• Anatheme

    Ta bort fläckar från sina vita satinskor?

    När vi övade på valsen så trampade min blivande make på mina vita satinskor så hans sko färgade av sig på min så det blev en svart fläck. Någon som vet hur man får bort fläckjäveln utan att göra allting värre?

  • Svar på tråden Ta bort fläckar från sina vita satinskor?
  • BlackWIngedAngel

    Vita skor är ett aber. Jag har tyvärr inga tips på hur man får bort det. Jag har dansat pardans en del och vi färgar skorna just därför att allt fastnar på vitt, men har man väl färgat dem så fastnar inte fläckarna. :/

  • BrudiMaj2012

    Aj då.. :/
    jag hade typ någon "stenaktig bit" som jag köpte på någon skoaffär
    tillsammans med ett par vita tygskor.. 
    Den funkade superbra på tyg iaf..vet tyvärr inte vad det kallas,
     kanske kan du gå in och höra med någon kunnig?
    Hoppas att du får bort fläcken! :)

  • BrudiMaj2012

    Mockadsudd hette det visst.. vet inte om det funkar på siden, men kan ju vara värt ett försök :)

  • Anatheme

    Jag letade upp lite gamla inlägg på bt och hittade lite tips om diskmedel och även ofärgat schampo, så jag provade att dutta/gnugga lite med en vit handduk som jag blött med halvljummet vatten som jag blandat med pyttelite ofärgat schampo. Detta fungerade jättebra faktiskt. Om man kollar väldigt väldigt noga kan man se typ som "vattenavrinningar", men det är inget man ser om man inte vet om det och som sagt; tittar väldigt noga.

  • Kemist

    Min syster köpte någon mousse inne på Bianco förra helgen som skulle kunna hjälpa till att tvätta satinskor - sa försäljaren iallafall. Skulle också vara anvöndbart på tygskor sa de. Men det borde nog finnas på Scorett och Nilsons och de andra större kedjorna med.
    Kostade 100 kr och skulle också vara bra för att "fräscha" upp skorna rent generellt, så ska man ha satinskor kan det nog vara bra att införskaffa en sådan, så kan du fixa dem under den stora dagen om du behöver med (ja, om du har någon som vill släpa omkring på burken iofs, du har ju annat för dig!).
    Men bra att det löste sig!

Svar på tråden Ta bort fläckar från sina vita satinskor?