• MartinaRickard

    Hjälp! Någon som

    Håller på att provbinda min bukett, hade allt kart för mig.

    Stora vita rosor med dekorationer i svart och så skaftet ska vara bundet i tyll med vita pärlor.
    Men jag får inte ihop det, tyllen är ju väldigt glatt och stretchigt, vill få det jämt och fint runt hela skafftet.

    Någon som har några tips på hur jag får det att fungera? eller får jag ge upp och gå över till satinband=(

  • Svar på tråden Hjälp! Någon som
  • Gwennie

    När jag provband min bukett, la jag ett varv med tunn fleece runt skaftet innan jag lindade på ett sidenband. Bandet satt bra, det såg slätt ut och kändes skönt att hålla i. Tog fleece för att jag råkade ha det hemma, men det fungerar ju även med vadd, t.ex.

  • FelizLane

    En fråga bara, jag kan tycka tyll skaver lite osv.. Kan det inte bli lite jobbigt att hålla i så länge? 

  • MartinaRickard

    TAck för hjälpen=)

    ska pröva med floristtejp först och se, funkar inte det så går jag över till satinband.

    Och nej det blir inte jobbigt med tyll, vet inte om det är annorlunda emot det som sitter på kjolar, men kan kanke tänka mig att i kjolar är det mängder med tyll som gör det lite "obekvämt" men detta är mjukt och fint

  • Wewwe6

    Prova med florist tejp/ floratejp för de blir lite klibbigt så tyget eller bandet fastnar bättre.

    Hade jag varit du och velat ha tyll tyg så hade jag lagt om de  och sedan ett vanligt svart sidenband och låtit tyllen sticka ut både uppe ovanför bandet och nere om du förstår hur jag menar??! så att de blir liksom en volang både uppe under blommorna och en neråt mot stjälkarna.
    För då håller du ju i sidenbandet. Lite bekvämare men fräckt Solig

Svar på tråden Hjälp! Någon som