• Therese142

    Brudbukett - när ska man beställa ?

    Jag sitter i godans ro och kollar på nätet på brudbuketter i alla slag när MB frågar om jag inte redan har beställt den ?! Lite smått panik har jag så jag måste få kolla med er, hur långt innan beställde ni er brudbukett ?

    Mycket tacksam för svar!

  • Svar på tråden Brudbukett - när ska man beställa ?
  • Ankie och Jocke

    Kompisen gifte sig för en månad sedan och hon beställde buketten ca en vecka innan men jag tror att man brukar beställa lite tidigare kanske.
    När ska ni gifta er?

  • Bröllop201187

    Jag beställde min för 2 månader sedan och vi gifter oss i JULI

  • Freakie

    Jag beställde min förra månaden och ska gifta mig i juli. Men av floristerna som jag pratade med sa att det räckte att komma in 1 månad innan, så det är nog lite olika...

  • Amejuli

    Jag bokade min florist redan i februari och ska gifta mig sista juli. Men då bor jag i sthlm och ville ha en specifik florist som jobbar ensam som jag hade råkat hitta på en bröllopsmässa. Hade det inte varit för det så hade jag nog beställt mycket senare. Ungefär nu kanske?

  • EllaBella

    Jag ska bara ha en bukett och inget jätteavancerat (mest rosor) så jag tänkte beställa en vecka innan. Eller kanske att jag beställer nu i veckan så det blir 1,5 vecka innan

  • Lillaplopp

    Jag gifter mig om 6 veckor och beställde den i helgen. Då tyckte floristen att jag var lite tidig.

  • Therese142

    Tack för alla svaren. Vi gifter oss 27/8 så det är "gott" om tid  Skrattande 

  • Ellenö

    jag som florist brukar vara väldigt tacksam om bruden kommer in minst två veckor i förväg så man hinner beställa hem blommorna till buketten:)

  • Wewwe6

    De räcker med 2-3veckor innan om de inte är någon speciell blomma i som man vill ha som måste specialbeställas{#emotions_dlg.flower}

  • förlovadflicka
    Therese142 skrev 2011-05-02 19:47:50 följande:

    Tack för alla svaren. Vi gifter oss 27/8 så det är "gott" om tid  Skrattande 


    Det beror på vilken florist, jag beställde min i februari och vi gifter oss i oktober. Den floristfirman jag ville ha först var redan fullbokad!
Svar på tråden Brudbukett - när ska man beställa ?