• Anonym (Frustrerad!)

Alltså, hon driver mig till vansinne!!!

Min svärmor kan driva mig till vansinne! Verkligen!
    Jag blev så förbannad igår!

Så här är läget:

För ett vecka sedan krockade min sambo med vår bil, den blev totalförstörd och måste till skroten.
    Som tur var klarade sig sambon utan några men alls, och bilen var helförsäkrad.
    Nu är fallet så här, att svärmor ringde mig igår TVÅ gånger och sa så här:

- Du, kommer du ihåg när ni köpte bilen?
    - Jaa?
    - Och du verkligen var helt emot att helförsäkra den
    - mhmmm
     Vilken TUR att du inte fick din vilja igenom!

( ja visst var jag emot det DÅ eftersom bilen var en 15 år gammal bil som hade gått långt och inte var riktigt hel heller, dessutom hade jag inte råd att betala en helförsäkring då för jag gick i skolan. Vi hade det redan svårt med räkningar som det var utan att behöva betala 500 kr extra i månaden. Men vi gjorde det ändå till slut och vi fick kämpa rejält med varenda slant för att det skulle gå ihop.

OCH VISST är jag GLAD att vi nu har helförsäkring så vi får ut varenda krona - det är jag VILLIG att erkänna för svärmor!

MEN DROPPEN VAR NÄR HON RINGER EN JÄVLA TIMME SENARE OCH SÄGER EXAKT SAMMA SAK IGEN!
    Varför?
    Jag blir galen på haggan.. är hon dement eller?
    Hon lät jävligt elak på rösten, och varför? Vad är det för fel på henne? Blir TOKIG!
    ja, jag erkänner att jag inte ville helförsäkra en skrotbil till att börja med, men nu gjorde vi faktiskt det ändå, och jag satte mig inte emot!
    Varför ska hon älta det? Allt är ju bra? Eller hur?

Blir så jävla förbannad. Man ringer fan inte två gånger på en timme och låter skadeglad.
    Orka med den jävla kärringen. Behöver verkligen skriva av mig, detta är en liten del av en rad elakheter som hon gjort mot oss.

• Svar på tråden Alltså, hon driver mig till vansinne!!!
  • Anonym

Varför svarar du telefonen för?

Säg att du är på väg ut och har bråttom...orka lysnna och prata!

• Anonym (Frustrerad!)
    Anonym skrev 2011-04-29 10:11:20 följande:
    Varför svarar du telefonen för?

Säg att du är på väg ut och har bråttom...orka lysnna och prata!
    Nästa gång ska jag följa detta rådet..
    suck!
    Men jag vill inte vara otrevlig eftersom dom gett oss säkert 25-30.000 relaterat till bröllopet.

Man får väl ta en massa skit så länge hon lever, sen ska vi leva loppan istället... :S
  • Anonym (Frustrerad!)

Vad konstigt inlägget blev egentligen nu när jag läste igenom..

Suck.. förlåt jag kanske låter elak som önskar att svärmor inte ska leva så länge till, men alltså hon gör livet riktigt surt för oss!
    Hotar och bestämmer och går på..

• TheD
    Anonym (Frustrerad!) skrev 2011-04-29 10:18:50 följande:
    Vad konstigt inlägget blev egentligen nu när jag läste igenom..

Suck.. förlåt jag kanske låter elak som önskar att svärmor inte ska leva så länge till, men alltså hon gör livet riktigt surt för oss!
    Hotar och bestämmer och går på..
    Jag önskar att min blivandes mamma kunde gå bort NU!!! Så du är inte ensam :)
  • Anonym (Frustrerad!)
    TheD skrev 2011-04-29 10:28:31 följande:
    Jag önskar att min blivandes mamma kunde gå bort NU!!! Så du är inte ensam :)
    TACK! Skönt att höra :D
    Vi försöker vara snälla, som tur är syns inte mitt vrede ännu bakom min snälla min!
    Man får ju sin belöning sen..

Bägaren har runnit över många gånger för mig nu på senaste tiden.
    Sist var när min lilla baby skrek hela kvällen och jag gick runt och bar och bar och var galet trött efter en lång dag,
    då tyckte svärmor att det där lilla är väl ingenting, det fick hon minsann vara med om varenda kväll i si och så många år.
    Därmed kan jag inte få tycka det är jobbigt alls för allt som är jobbigare är det enda som är jobbigt
    Dessutom tyckte hon det var trams att min blivande skulle hjälpa mig med babyn eftersom det minsann vad HON som fick göra allt när hon var ung och det inte fanns någon som hjälpte hene.
    Detta satt hon och sa lugnt till mig medan jag höll på att svimma av trötthet. Så såg hon väldigt belåten ut över det också.
    Kan ju tala om att jag var jävligt nära på att ge henne en smocka då..!
  • Anonym (undrande)

En liten kommentar bara...

Vad är det för mening med att vara anonym om man ändå märker på hur inlägget är skrivet vem som ligger bakom det? (Och dessutom kan få det bekräftat genom ett litet besök i en viss användares blogg).

Jag menar det inte som kritik, utan bara som en kommentar till de användare som använder den här nya funktionen, att om man absolut nu vill vara anonym så måste man nog tänka på hur man uttrycker sig. Annars blir det ju lätt uppenbart vem som ligger bakom...

Skönt att sambon klarade sig bra!  

• queenelin

Säg till henne att ingen helförsäkring i världen skulle ha räddat hennes son och det viktiga är väl ändå att han klarade sig bra? En bil är en bil, pengar är pengar men en människa, en son och en älskade är något helt annat.

• Anonym (Frustrerad!)

Jag struntar fullkomligt i om ni vet vem det är, bara ingen som går in på sidan ser mitt namn direkt :)

Svar på tråden Alltså, hon driver mig till vansinne!!!