• Emblas Mamma

Någon som valt Prinsesstårta / Marsipantårta på en våningsställning?

Jag tänkte beställa tårtor från city gross, vilket skulle kosta ca. 15 kr/ bit.
    Men jag vill ändå höra priset på prinsesstårta från ett konditori?

Jag skulle ju väldigt gärna vilja ha en våningsställning,det är ju lite av en dröm jag har..

dekorera kan jag göra själv, så det enda jag egentligen vill ha är vanliga marsipantårtor i vitt på våningsställning så här.
    Vad kan det kosta tror ni? Det borde ju bli lite extra att ha det på ställning men eftersom jag struntar helt i dekorationer så kan dom ju inte lägga på extra kostnad på "bröllopsdekorationer", eller vad tror ni?

Funderar på att gå in och säga att vi ska ha en brakfest och maskerad med något tema så vi skulle ha en vanlig vit tårta på ställning. Bara för att dom inte ska få bröllop och dyrt i huvudet.

Någon som tänker beställa något liknande och vet pris?
    alltid bra att jämföra INNAN man beställer..
  • Svar på tråden Någon som valt Prinsesstårta / Marsipantårta på en våningsställning?
  • Emblas Mamma

Jag kommer nog säga att dottern fyller 3, och att vi ska ha många gäster, 70 personer,
    och att vi ska ha ett riktigt prinsesskalas och därav våningstårta.
    Dekorera ska jag göra själv eftersom jag har köpt många fina rosa grejer att dekorera med, därav måste tårtan vara vit.
    Månntro om det kan bli billigare då? Det är ju en rimlig ursäkt att det inte ska vara bröllopstårta iallafall. ^^

• Gopplan

På de konditorier som jag har kollat med kostar en bröllopstårta på ställning 45 kronor per bit men då ingår ställningen och dekoren. Det kanske blir billigare om du köper billiga tårtor och sedan hyr en ställning från ett konditori.

• Emblas Mamma
    Gopplan skrev 2011-04-26 08:14:24 följande:
    På de konditorier som jag har kollat med kostar en bröllopstårta på ställning 45 kronor per bit men då ingår ställningen och dekoren. Det kanske blir billigare om du köper billiga tårtor och sedan hyr en ställning från ett konditori.
    Tack för svaret!
    ja, jag antar att det borde bli billigare utan dekoration.
    På citygross ökar priset från 15 till 25 kr /biten om man tar extra dekoration, det kan säkerligen bli ännu mer ju mer man tar.

Så jag ska höra med dom. Och hoppas dom sänker priset i så fall!
Svar på tråden Någon som valt Prinsesstårta / Marsipantårta på en våningsställning?