har som sagt inte råd att bjuda alla på middagen, men vill väldigt gärna ha en stor och härlig fest. Jag vill att det ska vara massa människor som dansar och skrattar hela natten lång!
Vad säger ni där ute? Skulle ni ta illa upp om ni blev bjudna i efterhand? Eller om ni blev inbjudna till eftersläpp, men inte själva vigseln eller middagen?
Hur gör ni med era fester?
Gahhh, jag vill ju bara att det ska bli årets roligaste, galnaste, härligaste fest!!